تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

برخی تیزی شمشیر را افراطی‌گری می‌خوانند

  • کد خبر : 29248
  • 25 اسفند 1392 - 9:06

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی تیزی شمشیر را افراطی‌گری می‌خوانند گفت: جمعیتی که پیشرفت‌های خود را با مسامحه و سازش از دست بدهند در آینده موفق نخواهند بود.


کمال مهر: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی تیزی شمشیر را افراطی‌گری می‌خوانند گفت: جمعیتی که پیشرفت‌های خود را با مسامحه و سازش از دست بدهند در آینده موفق نخواهند بود.

آیت‌الله کاظم صدیقی، در جلسه بزرگداشت مقام و منزلت حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: امروزه شمشیر، شعار ایمان، و مقاومت به سمت کندی حرکت کرده است؛ عدم صراحت، شفافیت و مقابله سخت با دشمن اولین قدم برای شکست یک جامعه است.

وی با بیان این‌که هوای شهادت به هوای ریاست تبدیل شده است، ادامه داد: در گذشته مسئله دین جدی بود، اما امروزه با دین و انقلاب بازی می شود.

صدیقی به اساس حکومت اسلامی اشاره کرد و افزود: در اسلام اگر عموم مردم به فردی رای دهند اما اجازه حکومت از طرف خدا به او داده نشده باشد آن حکومت غصبی محسوب می‌شود در اسلام حکومت برای پیامبر و ائمه اطهار است و در زمان غیبت آنان نیز در اختیار عالم فقیه و جامع الشرایط است.

وی با اشاره به این‌که حضرت فاطمه (س) اساس دین اسلام است، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) افق دید پیامبر بود و اگر ایشان نبودند اسلام حیات پیدا نمی‌کرد.

صدیقی اضافه کرد: رشد دعوت پیامبر به گونه‌ای بود که همگان می‌دانستند آینده از آن پیامبر است و در واقع به طعمه آینده به سمت پیامبر رفتند و در شرایط خاص از ایشان تبعیت نکردند.

وی درخصوص خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) اظهار کرد: خطبه فدکیه ایشان از نظر بلاغت و محتوا فوق امور همه انسان‌هاست و مباحثی چون مناظره، فقه، حقوق، کلام، اخلاق و عبرت در آن جای گرفته است.

امام جمعه موقت تهران در خصوص جنگ نرم افزود: برخی کتاب‌ها شهادت را خشونت عنوان می‌کنند، عرضه می‌شود همچنین کتاب‌هایی از صادق هدایت که به خودکشی و یاس در فرد می‌انجامد، مسائل جنسی در آن بیداد می‌کند و به طور مجدد چاپ می‌شود که این امر نشان از وجود جنگ نرم دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=29248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x