تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تلاش برای ذبح دستور رهبری به سازمان انرژی اتمی

  • کد خبر : 213504
  • 20 خرداد 1397 - 5:50
تلاش برای ذبح دستور رهبری به سازمان انرژی اتمی

پیرو فرمایشات اخیر رهبری در مرقد امام راحل درباره مسئله هسته‌ای، متاسفانه دوباره هجمه زیادی برای ذبح این دستور از سوی برخی افراد و جریان‌ها صورت گرفته است.

به گزارش«کمال مهر»، پیرو فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مرقد امام راحل و تبیین صریح خواسته‌ها و مطالبات بجا و به موقع ملت و نسل‌های آینده مبنی بر پیش‌بینی برای دستیابی به انرژی‌های نو و پیشرفته جایگزین سوخت‌های فسیلی متاسفانه دوباره هجمه زیادی برای ذبح این دستور، مطابق آنچه قبل از برجام در سال ۹۳ اتفاق افتاد از سوی برخی افراد و جریان‌ها صورت گرفته است.

ماجرا به این شکل بود که رهبر معظم انقلاب در ۱۶ تیرماه ۹۳ فرمودند نیاز قطعی کشور ۱۹۰ هزار سو غنی‌سازی است و فردای همان روز در ۱۷ تیرماه ریاست سازمان انرژی اتمی این مطالبه را به ۸ سال بعد حواله دادند و به این صورت مطالبه رهبری را باطل کردند.

بیشتر بخوانید:

بدعهدی نمی‌کردند نیازی به تولید انبوه نبود

در همان ساعات اولیه بعد از فرمان مقام معظم رهبری، کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمیدر راستای آماده‌سازی اذهان و جاده صاف‌کنی برای گل زدن‌های صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نکاتی را بیان کرد که قابل تامل است.  ازجمله اینکه: “ما ظرفیت ساخت و مونتاژ سانتریفیوژ را توسعه می‌دهیم” و یا “کارخانه ساخت سانتریفیوژ می‌سازیم” که البته همین را هم دکتر صالحی، فردای آن روز از نطنز و سایت شهید احمدی روشن اعلام کرد.

حال سوال این است ۲۰ هزار سانتریفیوژ قبلی چگونه و در کجا ساخته شده بود؟ مسلماً
اولا با توجه به پیچیدگی بسیار بالای ماشین سانتریفیوژ، تولید این حجم ماشین سازوکار کارخانه‌ای داشته است.

دوم اینکه کارخانه‌ای را دوستان شهید احمد روشن برای ساخت و مونتاژ سریع‌تر سانتریفیوژ ساخته و آماده کرده بودند که دقیقاً قبل از تصدی ریاست جدید سازمان آماده بهره‌برداری شد، لذا بیان اینکه این مطلب بعنوان دستاورد جدید چه صورتی دارد؟

طبق گفته های کمالوندی “بعد از IR1، فقط IR_2m و IR-4 قابلیت تولید دارد و نسل‌های بعدی آماده نیستند”.

در این رابطه باید گفت که اولا این نسل از ماشین های سانتریفیوژ مربوط به قبل از تصدی کمالوندی و صالحی است، پس مسئولان این حوزه در این چند سال چکار کرده‌اند؟

دوم اینکه از ماشین‌های IR_2m حدود ۱۰۰۰ عدد نصب شده بود که مسئولان این حوزه در دولت فعلی به فجیع‌ترین وضعیت آنها را باز کرده و به انبار منتقل کردند، خوب آنها را دوباره فراخوانی و نصب و راه‌اندازی کنند و وعده دروغ و نادرست به مردم ندهند و بگذارند مطالبات مردمی برای دستور مقام معظم رهبری زنده بماند.

سوم اینکه شما که در چند مرحله و با قدرت هرچه تمام‌تر از ماشین‌های نسل ۸ (IR-8) رونمایی کردید پس آنها کجا هستند؟ چرا به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر حفظ دستاوردها (IR1 و…) پشت پا می‌زنید؟

چرا ظرفیت‌های صنعت هسته‌ای و به قول مسئولان صنعت هسته‌ای سربازان گمنام این صنعت را به جای کار کردن روی صنعت هسته‌ای مجبور به طراحی دیوار حائل حرم امام حسین(ع) می‌کنند؟ آیا این جز بمعنای پاک کردن ذهن متخصصان آن صنعت از دانش و فناوری هسته‌ای است که مورد درخواست آمریکا و اسرائیل بود؟

چرا صنعت اکتشاف و استخراج اورانیوم را تعطیل کرده‌اید و ملت را از منافع آن محروم می‌کنید (چون اکتشاف اورانیوم خیلی ظریف و حساس است و به دنبال خود نقشه کامل ثروت‌های دیگر معدنی را هم به دست می‌دهد) و حالا با کیک زرد وارداتی از کشور… می‌خواهید UF6 تولید کنید!

قشنگ‌تر این است که این مسئولان باید ایراد قصور و تقصیر و کم‌کاری و پشت پا زدن به فرمایشات مقام عظمای ولایت را بپذیرند و به جای سیاسی‌بازی و حرکت در جهت تخریب منابع و زیرساخت‌های انسانی و تکنولوژیکی صنعت هسته‌ای (اخراج نیروهای کلیدی و دلسوز و راهبری نیروهای موجود در مسیری به جز هسته‌ای برای پاک کردن حافظه هسته‌ای آنها، تعطیلی و تخریب صنایع اکتشاف و استخراج اورانیوم، تحقیق و تولید ماشین‌های سانتریفیوژ و غنی‌سازی و ده‌ها صنعت مرتبط با آنها که دانشجویان دهها رشته از دانشگاه‌های سراسر کشور را هم در این راستا فعال می‌کرد، توسعه صحیح صنعت نیروگاهی که به دنبالش بسیار از صنایع و دانشگاه‌ها را در این زمینه فعال می‌کند و…) که به خواست کشورهای متخاصم ازجمله آمریکا و صهیونیست‌ها انجام می‌شود،از خیانت به کشور و ملت مسلمان ایران و نسل‌های آتی در این ماه عزیز توبه نصوح کرده و ضمن اعتراف به عملکرد نادرست خود راه درست را پیشه کنند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=213504

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x