تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

برخی نویسندگان رژیم شاهی هنوز در مطبوعات ما قلم می‌زنند/ آیا قرار است به اسم آزادی، مقدسات را زیر سوال ببریم؟

  • کد خبر : 12116
  • 17 دی 1392 - 12:55
برخی نویسندگان رژیم شاهی هنوز در مطبوعات ما قلم می‌زنند/ آیا قرار است به اسم آزادی، مقدسات را زیر سوال ببریم؟

نماینده مردم تهران خطاب به جنتی گفت:‌ امروز ما شاهد این هستیم که نویسندگان وابسته به جریان‌های غربی و همچنین رژیم ستم‌شاهی و عضو بنیاد اشرف پهلوی در فصل‌نامه‌ها و مطبوعات ما قلم می‌زنند.

به گزارش کمال مهر؛، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (سه‌‌شنبه، ۱۷ دی) مجلس، در سوال خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حرکت خزنده برخی از جریان‌های ضددینی در مطبوعات کشور گفت: امروز ما شاهد این هستیم که نویسندگان وابسته به جریان‌های غربی و همچنین رژیم ستم‌شاهی و عضو بنیاد اشرف پهلوی در فصل‌نامه‌ها و مطبوعات ما قلم می‌زنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به وزیر ارشاد درباره اظهارات وی پیرامون توقیف برخی روزنامه‌ها گفت: چرا زمانی که یک رستوران غذای فاسد می‌دهد آن را تعطیل می‌کنند این به خاطر تامین امنیت جامعه است، شما برای حفظ مذهب رسمی کشور قسم یاد کرده‌اید و باید با نشریاتی که به مقدسات اهانت می‌کنند برخورد کنید.

رسایی ادامه داد: چرا تصاویر مهم در نشریات به نمایش در می‌آید و چرا مقاله‌ای منتشر می‌شود که در آن ولایت ائمه معصوم نیز زیر سوال رفته است.

نماینده مردم تهران همچنین با انتقاد از سخنان وزیر درباره تک‌خوانی خانم‌ها گفت: این سخنان شما سبب شد تا برخی از مفسده‌ها به نام وزارت ارشاد در جامعه منتشر شود.

وی افزود: دوستان می‌دانند که انقلاب ما ریشه فرهنگی داشته است و در ۱۰ سال اول ما مواجه با بمب‌گذاری و جنگ و از این امور بودیم و پس از آن دشمنان ما به سمت جنگ اقتصادی و تحریم‌ها رفتند بعد از اینکه از این دو مرحله نتیجه نگرفتند وارد جنگ نرم شدند کم‌کم تهاجم فرهنگی به تعبیر رهبر معظم انقلاب شبیه‌خون فرهنگی به راه افتاد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در این دوره که با دولت دوم سازندگی همزمان می‌شد رهبری فریاد زدند که تهاجم فرهنگی است و برخی توجه نکردند همه شما به یاد دارید زمانی که دولت اصلاحات به روی کار آمد توسعه فرهنگی و سیاسی یکی از مهمترین شعارهای این دولت بود.

رسایی ادامه داد: به دلیل نگاه غلط و مماشات مسئولین وقت و تساهل و تسامحی که حاکم بود کم‌کم اباحه‌گری بر نشریات حاکم شد و رهبر معظم انقلاب چند سال بعد در جمع جوانان پرشور آن روز گفتند که بعضی از این مطبوعات به شارلاتانیزم مطبوعاتی تبدیل شده‌اند، گفتند که اینها مقدسات و ارزش‌های نظام را هدف قرار داده‌اند. رهبر معظم انقلاب گفتند که اینها کارگاه دشمن شده‌اند و کار اصلی این رسانه‌ها هتک حرمت مقدسات دینی و ارزش‌های انقلابی و کم کردن حساسیت‌ها به این امور بود.

