تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

تئاتر بدون تماشاگر چوپان دروغگو

  • کد خبر : 211517
  • 12 اردیبهشت 1397 - 15:12
تئاتر بدون تماشاگر چوپان دروغگو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی ادعا‌های مضحکی علیه ایران مطرح کرد که بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین المللی ادعاهای وی را رد کردند.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر»؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک شوی تبلیغای و در مقابل دوربین‌های زنده تلویزیونی ادعا کرد، اسناد مهمی در اختیار دارد که نشان دهنده تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای قبل از برجام است. وی مدعی شده پس از توافق هم تهران فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را به شکل مخفیانه ادامه داده است. نتانیاهو همچنین با ارائه کمدی پر از زونکن و سی دی ادعا کرد که ۵۵ هزار صفحه مدرک مستدل از تلاش‌های ایران برای مخفی کاری در زمینه‌ فعالیت هسته‌ای در اختیار دارد.

تئاتر بدون تماشاگر چوپان دروغگو

اهداف نتانیاهو از تکرار سیاست‌های شکست خورده

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۹۱ هم در سازمان ملل با نشان دادن یک بمب نقاشی شده روی کاغذ سوژه طنز رسانه‌های جهان شده بود، زیرا همان زمان بسیاری از کشور‌های جهان در برابر ادعای او موضع مخالف و حتی طنزآمیز گرفتند.

اینکه شوی مضحک و تبلیغاتی نتانیاهو با چه اهدافی در آستانه ضرب العجل تمدید تعلیق تحریم‌ها توسط رئیس جمهور آمریکا انجام می‌شود و چرا نخست وزیر صهیونیست‌ها بازهم سیاست شکست خورده “نمایش‌های تبلیغاتی” علیه ایران را مدام تکرار می‌کند از جهاتی قابل بررسی است:
حقیقت این است که نخست وزیر دروغگو و سبک مغز صهیونیست‌ها از حجم موفقیت‌ها و تاثیرگذاری منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به ستوه آمده و توان کنترل خشم خود را ندارد؛ از همین رو چاره‌ای جز دست و پا زدن در باتلاق تحولات منطقه و ارائه یک تئاتر تبلیغاتی تک نفره آن هم به این شکل و شمایل مضحک ندارد، چرا که خوب می‌داند دنیا، به جزء آمریکا و چند کشور سرسپرده عربی هیچ ارزشی برای اتهام پراکنی‌های او قائل نیستند.

اما اینکه چرا نتانیاهو این سیاست شکست خورده را تکرار می‌کند دلیل واضحی دارد؛ چرا که این روز‌ها سلسله نمایش‌های تبلیغاتی علیه ایران توسط برخی کشور‌ها نظیر آمریکا و عربستان سعودی مد شده است و هر از گاهی مقامات این دو کشور با ارائه اسناد جعلی سعی بر اعمال فشار بر ایران و به اصطلاع اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی دارند؛ غافل از اینکه جامعه بین الملل فریب سناریو‌ها و نمایش‌های دروغین را نخواهد خورد.

واکنش‌ها به ادعا‌های بی اساس نتانیاهو

چوپان دروغگوی صهیونیست، پس از ادعاهای مضحکش علیه ایران، واکنش‌های مختلفی از محافل مختلف خبری و شخصیت‌های سیاسی شاهد بود که همگی با رد ادعا‌های وی، از پایبندی تهران به توافق هسته‌ای صحبت به میان آوردند.

بر همین اساس محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعا‌های نتانیاهو او را پسری خواند که از چوپان دروغگو بودن دست برنمی‌دارد. ظریف همچنین هدف از طرح این مباحث تکراری را، ایجاد بهانه‌ای برای خروج آمریکا از برجام عنوان کرد.

تئاتر بدون تماشاگر چوپان دروغگو
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم به صحبت‌های نتانیاهو واکنش نشان داد و عنوان کرد: مدارک نتانیاهو نقض برجام را نشان نمی‌دهد و آژانس بین المللی انرژی اتمی بار‌ها پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرده است.

