تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

بغداد به دنبال معافیت از تحریمهای آمریکا علیه ایران

  • کد خبر : 215415
  • 31 مرداد 1397 - 1:42

به گفته مقامات عراقی، به زودی هیئتی از سوی دولت این کشور برای درخواست معافیت از برخی تحریمهای آمریکا علیه ایران به واشنگتن سفر خواهد کرد.

بغداد به دنبال معافیت از تحریمهای آمریکا علیه ایران است

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»، به نقل از رویترز، دولت‌ عراق به دنبال معافیت از برخی تحریمهای آمریکا علیه ایران است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات دولتی و بانکی عراق نوشت: شدت وابستگی اقتصاد عراق به ایران به حدی است که بغداد تصمیم دارد تا از آمریکا بخواهد این کشور را از برخی تحریمها علیه ایران معاف کند.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی ماه‌های آینده برگردانده می‌شوند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریمها علیه ایران را نقض کند با پیامدهای آن روبرو خواهد شد.


 

به نوشته رویترز، این درخواست دولت عراق نشاندهنده تغییر مهمی در تاکتیکهای سیاسی حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق است. حیدرالعبادی پیش از این در اظهارنظری مبهم گفته بود بغداد به تحریمهای آمریکا علیه تهران پایبند است؛ اظهارنظری که با واکنش تند دیگر جناحهای سیاسی عراق مواجه شد.

مقامات عراقی به رویترز گفته‌اند به زودی هیئتی از دولت عراق برای درخواست معافیت از برخی تحریمهای آمریکا علیه ایران به واشنگتن سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=215415

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x