تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تعلیق اجرای تفاهم‌نامه همکاری مسکو-واشنگتن در سوریه/ هشدار فرانسه به آمریکا/ استاندار حمص: اراده ملت سوریه تزلزل‌ناپذیر است+تصاویر

  • کد خبر : 186705
  • 18 فروردین 1396 - 13:41
تعلیق اجرای تفاهم‌نامه همکاری مسکو-واشنگتن در سوریه/ هشدار فرانسه به آمریکا/ استاندار حمص: اراده ملت سوریه تزلزل‌ناپذیر است+تصاویر

یک مقام آمریکایی مدعی شد ترامپ حمله به سوریه را به رئیس‌جمهور چین اطلاع داده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ رسانه های آمریکایی نیمه های شب گذشته از شلیک بیش از ۵۹ فروند موشک از نوع «توما هوک» به پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان «حمص» سوریه خبر دادند.

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد حمله موشکی به سوریه پاسخی مناسب به اقدام فجیع اسد در استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان است. این حمله عامل بازدارنده برای اسد در استفاده مجدد از تسلیحات شیمیایی است.
وزارت دفاع آمریکا همچنین، مدعی شد پیش از حمله موشکی به سوریه، به مسکو درباره این حمله اطلاع داده شده بود. این در حالی است که «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا، پیش‌تر اعلام کرده بود درخصوص این حمله از روسیه نظرخواهی نشده بود.
«جف دیویس»، سخنگوی پنتاگون، مدعی شد حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات، آسیب زیادی به جنگنده‌ها و زیرساخت‌های نظامی سوریه وارد کرده است.
در همین حال، تروریست‌های احرار الشام در مصاحبه با ان بی سی، با استقبال از دخالت نظامی آمریکا در سوریه، مدعی شدند این حملات عامل بازدارنده برای دولت اسد در هدف قرار دادن غیرنظامیان و راهی برای کاستن از درد و رنج مردم است.
به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، حمله موشکی آمریکا به سوریه، بهای جهانی نفت را در جهشی ناگهانی بیش از ۲ درصد افزایش داد.
هافینگتون پست در گزارشی نوشت: درحالی ترامپ بدون اجازه کنگره به سوریه حمله کرد که اکثریت نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا زمانی که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین این کشور، خواستار حمله به سوریه شده بود با آن مخالفت کردند.
«مارکو روبیو»، رقیب سابق انتخاباتی ترامپ و سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، مدعی شد حمله موشکی به پایگاه سوریه تنها برای حمله شیمیایی دولت سوریه نبود، بلکه به طور بالقوه (مانعی) برای حملات آینده شیمیایی بود.
روسیه خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله موشکی آمریکا به سوریه شد.
اخبار لحظه به لحظه از تهاجم آمریکا به سوریه را در این قسمت مشاهده کنید:
۱۳:۱۲ ستاد کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای حملات موشکی آمریکا به پایگاهی هوایی در حمص را مغایر تمام قوانین و اصول بین‌المللی دانست.
۱۲:۵۸ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، بزودی درباره حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه نظامی در سوریه، بیانیه‌ای ویژه صادر خواهد کرد.
۱۲:۴۰ تلویزیون روسیه اعلام کرد در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه الشعیرات در استان حمص سوریه، ۹ فروند هواپیمای ارتش سوریه منهدم شد.
۱۲:۳۰ نخستین تصاویری که از اصابت موشک های کروز «تاماهوک» به فرودگاه «الشعیرات» در استان حمص، سوریه منتشر شده تصاویری است که تروریست‌های سوریه ضبط و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. در این تصاویر تروریست‌ها با شعارهای «الله اکبر» از اصابت موشک به پایگاه هوایی الشعیرات اظهار شادمانی می‌کنند. هنوز صحت این تصاویر تایید نشده است.
۱۲:۲۵ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طرف روسی یادداشت تفاهم با آمریکا را بر سر پیشگیری از برخورد و امنیت پروازها در عملیات در سوریه را که از سوی نیروی هوایی روسیه و آمریکا انجام می‌شود، به حال تعلیق در می‌آورد.»