اظهارات نتانیاهو حتی رسانه‌های رژیم صهیونیستی را هم قانع نکرده است. این رسانه‌ها ادعا‌های نخست وزیرشان را فاقد هرگونه مطلب جدید برشمردند. در همین راستا کانال ۱۰ تلویزیون این رژیم به نقل از یک دیپلمات آلمانی اعلام کرد نتانیاهو چیز مستند و قابل قبولی ارائه نداده است. برخی دیگر از این رسانه‌ها دلیل این نمایش نتانیاهو را مسائل سیاسی داخلی برای باقی ماندن او در سمت نخست وزیری عنوان کرده‌اند. این رسانه‌ها همچنین صحبت‌های نتانیاهو را حرف‌های زیبایی دانستند که فاقد ادله کافی است که بتواند مکرون و ترزا می را به خروج از توافق قانع کند و احتمالا فقط بولتون را راضی خواهد کرد.

موضع لندن و برلین به صحبت‌های نتانیاهو

انگلیس جز نخستین کشور‌هایی بود که در این زمینه موضع گرفت، سخنگوی دولت این کشور تاکید کرد: نظام بازرسی توافق شده در برجام راهکاری قوی و جامع برای راستی آزمایی و پایبندی ایران به تعهداتش به شمار می‌رود.

آلمان دیگر کشور اروپایی بود که موضع گیری در برابر ادعای نتانیاهو را به تاخیر نینداخت و سعی کرد همان زمان واکنش نشان دهد. یکی از سخنگویان دولت آلمان توافق هسته‌ای را در برگیرنده یک سامانه نظارتی بی سابقه، قوی و کامل دانست که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شده است.

با این حال تنها کشوری که تاکنون از این ادعا‌ها استقبال کرده، آمریکا بوده است؛ رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه‌اش با حمایت از صحبت‌های نتانیاهو، اسناد او را بر روند تصمیم گیری برای تایید برجام در ۲۲ اردیبهشت موثر دانستند.

در همین حال، همزمان با این سخن پراکنی‌ها علیه ایران، پارلمان رژیم صهیونیستی با تصویب طرحی این اختیار را به نخست وزیر این رژیم داد که بدون مجوز از کابینه، علیه یک کشور اعلام جنگ کند.

شوی تبلیغاتی نتانیاهو، سناریوی از پیش تعیین شده آمریکا و رژیم صهیونیستی

احمد بخشایش عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم درباره ادعاهای نتانیاهو علیه کشورمان گفت: اظهارات نتانیاهو قسمتی از پازل مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجرای بخش اول آن را با نمایش تبلیغاتی شب گذشته بر عهده داشت.

تئاتر بدون تماشاگر چوپان دروغگو

وی ادامه داد: چراکه نتانیاهو در صدد بود با تحت فشار گذاشتن ایران، زمینه را برای خروج ترامپ از برجام که قطعه تکمیل کننده پازلشان است، فراهم کند؛ از همین رو تفکر محور صهیونیستی-آمریکایی بر این استوار است که با اعمال فشار بر ایران، کشورمان دوباره به میز مذاکره برگردد و امتیازات خوبی به آنها بدهد.

بخشایش بیان کرد: رژیم صهیونیستی در پی این است که تنها پشتوانه خود، که آمریکایی‌ها هستند را به طور ۱۰۰ درصدی در جهت مخالفت با ایران قرار دهد و چون برجام یک آرامش متقابلی را بین ایران و جامعه بین المللی ایجاد کرده، بنابراین نتانیاهو این موضوع را بر نمی‌تابد از این رو او این نمایش تبلیغاتی را اجرا کرد که به زعم خود تنشی بین ایران و جامعه جهانی ایجاد کند؛ به همین دلیل کلیه ادعا‌های وی سناریویی از پیش تعیین شده برای خروج آمریکا از برجام است.

بخشایش در پایان خاطر نشان کرد: جامعه جهانی با فهم دروغ پردازی‌های نتانیاهو موضع واحد و یکپارچه‌ای در رد سخنان او اتخاذ کرد و این موضوع باعث تخریب بیش از پیش چهره نتانیاهو در سطح بین الملل شده است.

اظهارات و اتهامات بی اساس نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که رهبر معظم انقلاب اسلامی، ساخت و استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام شرعی اعلام کرده‌اند.

گفتنی است ترامپ قرار است ۲۲ اردیبهشت درباره تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم گیری و خروج یا ماندن کشورش در برجام را اعلام کند و قطع به یقین ادعا‌های نتانیاهو در راستای هماهنگی با ایالات متحده برای توجیه خروج احتمالی ترامپ از برجام است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211517

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x