تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

با راه‌اندازی این استارت‌آپ‌ها در ایران، میلیونر شوید

  • کد خبر : 212462
  • 30 اردیبهشت 1397 - 1:07

هنوز استارت‌آپ‌های زیادی وجود دارد که در ایران راه اندازی نشده است و جای خالیشان احساس می‌شود.

با راه اندازی این استارت آپ‌ها در ایران، میلیونر شویدبه گزارش «کمال مهر»؛ کسب و کارهای اینترنتی یا همان استارت‌آپ‌ها امروزه توانسته‌اند با سرعت و تکنولوژی، بسیاری از مشکلات مردم را حل کنند و در رفاه آنها عملکرد خوبی داشته باشد.

نخبگان هندی در سال‌های اخیر با تکیه بر استارت‌آپ‌های جدید موفق شده‌اند با رشد اقتصادی، ایجاد شغل، دسترسی به منابع آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی منجر به کاهش فقر و بهبود شیوه‌ی زندگی شده‌اند. شرکت‌های تکنولوژیک این کشور این روزها بسیار فعالتر از دیگر بخش‌های این کشور مشغول فعالیت است و از این رو و بر اساس گزارشات NASSCOM هم اکنون کشور هند به عنوان سومین اکوسیستم استارت آپی جهان شناخته شده است.

امروزه در هند بیش از ۴۲۰۰ استارت آپ جدید به وجود آمده که در کنار بیش از ۱۰۰ شتاب دهنده و ۲۰۰ سرمایه گذار به یکی از کشورهای پیشرو در کسب و کارهای اینترنتی و نوپا تبدیل شده است.

با توجه به فعالیت عظیم این کشور در حوزه استارت آپ‌ها و بررسی کسب و کار اینترنتی این کشور، جای خالی برخی از آنها در ایران احساس می‌شود؛ کسب و کارهایی که این روزها تبدیل به میلیونرهای کشور پهناور هند شده‌اند. در ادامه به برخی از این استارت آپ ها می‌پردازیم که عملکرد بهتری داشته‌اند.

فروش آنلاین ماهی زنده

با نگاه جزیی به فعالیت‌های استارت آپی مشخص می‌شود صنایع غذایی یکی از پرسودترین صنایع برای این حوزه است؛ در کشورمان نیز استارت آپ های این حوزه عملکرد موفق‌تری داشته‌اند.

Freshtohome استارت آپی با ایده جدید محسوب می شود که از سال ۲۰۱۶ در هندوستان شروع به کار کرد. هر چند در ابتدا شاید تصور کنید ایده فروش آنلاین ماهی زیاد جذاب نیست اما این استارت‌آپ موفق شده در عرض چند ماه بیش از ۸۰هزار مشتری جذب کند. بر اساس آمار این شرکت سریع‌ترین رشد درآمدی از صفر تا ۵میلیون دلاری را در هند بدست آورده است.

این استارت آپ در کشوری مانند ایران که شهرهای بندری و منابع ماهی دارند بی شک می‌تواند بسیار مثبت واقع شود. هر چند راه اندازی هر استارت آپی نیازمند عوامل مختلفی  است.


 

استارت آپ های حوزه سلامتی

در سال ۲۰۱۲ شرکتی با نام HealthifyMe  تاسیس شد که در حوزه سلامتی مشغول به فعالیت است. نرم افزار موبایلی این استارت آپ اخیرا بیش از یک میلیون بار در اپ استور دانلود شده که هر ماه با رشد ۲۵ درصدی نیز مواجه است. این استارت آپ به مخاطبان خود در شناسایی میزان کالری غذاهای هندی، کمک گرفتن از متخصصان تغذیه و سلامت کمک می‌رساند؛ البته این استارت آپ برای خدمات بیشتر پول‌هایی نیز دریافت می‌کند که معقول می‌باشد.

 

داروخانه آنلاین

یکی از استارت آپ های خلاقانه هند در سال های گذشته Myra  می باشد که در کمتر از یک ساعت داروها را به مخاطبان خود عرضه می کند. جالب است بدانید این استارت آپ روزانه بیش از ۱۰۰۰ تراکنش انجام می دهد. یکی از مدیران این استارت آپ هدفشان را ایجاد تاثیر مثبت در زندگی مردم، بیماران و هر کسی که به درمان نیاز داشته باشد، می داند.

استارت آپ وام دهی به جوانان

دو تن از اساتید دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۱۵ استارت‌آپ Finomena را بر اساس الگوریتم‌های خاصی برای تایید میزان حرفه‌ای بودن افرادی که بانک‌ها به آنها وام نداده‌اند استفاده می‌کند و به سرمایه گذاران دیگری ارجاع می‌دهد. جوانان هندی که ایده‌های نو و جالبی در زمینه‌های مختلف داشته‌اند، با این استارت‌آپ توانسته‌اند کسب و کار خود را شروع کرده و به موفقیت برسند.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=212462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x