وی تاکید کرد حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است.
۱۲:۲۰ تولسی گابارد، یکی از نمایندگان کنگره آمریکا، امروز  تصمیم دونالد ترامپ را  در حمله موشکی به یک پایگاه هوایی سوریه اشتباه خواند.
۱۲:۱۵ رییس جمهور فرانسه با محکوم کردن ضمنی حمله موشکی آمریکا به سوریه، درباره عواقب این حمله و تشدید این آتش‌افروزی، هشدار داد. همچنین فضای سیاسی و انتخاباتی فرانسه نیز تا حدودی نشان از محکومیت اقدام یکجانبه و خودسرانه آمریکا ضد سوریه است. این در حالیست که «مارین لو پن»، نامزد جبهه ملی در انتخابات فرانسه، نیز حمله آمریکا به سوریه را محکوم کرد.
۱۲:۰۵ دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، معتقد است نادیده گرفتن کامل واقعیت استفاده تروریست ها از سلاح شیمیایی در سوریه، اوضاع را به شدت پیچیده می‌کند. پوتین حمله هوایی آمریکا به سوریه را تهاجم ضد یک کشور دارای حق حاکمیت و نقض قوانین بین‌المللی به بهانه‌های واهی می‌داند.
۱۲:۰۲ خبرنگار شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» با اشاره به هماهنگی رژیم صهیونیستی با آمریکا در حمله به خاک سوریه، گزارش داد روز پنج شنبه تماس تلفنی تندی بین نتانیاهو و پوتین صورت گرفته است که در آن پوتین نتانیاهو را سرزنش کرده است.
۱۲:۰۱ ائتلاف گروه های مقاومت فلسطین، تهاجم آمریکا را به سوریه محکوم و بر حمایت از دمشق تاکید کردند.
۱۱:۰۰ شبکه تلویزیونی العالم به نقل از خبرنگار خود در سوریه اعلام کرد، آمار قربانیان حمله موشکی آمریکا به فرودگاه شعیرات در سوریه به پنج شهید و هفت مجروح افزایش یافت.
 ۱۰:۲۵ دولت انگلیس حمایت کامل خود را از حمله هوایی آمریکا به سوریه اعلام کرد. دولت انگلیس تاکید کرد حمله هوایی آمریکا پاسخ مناسب به حمله شیمیایی نظام سوریه به خان شیخون بود.
۱۰:۲۲ «طلال البرازی»، استاندار حمص سوریه، تاکید کرد حمله هوایی آمریکا به فرودگاه الشعیرات در این استان، احتمالا به درخواست ترکیه، عربستان سعودی، قطر و با هماهنگی کامل اسرائیل صورت گرفته است.
۱۰:۲۰ آتش سوزی بزرگی در پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه در پی حملات هوایی آمریکا به این پایگاه، به علت آتش گرفتن مخازن سوخت هواپیماها ایجاد شده است.
دودستگی در دولت آمریکا
۱۰:۱۹ روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی تاکید کرد دودستگی در دولت آمریکا درباره حمله هوایی به سوریه وجود دارد.
این روزنامه افزود: مقامات آمریکایی از واکنش روسیه که سامانه های پدافند ضد هوایی در سوریه مستقر کرده است، ابراز نگرانی کرده بودند.
پیش بینی ارتش سوریه قبل از حمله
۱۰:۱۷  منابع اختصاصی المیادین تاکید کردند فرماندهی ارتش سوریه از قبل حمله هوایی آمریکا به فرودگاه الشعیرات را پیش بینی می کرد و به همین علت، بیشتر هواپیماها را به مکان های امن منتقل کرده بود.
ضربه به ائتلاف واشنگتن و مسکو
۱۰:۱۶ منابع رسانه‌ای روسیه می گویند حمله هوایی آمریکا به سوریه، ائتلاف بین واشنگتن و مسکو ضد تروریسم را که پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ مطرح شده بود، پیش از شکل گیری این ائتلاف دفن کرد.
۱۰:۱۵ عربستان سعودی  اعلام کرد از حملات هوایی آمریکا به سوریه به طور کامل حمایت و پشتیبانی می کند.
