تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

بدون نرم افزار، اطلاعات سیستم را بدست آورید +آموزش

  • کد خبر : 49063
  • 07 مرداد 1393 - 18:33
بدون نرم افزار، اطلاعات سیستم را بدست آورید +آموزش

روی گوی ویندوز کلیک کرده و در کادر جستجو عبارت msinfo32 را تایپ کنید. در نهایت پس از مشاهده‌ نتیجه با فشار کلید اینتر، ابزار System Information را اجرا کنید.

به گزارش گروه خواندنی های کمال مهر،آیا می‌دانید دقیقا کدام نسخه از سیستم‌عامل ویندوز و کدام ویرایش آن روی رایانه‌ شما نصب شده است؟ مدل پردازشگر و حافظه‌ رم اختصاص یافته به رایانه چطور؟ اطلاعات کارت شبکه، کارت گرافیک، مشخصات کارت صدا و بسیاری از اطلاعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دیگر که به نوعی شناسنامه رایانه‌ شما به‌شمار می‌روند.

دانستن شناسنامه اصلی رایانه یکی از مهمترین مواردی است که باید هر کاربر از آن اطلاع داشته باشد تا در صورت بروز خطا بتواند به راحتی از پس حل کردن مشکل برآید.

تا به حال نرم افزارهای مختلفی برای نشان دادن شناسنامه سیستم طراحی شده است اما خوب می دانیم که نرم افزارها مشکلات خود را دارند. اگر دوست دارید بدون نیاز به این نرم افزارها از شناسنامه سیستم اطلاع یابید با ترفندهای ما همراه باشید:

۱ ـ روی گوی ویندوز کلیک کرده و در کادر جستجو عبارت msinfo32 را تایپ کنید. در نهایت پس از مشاهده‌ نتیجه با فشار کلید اینتر، ابزار System Information را اجرا کنید.

۲ ـ شما می‌توانید علاوه بر روش فوق، با تایپ عبارت dxdiag در کادر جستجو و فشردن کلید اینتر، ابزار DirectX Diagnostic Tool را نیز برای دریافت اطلاعات شناسنامه‌ای رایانه مورد استفاده قرار دهید. (در این روش می‌توانید براحتی اطلاعات استخراج شده را در فایل متنی ذخیره کنید و در صورت نیاز در اختیار دیگر کاربران قرار دهید)

۳ ـ علاوه بر دو روش فوق، با اجرای خط فرمان (CMD) و استفاده از فرمان systeminfo نیز اطلاعات خوبی از رایانه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=49063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x