تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

تماشای پدیده نجومی صبح فردا را از دست ندهید

  • کد خبر : 208893
  • 19 بهمن 1396 - 23:33
تماشای پدیده نجومی صبح فردا را از دست ندهید

یک کارشناس نجوم از وقوع پدیده نجومی در آسمان ایران، صبح بیستم بهمن ۹۶ خبر داد.

تماشای پدیده نجومی صبح فردا را از دست ندهید به گزارش گروه علمی پزشکی «کمال مهر»؛ احسان مهرجو کارشناس نجوم  با اشاره به وقوع یک پدیده نجومی در صبح فردا ۲۰ بهمن ۹۶ و رویت آن با چشم غیر مسلح در آسمان ایران گفت: فردا پدیده نجومی مقارنه ماه و مریخ در ۶ و ۳۰ دقیقه صبح در آسمان رخ خواهد داد و می‌توان بدون چشم غیر مسلح ماه و مریخ را در کمترین فاصله از یکدیگر تماشاگر بود.

وی ادامه داد: برای تماشای این پدیده نجومی بدون چشم غیر مسلح کافی است تا در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح به شرق آسمان و افق شرقی نگاه کرد، در این پدیده نجومی مریخ ۴ درجه پایین‌تر از ماه قرار می‌گیرد و به شکل یک جسم نقطه‌ای نارنجی‌ یا سرخ رنگ دیده می‌شود.

زحل و مشتری را در آسمان نظاره گر باشید

این کارشناس نجوم بیان کرد: برای تماشای بهتر این مقارنه بهتر است که از ساعت ۶:۱۵ دقیقه به افق شرق نظاره گر شد، مقارنه ماه و مریخبیستم بهمن با دوربین چشمی و تلسکوپ با جزئیات بیشتر دیده می‌شود.

مهرجو با بیان اینکه وقوع این پدیده فرصت مناسبی برای رصد سیاره زحل و مشتری فراهم می‌کند، افزود: اگر یک خط مورب را به گونه‌ای در نظر بگیرید که سمت راست آن بالا و سمت چپ آن پایین باشد، در وسط خط مورب سیاره مریخ، سمت راست سیاره مشتری و سمت چپ و پایین سیاره زحل به چشم می‌خورد، مشتری پرنورتر بوده و به صورت جسم سفید در آسمان جلوه می‌کند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=208893

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x