کشته شدن چهار نظامی سوریه
۱۰:۱۰ سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه وابسته به معارضان سوری، از کشته شدن چهار نفر از نیروهای ارتش این کشور و انهدام کامل فرودگاه الشعیرات در استان حمص خبر داد.
ویکتور آزروف: حمله آمریکا اقدامی تجاوزکارانه است
 ۱۰:۰۵ «ویکتور آزروف»، رئیس کمیته امنیتی شورای فدراسیون روسیه، امروز جمعه اعلام کرد حملات هوایی آمریکا به یک پایگاه هوایی سوریه تلاشها برای مبارزه با تروریسم را تضعیف می کند. آزروف ضمن تاکید بر اینکه روسیه برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل را خواستار می شود اعلام کرد می توان این حمله را به مثابه اقدام تجاوزگرانه آمریکا بر ضد یک کشور عضو سازمان ملل قلمداد کرد.
حمله به سوریه برای کمک به نتانیاهو
۱۰:۰۰ شبکه تلویزیونی المیادین  گزارش داد: حمله هوایی آمریکا به سوریه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را از تحقیقات در پرونده‌های فساد مالی نجات داد.
نشست فوق العاده در روسیه
۰۹:۵۵ وزرات امور خارجه روسیه برای بررسی پیامدهای حمله هوایی آمریکا به سوریه نشست فوق العاده برگزار کرد.
کمک اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به آمریکا
۰۹:۵۰ رسانه های اسرائیلی تاکید کردند هماهنگی آمریکایی- اسرائیلی برای حمله هوایی آمریکا به سوریه وجود داشت.
به گفته این منابع، اسرائیل با آمریکا برای تعیین اهداف حمله هوایی به سوریه همکاری کرده است.محافل اسرائیلی برای حمله هوایی آمریکا به سوریه جشن گرفته اند.
۰۹:۳۰ یک کمیسیون پارلمان روسیه تاکید کرد حملات هوایی به سوریه، به جنگ ضد تروریسم ضربه می زند.
۰۹:۲۵ «هیثم حسون»، کارشناس مسایل نظامی در واشنگتن، گفت: حمله آمریکا به سوریه باعث افزایش روحیه گروه های تروریستی  می‌شود که در واقع ابزاری در دست آمریکا هستند. حسون افزود: عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل از حمله هوایی آمریکا به سوریه خوشحال هستند.
اطلاع روسیه از حمله به حمص
۰۹:۲۰ «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد واشنگتن پیش از حملات هوایی به پایگاه نظامی در سوریه، مسکو را در  جریان مداخله نظامی قریب الوقوع خود در سوریه قرار داده بود. وی پیش‌تر گفته بود در این حمله از روسیه نظرخواهی نشده بود.
۰۹:۱۰ مخالفان جنگ در آمریکا برای برگزاری تظاهرات در اعتراض به حمله هوایی به سوریه آماده می شوند. جمعیت های مردم نهاد  در آمریکا خواستار تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به فرمان دونالد ترامپ برای حمله به سوریه شدند.
انهدام برج مراقبت فرودگاه الشعیرات
حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات در سوریه به تخریب برج مراقبت و انهدام چهارده فروند جنگنده سوخو منجر شد.
۰۹:۰۵ ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، آمریکا قبل از آغاز حمله نظامی به سوریه، تل آویو را از زمان حمله مطلع کرده بود
۰۹:۰۲ نماینده دائم سوئد در سازمان ملل متحد نگرانی کشورش را از آغاز حمله نظامی آمریکا به سوریه اعلام کرد.
۰۹:۰۰ «آدام شیف»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد در پی حمله شامگاه پنج‌شنبه آمریکا به یک پایگاه نظامی نزدیک حمص، این کشور در حال حاضر قصد ندارد حملات موشکی بیشتری در سوریه انجام دهد. وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد فعلا طرحی برای حملات هوایی بیشتر به سوریه ندارد.
رند پال: ترامپ باید مجوز کنگره را می گرفت
۰۸:۵۵ سناتور «رند پل» اظهار داشت دونالد ترامپ قبل از حمله نظامی به سوریه باید موافقت کنگره را کسب می کرد.
