تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

بهبود فعالیت های اقتصادی و آزادی پول های بلوکه شده از آثار توافق ژنو خواهد بود

  • کد خبر : 14885
  • 27 دی 1392 - 8:44
بهبود فعالیت های اقتصادی و آزادی پول های بلوکه شده از آثار توافق ژنو خواهد بود

رئیس جمهور با اشاره به توافق ژنو گفت: یکی از آثار این توافق بهبود شرایط اقتصادی، برداشته شدن تحریم در بخش پتروشیمی، کشتیرانی و آزاد شدن بخشی از پول های بلوکه شده است.

 

خبرگزاری فارس: بهبود فعالیت های اقتصادی و آزادی پول های بلوکه شده از آثار توافق ژنو خواهد بود

——————————-

به گزارش کمال مهراز خوزستان حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آخرین برنامه کاری خود در سفر به خوزستان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشکر از مردم خوزستان به دلیل مهمان‌نوازی و همچنین اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در طی چند روز اخیر اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ایجاد ارتباط بین مردم و دولت برای تبیین اقدامات دولت دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه سیاست شما برای بازگشت نخبگانی که از کشور رفته‌اند چیست افزود: دولت تلاش می‌کند فضای جامعه را فضای مناسبی برای استفاده بیشتر نخبگان قرار دهد، البته زمینه برای فعالیت برخی از نخبگان که از کشور خارج شده‌اند،کاملا فراهم نبوده و برخی از محیط سیاسی و اجتماعی گله‌مند بودند، تلاش دولت این است زمینه را برای استفاده بیشتر نخبگان و اندیشمندان جامعه فراهم نماید و معاونت علمی و فناوری موظف شده است تسهیلات لازم را فراهم کند.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره اینکه برنامه دولت برای تغییر زندگی مردم از فقر و بیکاری در کوتاه‌مدت چیست یادآور شد: مسئله بیکاری و رشد بالای آن یک معضل سراسری بوده و مخصوص استان خوزستان نیست؛ تلاش دولت این است فضا را برای فعالیت اقتصادی آماده‌تر کند و در حال حاضر فضا برای فعالیت اقتصادی نسبت به گذشته آماده‌تر است.

رئیس‌جمهور افزود: طرح‌هایی که برای استان تصویب شده را دنبال می‌کنیم که بسیار در اشتغال مردم موثر خواهد بود.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره توافق ژنو یادآور شد: یکی از آثار توافق این است شرایط و محیط برای فعالیت اقتصادی در داخل کشور بیشتر آماده می‌شود، بخش‌هایی از تحریم در بخش پتروشیمی، کشتیرانی و بخشی از معضل بانک‌ها برداشته خواهد شد؛ زمینه بهتری برای کشور و بویژه آینده کارآفرینان فراهم می‌شود که یکی از ثمرات این توافق، ثمرات اقتصادی است.

وی اضافه کرد: بخشی از پول‌های بلوکه شده آزاد می‌شود و نحوه فعالیت بانک‌ها تسهیل خواهد شد و در مجموع ظرف مدت شش ماه شاهد تحول قابل قبولی باشیم.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین درباره سوالی درخصوص کارآفرینان گفت:فضا برای کارآفرینان خیلی آماده‌تر شده است، ما قانون مربوط به بهبود فضای کسب و کار را دنبال کردیم و آیین‌نامه‌ها را اجرایی و عملیاتی‌تر می‌کنیم. در این چندماه گام‌های موثری برای کارآفرینان برداشته شده است.

روحانی یادآور شد: تصمیمات مهمی با کار کارشناسی در تهران اتخاذ شد و اجرای آن در کشاورزی استان تحولات زیادی ایجاد می‌کند؛ بحث آب، کشاورزی و همچنین فاضلاب معضلاتی است که وجود دارد و آنها را حل خواهیم کرد.

روحانی با اشاره به دیدارهای مختلفی که با مردم خوزستان داشت یادآور شد: وزرا باز هم به این استان سفر می‌کنند و پروژه‌ها دنبال خواهد شد. ارتباط با استاندار، فرماندارها، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس و فرهیختگان ادامه می‌یابد. البته به تصمیمات ۳ روزه اکتفا نخواهد شد و خود را در برابر مردم مسئول می‌دانیم و اقدامات لازم را دنبال خواهیم کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x