رسایی گفت: بهنود که یکی از همین عناصر بود و از دوران طاغوت در مطبوعات بود زمانی که بازداشت شد در دادگاه خود اعتراف کرد که در دوره سازندگی و زمانی که خیلی فضا بسته بود در نشریات درجه چندم زرد و آرایشی خانم‌ها قلم می‌زدیم بعد از دوم خرداد به برکت تساهل و تسامح توانستیم با روزنامه‌های سراسری راه پیدا کنیم و به صراحت می‌گوید وظیفه ما از بین بردن ایمان مردم بود.

وی افزود: من این حوزه و آدم‌های این حوزه را می‌شناسم از کارهای آنها خبر دارم متاسفانه وزارت وقت ارشاد آن روز در مقابل این حرکت‌ها نه‌تنها مقاومت نکرد بلکه همراهی کرد. رهبر معظم انقلاب گفتند که اینها پایگاه دشمن هستند. وزیر وقت ارشاد که هم‌اکنون در بی‌بی‌سی می‌نشیند وقیحانه گفت کار ما در وزارت ارشاد دفاع و حمایت از مطبوعات است آقای جنتی این را در گوشتان حفظ کنید. ایشان برگشت گفت که اینجا وزارت ارشاد است و نه وزارت اطلاعات در حالی که طبق قانون یکی از وظایف ارشاد نظارت و جلوگیری از رسانه‌هایی است که هتک حرمت مقدسات را می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من در نطق مخالفتم با وزیر ارشاد گفتم که دغدغه دارم و امروز برخی از این دغدغه‌ها در این حوزه‌ها عملی می‌شود الحمدالله امروز مشت آن جریان باز شده است و خود آقای جنتی می‌داند که آنها را می‌شناسد و با آنها مخالف است.

وی افزود: ما می‌بینیم امروز این جریان در بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و رسانه‌های خارجی است نویسندگانی که با حمایت آن جریان در وزارتخانه بودند همراه آنان است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: کشور ما آن دوره پرآشوب را گذراند. رهبر معظم انقلاب در برابر این جریان ایستاد، مراجع و علما ناسزا شنیدند از مسئولین آن وقت ارشاد آن روز اما مقاومت کردند متدینین به صحنه آمدند. ما آیا قرار است دوباره به چنین جریاناتی میدان دهیم و قلم به دستان مزدور برگردند و مامور سست کردن ارزش‌های مردم شوند.

رسایی گفت: آیا قرار است به اسم آزادی، مقدسات را زیر سوال ببریم و وزارت ارشاد تحت تاثیر جوسازی‌های این جماعت قرار بگیرد و از تیترها و تهاجم‌های آنان بترسد.

رسایی گفت: امروز خطی راه افتاده است که به دنبال زیر سوال بردن مقدسات است خط القای شبهه در اعتقادات دینی خط به سخره گرفتن احکام و ارزش‌های انقلاب در این شش ماهه افزایش پیدا کرده است. من مستند و با آمار و با ذکر صفحه می‌توانم بگویم که چه جریانی در مطبوعات حرکت می‌کند و متاسفانه برخی از مسئولین و زیرمجموعه آقای وزیر ارشاد به این اتفاق توجهی ندارند.

وی افزود: متاسفانه در روز هجدهم ذی‌حجه و در آستانه عید غدیر و سرمقاله یکی از روزنامه‌های کشور به یادداشتی اختصاص پیدا کرد که می‌خواست ثابت کند ائمه اطهار و جانشینان به حق رسول خدا حق حاکمیت سیاسی ندارند. آقای جنتی تیتر این یادداشت درباره حق حاکمیت امام معصوم بود و این یادداشت به صراحت امامت را که از اصول دین شیعه است را زیر سوال برد و آن هم به استناد اسناد مجهول و ضعیف که بارها از سوی بزرگان شیعه رد و نقد شده است.