این سناتور آمریکایی افزود، بر اساس قانون اساسی در آمریکا، هرگونه اقدام نظامی از طرف رئیس جمهوری باید با موافقت کنگره همراه باشد.
تعداد تلفات هنوز مشخص نیست
۰۸:۴۵ استاندار حمص اعلام کرد حملات آمریکا به یک پایگاه نظامی در سوریه شماری «کشته» بر جا گذاشت است.طلال برازی   گفت: «عده‌ای شهید شدند اما ما هنوز آمار دقیق شهدا و زخمی‌ها را نداریم.»
تیم کین: حمله به سوریه غیرقانونی است
۰۸:۴۰  تیم کین سناتور دموکرات آمریکا تاکید کرد عملیات نظامی که با دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور ضد سوریه آغاز شد بدون تایید کنگره و بر خلاف قانون اساسی آمریکاست.
 ۰۸:۳۳ بولیوی نشست غیر علنی شورای امنیت را خواستار شد
 به گزارش خبرگزاری رویترز از سازمان ملل، یک دیپلمات ارشد شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد بولیوی امروز جمعه برگزاری نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد را درباره حملات موشکی آمریکا به سوریه خواستار شده است.
۰۸:۳۲ استقبال رژیم صهیونیستی از حمله موشکی آمریکا به سوریه
در پی حملات موشکی آمریکا به پایگاه نیروهای دولتی سوریه، رژیم صهیونیستی اعلام کرد از «پیام قوی» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به طور کامل حمایت می‌کند. روزنامه هاآرتص چاپ اسراییل نیز اعلام کرد آمریکا پیش از حمله موشکی به پایگاه هوایی سوریه تل آویو را از این حمله مطلع کرده بود.
۰۸:۳۰ ادعای معارضان سوری: انهدام ۱۴ جنگنده سوریه در حمله موشکی آمریکا
شبکه تلویزیونی الجزیره عربی لحظاتی قبل گزارش داد معارضان مسلح سوری اعلام کردند در حمله هوایی آمریکا به سوریه چهارده فروند جنگنده سوخو منهدم شد.
۰۸:۲۲ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حمله موشکی به سوریه تا ابلاغ دستور بعدی، متوقف شده است.
۰۸:۲۰ عملیات اطفا حریق در پایگاه هوایی سوریه
استاندار حمص گفت عملیات اطفاء و نجات در پایگاه هوایی سوریه از بیش از دو ساعت پیش ادامه دارد.
۰۸:۱۵ پل رایان: حمله به سوریه عادلانه بود
«پل رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، مدعی شد حمله موشکی واشنگتن به سوریه، مناسب و عادلانه بود.
ادعای مقام آمریکایی: ترامپ حمله به سوریه را شخصا به رئیس‌جمهور چین اطلاع داده بود
 ۰۷:۴۰ به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ یک مقام آمریکایی مدعی شد دونالد ترامپ حمله به سوریه را شخصا به رئیس جمهور چین خبر داده بود.
استقبال ائتلاف معارضان سوریه از حملات موشکی آمریکا
۰۷:۳۰  شبکه تلویزیونی العالم فوری گزارش داد: ائتلاف معارضان سوریه ضمن حمایت از حملات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی در حمص خواستار ادامه این حملات شد.
استاندار حمص: اراده ملت سوریه تزلزل ناپذیر است
۰۷:۰۹ شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری گزارش داد: طلال البرازی استان دار حمص در گفتگوی تلفنی با العالم گفت که حمله موشکی به پایگاه های نظامی سوریه نه اولین حمله است و نه آخرین آن. البرازی افزود: نیروهای دشمن هر قدر از تروریست ها حمایت کند باز هم نمی تواند اراده ملت سوریه را متزلزل کند.
شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: طلال البرازی اظهار داشت حملات آمریکا در راستای خدمت به گروه های تروریستی از جمله داعش است. وی افزود: با حملات هوایی آمریکا به سوریه سیاست ما هیچ تغییری نخواهد کرد.
