تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بهترین درمان طبیعی برای بهبود تبخال/ فواید بی‌شمار قیسی که دگرگونتان می‌کند/ خواص فوق‌العاده ازگیل برای سلامتی/ درمان فوری و خانگی یبوست شدید

  • کد خبر : 216847
  • 29 مهر 1397 - 23:36

بادرنجبویه گیاهی چند ساله است که در سراسر جهان رشد می‌کند و مردم قرن‌هاست از این گیاه برای درمان بیماری‌های خود استفاده می‌کنند.

 

به گزارش«کمال مهر»؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

از خواص فلفل دلمه چه می‌دانید؟

فلفل یا پلپل دلمه‌ای نوعی فلفل از خانواده سیب‌زمینی است که با خواص فراوان به رنگ‌های قرمز، زرد، سبز و نارنجی یافت می‌شود. دانشمندان دریافته اند کسانی که مرتب فلفل دلمه قرمز مصرف می‌کنند،کمتر به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شوند، همچنین فلفل دلمه قرمز سنگ کلیه را از بین می‌برد و  نوع سبز آن ۲ برابر بقیه خواص  ضد سرطانی دارد، علاوه بر این فلفل دلمه مملو از ویتامین‌های گوناگون شامل ویتامین A و اکثر ویتامین‌های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین و B6 را دارا است ، علاوه بر این به کاهش چربی شکم کمک می‌کند.

///

خواص آب گلابی ، لیمو و کلم

گلابی میوه‌‌ای پرطرفدار است که در فصل پاییز رشد می‌کند و اگر همراه با لیمو و کلم مصرف شود خواصی فوق العاد پیدا خواهد کرد که برای درمان بسیاری بیماری‌ها کاربرد فراوانی دارد.

از خواص گلابی می‌توان به کاهش تب اشاره کرد، همچنین این معجون به عنوان یک ماده پیشگیری کننده از سرطان کبد و به عنوان داروی ضد سرما خوردگی استفاده می شود، گلابی همچنین از بین برنده یبوست است.

///

ازگیل و فواید آن

ازگیل میوه‌ای فوق‌العاده‌ای است که علاوه بر ظاهر جالب و طعم لذیذش، فوایدی بی‌شمار دارد، ازگیل با ماده‌ای به نام تانن بهترین دارو برای درمان عفونت‌های روده بزرگ به شمار می‌رود، همچنین در تقویت خون بدن موثر است، ویتامین B موجود در ازگیل اعصاب را تقویت می‌کند و از نظر تغذیه اهمیت فراوانی دارد.

///

بادرنجبویه  چه فوایدی دارد؟

بادرنجبویه گیاهی چند ساله است که در سراسر جهان رشد می‌کند و مردم قرن‌ها از این گیاه برای درمان بیماری‌ها استفاده کرده‌اند. بر اساس تحقیقات این گیاه در محافظت از قلب و کبد در برابر بیماری‌های معمول آن‌ها موثر است، بادرنجبویه خواص ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و این ویژگی‌ها اجازه نمی‌دهند که بیماری‌ها در برابر داروها و مرهم‌ها مقاومت کند، همچنین استفاده موضعی از بادرنجبویه می‌تواند برای کمک به درمان تبخال و افزایش فاصله بین دفعات تبخال زدن کمک کند.

///

تامین پتاسیم بدن با مصرف قیسی

زردآلوی تازه غنی از پتاسیم است اما قیسی پتاسیمی بالاتر نسبت به میوه‌ تازه آن دارد، پتاسیم عنصر مهمی در بدن است که نقش حیاتی در متابولیسم و عملکرد بافت‌ها، ارگان‌ها و سایر سلول‌های بدن ایفا می‌کند.

پتاسیم رژیمی برای سلامتی قلب و حفظ فشار خون سالم ضروری است و  برای فعالیت الکتریکی قلب، ساختمان عضلات و رشد طبیعی بدن عنصری ضروری است، دریافت ناکافی پتاسیم با افزایش خطر پرفشاری خون مرتبط است، پتاسیم اثر ضد گرفتگی عضلانی دارد و نصف فنجان قیسی بیش از ۲۱ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم را فراهم می‌کند.

///

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=216847

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x