تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

تحمیل خسارت های سنگین به بخش کشاورزی بر اثر بارش برف و برودت هوا دراستان البرز

  • کد خبر : 211037
  • 29 فروردین 1397 - 1:59
تحمیل خسارت های سنگین به بخش کشاورزی بر اثر بارش برف و برودت هوا دراستان البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت : بر اثر بارش  برف سنگین و غافلگیری کشاورزان استان خسارات سنگینی به بخش کشاورزی وارد شده است.

به گزارش«کمال مهر»;  سید مجید موسوی افزود : طبق بر آورد های به عمل آمده کل سطح گندم کشت شده استان ۱۰هزارو ۱۸۴ هکتار است که همگی درگیر بارش اخیر بوده و احتمالا خسارت ۳۰ تا ۶۰ درصدی داشته و سطح محصول جو در استان نیز ۴هزارو ۸۵۹ هکتار است که حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد خسارت برای آن تخمین زده شده است.

 موسوی اظهار کرد: در خصوص محصول کلزا سطح سبز این محصول که در مرحله گل دهی بوده ۹۶۵ هکتار ، که همه مزارع درگیر بارش برف اخیر شده و بیشتر آن در اثر برف سنگین خوابیده و خسارت وارده بیش از ۷۰ درصد برآورد می شود.
 وی افزود: محصولات سبزی و صیفی بهاره شامل کاهو ، کلم ، نخود فرنگی ، لوبیا سبز ، پیاز نشائی و … که به تازگی کشت شده بود در سطحی حدود ۷ هزار هکتار از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد و مزارع علو فه ای استان (عمدتا یونجه ) نیز در حدود ۳ هزار  هکتار محتمل خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی شده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی البرز گفت: در خصوص خسارت های وارده به محصولات باغی استان، با توجه به بارش سنگین برف و کاهش محسوس دما به زیر صفر این محصولات به شدت تحت تنش سرما زدگی قرار گرفته اند و فعلا  به صورت دقیق نمی توان برآورد خسارت کرد.
موسوی اضافه کرد: با توجه به بارش سنگین برف و کاهش دما به صورت محسوس ، حدودی تخمین زده می شود که باغات گردو ۹۰ تا ۱۰۰ درصد ، بادام ۹۰ تا ۱۰۰ درصد ، هسته دارها ۶۰ تا ۷۰ درصد و دانه دار ها ۵۰ درصد متحمل خسارت شده باشند.همچنین سنگینی برف در برخی از مناطق موجب شکستگی شاخه های درختان شده است.
انتهای پیام/
نویسنده : خدیجه ستارزاده
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211037

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x