البرازی در گفتگوی تلفنی به خبرگزاری فرانسه گفت: «عده‌ای شهید شدند اما ما هنوز آمار دقیق شهدا و زخمی‌ها را نداریم.»
پایگاهی که هدف حمله قرار گرفت در استان حمص واقع است. فرماندار حمص می‌گوید پایگاه هوایی که هدف حمله آمریکا قرار گرفت از عملیات ارتش سوریه علیه گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش حمایت می کرد.
۰۷:۰۸ ادعای ارتش آمریکا:‌ خسارات زیادی به نیروهای سوری وارد شد
به گزارش رویترز، ارتش آمریکا اعلام کرد حمله به سوریه خسارات شدیدی به هواپیماهای سوری، زیرساخت های پشتیبانی و تجهیزات پایگاه هوایی الشعیرات وارد کرده است.
۰۷:۰۷ شبکه تلویزیونی سوریه به نقل از یک منبع نظامی این کشور گزارش داد: یکی از پایگاه های هوایی ما در منطقه مرکزی امروز صبح هدف حمله موشکی آمریکا قرار گرفت که در پی آن خسارت هایی به این پایگاه وارد شد.
۰۷:۰۵ تیلرسون: روسیه در قبول مسئولیت خود شکست خورد
شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری گزارش داد: رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما خبرهای دقیقی داریم که در حمله شیمیایی در سوریه از گاز سارین استفاده شده است. تیلرسون افزود: روسیه در قبول مسئولیت خود شکست خورد. وی گفت حمله به سوریه به نوبه خود به‌جا بود. در حمله موشکی به سوریه ما از روسیه هیچ نظر خواهی نکردیم و در پی اعلام موافقت آن نبودیم. تیلرسون افزود: واکنش منطقه ای به این اقدام آمریکا به صورتی دلگرم کننده با حمایت گسترده‌ای همراه بود.
 ۰۶:۴۶ ترامپ: دستور حمله نظامی به پایگاهی در سوریه را صادر کردم
  رئیس‌جمهور آمریکا: کشورهای متمدن برای پایان دادن به کشتار و خونریزی در سوریه به ما ملحق شوند
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پی حمله موشکی به سوریه، در نطقی کوتاه درخواست کرد کشورهای دیگر برای مقابله با کشتار و خونریزی در سوریه و گسترش تروریسم به آمریکا ملحق شوند.
ترامپ مدعی شد: روز سه شنبه، بشار الاسد … حمله ای شیمیایی ضد غیر نظامیان بیگناه انجام داد که در آن از عامل کشنده اعصاب استفاده کرد و زندگی مردان، زنان و کودکان بی گناه را  نابود کرد. برای بسیاری این مرگی تدریجی و دردناک بود. حتی کودکان زیبا رو در این حمله بسیار وحشیانه سلاخی شدند.
وی گفت هیچ کودک دیگری نباید دیگر چنین وحشتی را تجربه کند. امشب من دستور حمله هدفمند نظامی را به پایگاه هوایی در سوریه صادر کردم که حمله شیمیایی از آن صورت گرفته بود.
ترامپ اضافه کرد: این به سود منافع اساسی امنیت ملی آمریکاست که از گسترش و استفاده از تسلیحات کشنده شیمیایی جلوگیری کند. جای هیچ بحثی درباره اینکه سوریه از تسلیحات ممنوعه شیمیایی استفاده کرده است، وجود ندارد که نقض تعهداتش بر اساس کنوانسیون منع استفاده از تسلیحات شیمیایی است و درخواست شورای امنیت سازمان ملل را نادیده گرفت. تلاش های پیشین برای تغییر در رفتار اسد همه ناکام ماندند و این ناکامی بسیار غمبار بود. در نتیجه، بحران پناهجویان همچنان رو به گسترش است و منطقه همچنان رو به بی ثباتی است که آمریکا و متحدانش را تهدید می کند. امشب من از همه ملت های متمدن می خواهم در تلاش برای پایان دادن به این کشتار و خونریزی در سوریه و نیز پایان دادن به تروریسم در همه اشکال و انواع به ما بپیوندند.
رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ما خرد را در مقابله با چالش ها در دنیایی پر از دشواری خواستاریم. ما برای زخمی ها و کسانی که جان باخته اند دعا می کنیم و امید داریم تا زمانی که آمریکا برای عدالت بایستد، صلح و هماهنگی در نهایت پیروز باشد. شب بخیر و خدا نگهدار آمریکا و سراسر دنیا باشد.
 ۰۶:۴۶ تلویزیون سوریه حملات موشکی آمریکا را تجاوز توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، تلویزیون دولتی سوریه حملات موشکی آمریکا به خاک سوریه را تجاوز توصیف کرد.
۰۶:۴۰ هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل در مورد پیامدهای منفی حملات آمریکا به سوریه هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مقر سازمان ملل در نیویورک، ولادیمیر سافرونکوف، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، پیش از حملات موشکی امریکا به مواضعی در سوریه، گفت: «ما باید در مورد پیامدهای منفی (حمله امریکا به سوریه) فکر کنیم و در صورت وقوع اقدام نظامی، هر گونه مسئولیت آن بر گردن کسانی است که دست به این حمله تاسف بار و نامعلوم می زنند».
وی، که در برابر خبرنگاران سخن می‌گفت، به پیامدهای حمله نظامی به عراق و لیبی اشاره کرد.
در همین حال، استیفن هایکی، دیپلمات انگلیسی، در حساب توییتری خود نوشت: «شورای امنیت سازمان ملل امشب (پنج‌شنبه شب به وقت نیویورک) در مورد سوریه رای گیری نخواهد کرد. رایزنی ها میان اعضای شورا ادامه  دارد».
۰۶:۳۵ شبکه العربیه گزارش داد: ترامپ از کشورهای پیشرفته خواست با پیوستن به آمریکا جلوی ریختن خون  را در سوریه بگیرند.
رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: حملات موشکی به سوریه در راستای تامین امنیت ملی و حیاتی آمریکا صورت گرفته است.
وی افزود: بشار اسد از گاز سارین برای کشتار مردم سوریه استفاده کرده است.
۰۶:۲۵ شبکه پرس تی وی اعلام کرد موشک های آمریکایی از یک ناو شکن شلیک شدند.
 ۰۶:۲۰ شبکه بی بی سی اعلام کرد: شنیده‌ایم که آمریکا  به شلیک موشک‌های توماهاوک برضد یک پایگاه هوایی در سوریه، اقدام کرده است. گفته می‌شود که این حمله نزدیک حمص صورت گرفته است. گفته می‌شود که این پایگاه هوایی همان پایگاه هوایی است که حمله شیمیایی این هفته از آنجا صورت گرفته بود. تعداد موشک های شلیک شده پنجاه  یا بیشتر اعلام شده است.
برخلاف مواضع متفاوت دو نامزد انتخاباتی پیشین آمریکا، فاکس نیوز اعلام کرد ساعاتی پیش از حمله موشکی به سوریه، هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ، خواهان بمباران سوریه شده بود.
استاندار حمص: اراده ملت سوریه تزلزل‌ناپذیر است/ تیلرسون: در حمله موشکی به سوریه، از مسکو نظرخواهی نکردیم/جهش ناگهانی بهای نفت
لحظه شلیک موشک آمریکایی به پایگاه الشعیرات
استاندار حمص: اراده ملت سوریه تزلزل‌ناپذیر است/ تیلرسون: در حمله موشکی به سوریه، از مسکو نظرخواهی نکردیم/جهش ناگهانی بهای نفت
نقشه پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه
استاندار حمص: اراده ملت سوریه تزلزل‌ناپذیر است/ تیلرسون: در حمله موشکی به سوریه، از مسکو نظرخواهی نکردیم/جهش ناگهانی بهای نفت
پایگاه الشعیرات پیش از حمله موشکی آمریکا
استاندار حمص: اراده ملت سوریه تزلزل‌ناپذیر است/ تیلرسون: در حمله موشکی به سوریه، از مسکو نظرخواهی نکردیم/جهش ناگهانی بهای نفت
پایگاه الشعیرات پس از حمله موشکی آمریکا
در حال تکمیل …
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=186705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x