رسایی ادامه داد: نویسنده هتاک هیچ اشاره‌ای به اسناد متقن نکرد که امامت را ثابت می‌کند و با نوعی وهابیت شیعی که فرقه‌ای در برخی از جریانات است حرکت می‌کرد در همان روز غدیر در سطح گسترده‌ای این مطلب پیامک شد و در رسانه‌ها منتشر شد همه ناراحت و ناراضی بودند آغاز دوباره حمله جریانات دگراندیش که پشت سر شعار اصلاح‌طلبی پنهان شده بود امروز پشت سر شعار اعتدالگرایی پنهان شده است در حالی که نشریات وابسته به این جریانات نه دیروز اصلاحات را قبول داشتند و نه امروز اعتدال را قبول دارند. نه دیروز رئیس‌جمهور وقت را قبول داشتند که امروز رئیس‌جمهور را رساندند به جایی که دیگر هیچ آبرویی ندارد و نه امروز جریانی که پشت شعار اعتدال قرار دارد آن را قبول دارد. من می‌دانم که آقای روحانی زخم خورده این جریان است.

نماینده مردم تهران گفت: زمانی که شما می‌بینید کسانی که در آن دوره آمدند و گفتند حق حاکمیت به معنای حقوقی است و برای خدا اشکالات فراوان دارد و حق حاکمیت برای مردم است آیات قرآن هیچ حق حاکمیتی برای پیامبر استفاده نشده است. ولایت پیامبر به کسی منتقل نشده است و آیات قرآن قابل نقد است. مشکل ما این است که هنوز در ایران خدا نمرده است. اینها چیزهایی است که نوشته شده است و هم‌اکنون در حال اقدام است. حمله به ولایت فقیه شد.

وی افزود: هیئت نظارت با توجه به عصبانیت مردم وارد عمل شد و جلسه نیز تشکیل شد اما متاسفانه در آنجا آرا ۳ به ۳ می‌شود یعنی نصفی از اعضا رای به توقیف این نشریه هتاک نمی‌دهند در نهایت با تغییر یکی از اعضا رای به توقیف این نشریه داده می‌شود.

رسایی با اشاره به اظهارات جنتی در خصوص توقیف این نشریه گفت: آقای جنتی این نشریه ۲ بار پیش از این توقیف شده است من به آقای جنتی می‌گویم که اگر رستورانی غذای فاسد داشت باید چه کار کرد آیا فقط باید به مدیر برخورد کرد؟ برای چه پلمب می‌کنند برای اینکه امنیت در جامعه حفظ شود چرا ما برای رسانه‌ها یک ارزش مطلق جلوه می‌دهیم رسانه‌ای ارزش دارد که در مسیر تعالی حرکت کند چرا ما باید از برخورد با این رسانه‌ها خجالت بکشیم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: آقای جنتی آن وزیری که به انگلیس پناه آورده حرف‌هایی شبیه شما می‌زد شما می‌گویید من متولی مطبوعاتم در حالی که شما شیعه هستید متولی مذهبید و طبق قسمی که رئیس‌جمهور در همین مجلس خورده است باید از مذهب رسمی کشور دفاع کنید زمانی که مذهب رسمی کشور را زیر سوال می‌برند چگونه می‌گویید که وظیفه‌ای ندارم. باید سرتان را بالا بگیرید و بگویید نشریات به مقدسات توهین نکنند توقیف نشوند ما هم از توقیف نشریات راضی نیستیم اما زمانی که به مقدسات توهین می‌شود باید با آنها برخورد شود. دولت قبل از اینکه از آزادی بیان و هتاکان حمایت کند باید دغدغه آزادی حفظ دین داشته باشد این مهم است.

رسایی گفت: هدف یادداشتی که در روزنامه بهار چاپ شد می‌خواهد بگوید که وقتی امام معصوم قدرت حاکمیت سیاسی نداشته باشد قطعا ولی فقیه حق حاکمیت سیاسی ندارد اینجا مراجع با اتفاق گفتند با این مسئله برخورد کنید و شما چگونه موضع گرفته‌اید. درباره تک‌خوانی زن شما در چندین جا موضع گرفتید که در این موضوع اختلاف است. شما زمانی که می‌گویید تک‌خوانی خانم‌ها این نکته را القا می‌کنید.

نماینده مردم تهران در بخش دوم سخنان خود با اشاره به برخی سخنان جنتی درباره روزنامه ۹ دی گفت: آقای جنتی اگر نشریه ۹ دی اشکالاتی داشته است چرا دیروز این پرونده نشریه به هیئت نظارت با اصرار معاون شما به هیئت نظارت رفته است؟ بنده تصاویری را نشان می‌دهم ما از توافقنامه ژنو انتقاد کرده‌ایم و باز هم انتقاد می‌کنیم بچه سر کوچه هم از توافقنامه ژنو انتقاد می‌کند بس که این توافقنامه دارای اشکال است.

