تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

باید فرصت کنونی مذاکره با ایران را مغتنم دانست

  • کد خبر : 14742
  • 26 دی 1392 - 17:16
باید فرصت کنونی مذاکره با ایران را مغتنم دانست

رییس جمهور آمریکا در سخنانی خطاب به سناتورها اظهار داشت :‌ سناتورها باید فرصتی که اکنون برای مذاکره با ایران بدست آمده را مغتنم بدانند.

به گزارش کمال مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ؛ این خبرگزاری به نقل از اوباما ادامه داد :‌ اکنون زمان مناسبی برای اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نیست.

اوباما در دیدار شب گذشته خود با سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی افزود : چنانچه گفتگوها و مذاکرات با ایران به نتیجه‌ای نرسید و تهران اقدامات لازم برای توافق نهایی را انجام نداد ،‌ آنگاه آماده امضای طرح تشدید تحریم های ضدایرانی هستم .
رئیس جمهور آمریکا از نمایندگان خواست از طرح تشدید تحریم ها علیه ایران منصرف شوند. این طرح توافقنامه ای را که ماه نوامبر در مورد برنامه هسته ای تهران ، بین ایران و قدرت های بزرگ پنج به علاوه یک (آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، روسیه ، چین و آلمان) در ژنو سوییس به امضا رسید ، تهدید می کند. باراک اوباما وعده داده است در صورتی که این طرح به تصویب برسد ، با استفاده از حق وتوی خود با آن مخالفت کند.
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد : باراک اوباما و سناتورها در این نشست درباره اهداف مشترکشان گفتگو کردند و رئیس جمهور در مورد ادامه همکاری برای پیش‌برد برخی اولویت های امسال کشور به منظور تقویت اقتصاد ، اشتغال زایی و ایجاد رفاه بیشتر برای طبقه متوسط ابراز امیدواری کرد.
میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا همچنان به علت مطرح کردن اصلاحات بیمه درمانی در سال گذشته رو به کاهش است.پس از تلاش های صورت گرفته برای غلبه بر مشکلات مربوط به این اصلاحات ، از شدت انتقادها کاسته شده ، اما ادامه انتقادها از این طرح پیشنهادی رئیس جمهور ، از سوی جمهوری خواهان و کاهش محبوبیت وی ، در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره جناح وی را عصبی کرده است.
در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر ۱۶ سناتور دموکرات بار دیگر انتخاب خواهند شد. در حالی که جمهوری خواهان که اکثریت را در مجلس نمایندگان در دست دارند ، تلاش خواهند کرد شش کرسی را که جناح آنها را در سنا تقویت می کند ، به دست آورند.
محافظه کاران که به خود اطمینان دارند ، روز سه شنبه اعلام کردند قصد داردند مبارزات انتخاباتی خود را بیشتر بر مشکلات طرح بیمه درمانی اوباما و میزان محبوبیت رئیس جمهور متمرکز کنند. آنها دو و نیم میلیون دلار در تبلیغات تلویزیونی بر ضد سه سناتور دموکرات که در انتخابات شرکت کرده اند، سرمایه گذاری شده اند.
باراک اوباما که همکاری وی با کنگره دشوار بود ، برای جلب حمایت شخصیت هایی که به رمز و رازهای کنگره آشنایی دارند، تلاش می کند. اوباما قصد دارد طرح افزایش حداقل حقوق را به نمایندگان پارلمان ارائه کند. این طرح دموکرات ها را در شرایط بهتری قرار می دهد ، اما ممکن است با مخالفت جمهوری خواهان مواجه شود.
گفتنی است کاخ سفید اذعان دارد که تصویب طرح های مهم در مجلس نمایندگانی که اکثریت آن در اختیار محافظه کاران است ، دشوار خواهد بود.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x