تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

با این خوراکی‌ها سکته قلبی را ضربه فنی کنید/ خطرات مصرف زیاد سیر/ نوشیدنی فوق العاده برای کاهش افسردگی/ چقدر نمک مصرف کنیم؟

  • کد خبر : 210561
  • 22 فروردین 1397 - 0:50

افت ناگهانی فشار خون، سردرد و سرگیجه از شایعترین عوارض خوردن زیاد سیر است.

 

به گزارش  گروه علمی پزشکی«کمال مهر»؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

عوارض مصرف زیاد سیر

بهتر است بدانید که مصرف بیش از اندازه سیر می‌تواند مشکلاتی را برای برخی از افراد به وجود آورد.

افت ناگهانی فشار خون، سردرد و سرگیجه از شایعترین عوارض خوردن زیاد سیر است؛ به همین دلیل به مبتلایان به میگرن توصیه می‌شود از مصرف زیاد سیر خودداری کنند؛ مصرف بیش از سه حبه سیر در روز ممکن است به بروز مشکلات گوارشی منجر شود؛ از سوی دیگر برخی از افراد هم به این خوراکی آلرژی دارند؛ سیر می‌تواند به  بروز حساسیت و خارش در این افراد منجر شود. همچنین پزشکان معتقدند سیر ممکن است در بعضی موارد با دارو‌های ضد انعقاد خون و دارو‌های پیشگیری از بارداری تداخل داشته باشد.

با این خوراکی ها سکته قلبی را ضربه فنی کنید/ خطرات مصرف زیاد سیر/ نوشیدنی فوق العاده برای کاهش افسردگی/ چه میزان نمک مصرف کنیم

خوراکی‌های رقیق کننده خون

تشکیل لخته‌های خونی خطر حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد؛ بهتر است بدانید که  برخی خوراکی‌ها با رقیق کردن خون احتمال تشکیل لخته‌های خونی را کاهش می‌دهند؛ خوراکی‌های حاوی ویتامین E  از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون هستند، از منابع غذایی غنی از ویتامین E می‌توان به تخم مرغ، لوبیا، آجیل، انبه، کیوی و بادام اشاره کرد.

اسید‌های چرب امگا ۳ هم که در خوراکی‌هایی همچون ماهی، روغن ماهی و زنجبیل یافت می‌شود می‌تواند و با رقیق کردن خون مانع تشکیل لخته‌های خونی شود.

با این خوراکی ها سکته قلبی را ضربه فنی کنید/ خطرات مصرف زیاد سیر/ نوشیدنی فوق العاده برای کاهش افسردگی/ چه میزان نمک مصرف کنیم

خواص چای زعفران

محققان معتقدند نوشیدن چای زعفران به دلیل تاثیر بر تعادل هورمونی مغز علاوه بر ایجاد آرامش، اضطراب و افسردگی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد؛ همچنین تاثیرات هورمونی این نوشیدنی می‌تواند یک داروی فوق العاده برای بیماری‌های روحی و روانی باشد و حتی موجب افزایش حافظه می‌شود.

از آن‌جایی که زعفران  حاوی آنتی اکسیدان‌های فوق العاده است، نوشیدن چای زعفران خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد؛ رنگ دانه بتاکاروتن زعفران هم می‌تواند در تقویت بینایی موثر باشد.

با این خوراکی ها سکته قلبی را ضربه فنی کنید/ خطرات مصرف زیاد سیر/ نوشیدنی فوق العاده برای کاهش افسردگی/ چه میزان نمک مصرف کنیم

خوراکی‌های نامناسب برای مبتلایان به دیابت

برخی از مواد غذایی برای مبتلایان به دیابت فوق العاده خطرناک است؛ اگرچه این مواد غذایی برای تمامی افراد مضر هستند، اما برای مبتلایان به دیابت آسیب این مواد چند برابر است؛ یکی از این خوراکی‌ها نوشیدنی‌های الکلی است، این نوشیدنی‌ها در مقایسه با بسیاری از مواد قندی  تاثیر منفی بیشتری بر قند خون می‌گذارد؛ نوشیدنی‌های الکلی  ممکن است میزان اثرگذاری انسولین یا دارو‌های کاهنده قند خون را هم تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین پزشکان معتقدند استفاده از نمک برای مبتلایان به بیماری دیابت باید بسیار کمتر از حد طبیعی باشد، زیرا مصرف زیاد سدیم به طور مستقیم با فشار خون و کلسترول در ارتباط است؛ بهتر است بدانید که میزان مناسب سدیم برای افراد بزرگسال سالم باید کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم در روز (کمتر از ۵/۸ گرم نمک)  باشد در حالی‌ که میزان سدیم مجاز برای مبتلایان به بیماری دیابت کمتر از ۱۵۰۰ میلی گرم در روز است.

روش‌های کاهش استرس در کودکان

امروزه بسیاری از کودکان با مشکلات روحی همچون استرس، اضطراب و کاهش اعتماد به نفس مواجه هستند؛ ورزش کردن از  جمله راهکار‌هایی است که می‌تواند در کاهش این مشکلات نقش اساسی داشته باشد.

تحقیقات مختلفی نشان داده است که انجام فعالیت‌های ورزشی به دلیل ایجاد تغییرات هورمونی خاص موجب افزایش شادی، نشاط  و آرامش در کودکان می‌شود؛ مهمترین نکته در ورزش کودکان انجام فعالیت‌های ورزشی طولانی مدت است، زیرا فعالیت‌های کوتاه مدت تاثیر چندانی در این موضوع ندارد؛ برای این منظور بهتر است کودکان را به ورزش کردن عادت دهید.

بازی کردن با گروه همسالان، تجسم، خندیدن و بازی کردن با والدین از دیگر راهکار‌هایی هستند که روانشناسان برای کاهش مشکلات روحی کودکان توصیه می‌کنند.

با این خوراکی ها سکته قلبی را ضربه فنی کنید/ خطرات مصرف زیاد سیر/ نوشیدنی فوق العاده برای کاهش افسردگی/ چه میزان نمک مصرف کنیم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=210561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x