وی افزود: ایشان فرمودند تصاویری که من درخصوص تک‌خوانی زن منتشر کردم برای خارج است. در تاریخ ۹ آبان ۹۲ در بیش از ۱۰۰ رسانه داخلی این عکس‌ها منتشر شده است و وزیر ارشاد در این جلسه بوده است اما بعد آقای جنتی این مسئله را تکذیب کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جناب آقای عثمانی شما این برگه را به من داده‌اید به بقیه همکاران بگویید که در شهر شما چه اتفاقی افتاد زمانی که آقای وزیر ارشاد چنین موضع را گرفتند.

رسایی ادامه داد: این مواردی که گفته شد کاملا علنی است آقای جنتی فتوای مراجع درباره تک‌خوانی زنان در ۳۵ سال گذشته معلوم نبود و شما آن را کشف کرده‌اید؟ و این مسئله تبدیل به تیتر بیش از صد روزنامه و سایت شده است که تابو ۳۵ ساله شکسته شد.

وی گفت: این حرکت شما باعث شد بعضی از مفاسد به اسم وزارت ارشاد سی‌دی شده و تکثیر شوند. آقای جنتی می‌گویند که مقاله روزنامه بهار که سردبیر و مدیرمسئول از سرمقاله روزنامه بهار خبر نداشتند این عذر بدتر از گناه است شما نگاه کنید آقای جنتی می‌گویند که شما نمی‌توانید درباره اظهارات من چیزی بگویید درباره عملکرد من می‌توانید قضاوت کنید یکی از عملکردهای اصلی وزیر ارشاد حرف زدن است و من اتفاقا به همین مسئله انتقاد داریم چرا شما با نمایندگان اینگونه صحبت می‌کنید. یک روز می‌گویید که چرا انقدر سوال می‌کنید و روز دیگر می‌گویید که ما وقت نداریم.

رسایی با اشاره به اسلایدی که از نمایشگرهای مجلس پخش می‌شد افزود: وقتی شما نشریات را ورق می‌زنید متاسفانه عناصر ضدانقلاب وجود دارند کسانی همچون توکلی بهایی مقیم کانادا که سردبیر فصلنامه ایران است، تورج اتابکی مقیم آمریکا در این نشریات قلم می‌زنند، فرزین وحدت نویسنده فصلنامه ایران و عضو بنیاد اشرفی در این نشریات قلم می‌زنند، نجم‌آبادی مقیم آمریکا و همکار بنیاد اشرف در نشریات ما قلم می‌زنند.

وی ادامه داد: فضایی که بر نشریات حاکم است فضای ابتذال است، انواع و اقسام عناصر مختلف نفوذ کردند و مسئله گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به مدت دو هفته مجلس بمباران شد در حالی که خود این روزنامه‌ها در این فساد حضور داشتند از شهرام جزایری پول گرفته بودند از آقای مرتضوی بن گرفته بودند اما می‌خواهند مجلس را تخریب کنند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: آقای جنتی ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم و جلوی این روند گرفته شود آقای جنتی ما می‌خواهیم شما عزیز باشید من می‌دانم که شما هم موافق این روند نیستید شما در جلسه کمیسیون فرهنگی از بعضی از این امور انتقاد کردید.

رسایی در پایان خاطرنشان کرد:۲ میلیارد یارانه مطبوعات تمام استان‌ها است آن وقت دو تا نشریه استانی که متعلق به یکی از مسئولین وزارت ارشاد است یک میلیارد تومان یارانه اختصاص می‌یابد. من خواهشم این است که توجه کنید مقام معظم رهبری فرمودند حوزه فرهنگ و ارشاد مهم است ما قسم شرعی خوردیم و باید به وظایف خود عمل کنیم و این رای کمک به اصلاح این مسئله است بنده غیر از قصد کمک قصد دیگری ندارم.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x