تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

تحریم ۳ بانک اسرائیلی از سوی بانک‌های سوئد و دانمارک

  • کد خبر : 19372
  • 13 بهمن 1392 - 14:30
تحریم ۳ بانک اسرائیلی از سوی بانک‌های سوئد و دانمارک

روزنامه هاآرتص از تحریم ۳ بانک اسرائیلی توسط ۲ بانک سوئدی و دانمارکی خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌‌الملل کمال مهر، به نقل از پایگاه خبری “الشرق الأوسط” ، ۲ بانک بزرگ سوئدی و دانمارکی ، ۳ بانک اسرائیلی را به‌خاطر شهرک‌سازی در کرانه‌ باختری رود اردن و قدس اشغالی تحریم نمودند.
روزنامه عبری زبان “هاآرتص” چاپ اسرائیل در شماره امروز خود نوشت: بانک سوئدی “نوردا” و “دنسکا بانک ” دانمارکی تصمیم به تحریم ۳ بانک اسرائیلی “مزراحی-طفحوت” و بانک “بوعلیم” و بانک “لیئومی” به‌خاطر فعالیت‌شان در شهرک‌سازی‌های انجام گرفته که مخالف قانون اروپا است گرفتند.
بانک “نوردا” بزرگترین بانک سوئد به‌شمار می‌رود و بانک “دنسکا بانک” بزرگترین بانک در دانمارک می‌باشد. این دو بانک به حدود ۱۶ میلیون مشتری در اروپا خدمات ارائه می‌دهند ، ذخائر این دوبانک به صدها میلیارد دلار می‌رسد و جزء ۵۰۰ شرکت بزرگ جهانی می‌باشند.
یک مسئؤل اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود گفت: تحریم‌های اروپا بی‌نهایت خطرناک شده‌ است و وخامت آن روبه افزایش است.
یک روزنامه اسرائیلی در گزارشی روز جمعه گذشته نوشت: مؤسسات و گروه‌های اروپایی، اسرائیل را به‌ دلیل شهرک‌سازی در سرزمین‌های کرانه باختری رود اردن و قدس‌اشغالی تحریم‌ نموده‌اند.
روزنامه “یدیعوت آحارونوت” گفته است: تازه‌ترین مؤسساتی که اسرائیل را تحریم نموده‌اند، “صندوق بازنشستگی دولتی نروژ” (که اموال بازنشستگان در سرمایه‌گذاری‌های مخصوص را اداره می‌کند) است که دولت نروژ پنج‌شنبه گذشته تصمیم به منع سرمایه‌گذاری اموال این صندوق در شرکت‌های اسرائیلی که در شهرک‌سازی‌های اسرائیل نقش دارند گرفت.
در هلند نیز “صندوق بازنشستگی هلند” در ابتدای سال جاری معاملاتش را با ۵ بانک اسرائیلی که در شهرک‌سازی نقش داشتند متوقف نمود.
وزیر دارائی اسرائیل “یائیر لاپید” چهارشنبه گذشته درباره ‌شکست روند مذاکرات با فلسطینی‌ها هشدار داد و آن را مقدمه‌ای برای خسارت‌های سنگین اقتصادی نامید.
صحبت‌های لاپید همزمان با صحبت‌های وزیر دادگستری اسرائیل “تزیپی لیونی” است که هفته پیش در رابطه با تحریم‌های اروپا همزمان با شکست روند مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها هشدار داده بود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x