تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

برای ساخت نیروگاه جدید با کشورهای دیگری در حال مذاکره هستیم/ پاسخ آژانس را در مورد چاشنی‌های انفجاری دادیم

  • کد خبر : 40441
  • 04 خرداد 1393 - 12:47
برای ساخت نیروگاه جدید با کشورهای دیگری در حال مذاکره هستیم/ پاسخ آژانس را در مورد چاشنی‌های انفجاری دادیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: درحال حاضر با کشورهای دیگری برای ساخت نیروگاه‌های جدید در حال مذاکره هستیم اما همانگونه که پیش از این گفته بودم نمی‌توانم بگویم چه کشورهایی، اما مذاکرات در حال جریان است.

کمال مهر:”بهروز کمالوندی”  با اشاره به برخی اخبار رسانه‌ای مبنی بر مذاکره ایران و روسیه در جهت ساخت ۸ راکتور اتمی، اظهار داشت: ما چند وقت پیش خبری اعلام کرده بودیم در رابطه با ساخت دو نیروگاه توسط روسیه، اما حدود سال پیش پیرامون ساخت بیشتر از این تعداد موافقت‌نامه‌ای میان دو دولت به امضا رسید.

وی ادامه داد: اما آن موقع پیرامون ساخت ۴ راکتور توافق شده  بود، در حال حاضر مذاکرات برای تعداد بیش از این در جریان است، اما باید جنبه‌های مختلف فنی، حقوقی و مالی آن بررسی شود، بنابراین آن چیزی که فعلا درباره آن تصمیم گرفته شده است ساخت دو نیروگاه در بوشهر است که پیش از این نیز خبرش را اعلام کرده بودیم.

 کمالوندی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر قرار باشد برای ساخت راکتورهای بیشتری با طرف روسی مذاکره کنیم آیا این امر مستلزم توافقات خاصی است، اظهار داشت: بله در همه‌جای دنیا این گونه است، زمانی که طرفین مذاکره می‌کنند، جنبه‌های مختلف موضوع را از جمله مباحث حقوقی، فنی، مالی و …. مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: به طور مثال اینگونه نیست که امروز یک تصمیم بگیرند و فردا آن تصمیم را عملیاتی کنند و تمامی این اقدامات طی روندهای خاصی انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: مذاکرات با روسیه در جریان است، پیش از این نیز اعلام کرده بودیم، نکته‌ جدیدی که بخواهد به آن اضافه شود هنوز وجود ندارد.

کمالوندی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر مذاکره با دیگر کشور‌ها درباره ساخت نیروگاه‌های جدید در داخل کشور، تصریح کرد: اکنون با کشورهای دیگری در حال مذاکره هستیم اما همانگونه که پیش از این گفته بودم نمی‌توانم بگویم چه کشورهایی، اما مذاکرات در حال جریان است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره سفر اخیر بازرسان آژانس به ایران و گفتگو پیرامون چاشنی‌های انفجاری اظهار داشت: پیش از این در رابطه با ۶ موضوعی که میان ایران و آژانس توافق شده بود اطلاعات خودمان را ارائه دادیم، آژانس اطلاعات تکمیلی دیگری را می‌خواست که ما آن اطلاعات را نیز متعاقبا ارائه کردیم که البته در گزارش آژانس به طور کلی به آن اشاره شد و این سازمان ابراز رضایت کرد که ایران هر اطلاعاتی را که لازم داشته درباره موضوعات مختلفی از جمله همین موضوع(چاشنی‌های انفجاری)در اختیارش قرار داده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x