تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

بدون ویزا و گذرنامه اربعین به مهران نیایید

  • کد خبر : 196359
  • 10 مرداد 1396 - 14:35
بدون ویزا و گذرنامه اربعین به مهران نیایید

جانشین مرزبانی استان ایلام گفت: امسال به‌هیچ‌عنوان اجازه خروج غیرقانونی و بدون روادید به کسی داده نمی‌شود.

 

به گزارش«کمال مهر»، یدالله شرفی جانشین مرزبانی استان ایلام گفت: مرز مهران باید اولویت مسئولان کشوری و لشکری باشد چون در سال‌های گذشته شاهد بیشترین استقبال و.تردد زائران از این مرز بوده‌ایم.

یدالله شرفی اظهار کرد: باید کارها و اقدامات زیرساختی و امکاناتی ایلام برای اربعین سرعت بیشتری بگیرید تا امسال با مشکلات کمتری مواجه بشویم و بتوانیم خدمات بهتری به زائران امام حسین(ع) ارائه کنیم.

وی بابیان اینکه مرز مهران باید اولویت مسئولان کشوری و لشکری باشد چون در سال‌های گذشته شاهد بیشترین استقبال زائران از این مرز بوده‌ایم، تصریح کرد: مرزبانی قبل، حین و بعد از رزمایش بزرگ اربعین برنامه دارد و با تمام توان در راستای خدمات‌دهی به زائران پای‌کار است .

جانشین مرزبانی استان ایلام ادامه داد: برای اربعین دو برنامه درون و برون‌سازمانی در دستور کار مرزبانی است و در این راستا تاکنون جلسات زیادی در استان، تهران و عراق برگزار شده است.

شرفی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۶ مورد جلسه و ملاقات با حضور فرمانده مرزبانی کشور با مقامات ارشد نظامی عراقی در مرز مهران داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: این جلسات و ملاقات نقش بسیار مهمی در ایجاد هماهنگی‌ها بین عراق و ایران و تسهیل تردد زائران داشته است.

زائران اجازه خروج بدون روادید ندارند

شرفی بابیان اینکه برای اربعین امسال مرز مهران برنامه‌های جدی ازجمله انسداد کامل مرز، حفر کانال، فنس کشی به طول چهار کیلومتر از مرز و نصب سامانه خروج زائران در دستور کار استف افزود: امسال به‌هیچ‌عنوان اجازه خروج غیرقانونی و بدون روادید به کسی داده نمی‌شود.

جانشین مرزبانی استان ایلام گفت: از مردم درخواست داریم در ایام اربعین به شایعات گوش نکنند و اخبار و اطلاعات خود را از منابع رسمی و رسانه‌های معتبر دریافت کنند تا برای آن‌ها مشکلی پیش نیاید.

حج و زیارت از صدور ویزا دسته‌جمعی خودداری کند

وی از سازمان حج و زیارت خواست از صدور ویزا به‌صورت دسته‌جمعی خودداری کنند چراکه افراد مجبور می‌شوند به‌صورت دسته‌جمعی حرکت کنند و موجب شلوغی و درهم گسیختگی می‌شود.

شرفی با تأکید بر اینکه سال گذشته ویزای دسته‌جمعی به یک مشکل جدی تبدیل‌شده بود، اضافه کرد:  زائران خروج از مرز را به‌روزهای آخر موکول نکنند و حتماً در این سفر مدیریت داشته باشند تا با کمترین مشکل در این همایش بزرگ و دشمن‌شکن شرکت کنند.

وی از زائران خواست چه در داخل و چه خارج در کشور عراق، رعایت قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند  چون قانون کشور عراق برای ورود غیرقانونی سخت و قاطع است.

جانشین مرزبانی استان ایلام بابیان اینکه مرزبانی ۲۴ ساعته در آماده‌باش است و امسال با تمام توان پذیرایی زائران مرز مهران هستیم و تلاش داریم زائران در کمال امنیت و آرامش در مرز خروج ورود کنند، افزود: آماده برگزاری رزمایش دشمن‌شکن اربعین هستیم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/ب

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=196359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x