تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

این غذاها پوستتان را معرکه می کند!

  • کد خبر : 194895
  • 27 تیر 1396 - 15:22
این غذاها پوستتان را معرکه می کند!

غذاهایی که در این لیست می بینید عجیب و غریب نیستند و به سادگی می توانید آنها را به صورت روزانه استفاده می کنید.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»،  غذاهایی که می خوریم مستقیما روی ظاهرمان تاثیر می گذارند. اگر غذای سالم نخورید، هرچقدر هم کرم و شامپوهای گران قیمت استفاده کنید بی فایده است و پوست و مویی نامناسب خواهید داشت. به همین منظور با دکتر رابرت آنولیک متخصص پوست و مو در نیویورک صحبت کردیم تا لیستی از بهترین غذاهایی که می توانند پوستمان را بهبود دهند در اختیارمان قرار دهد. غذاهایی که در این لیست می بینید عجیب و غریب نیستند و به سادگی می توانید آنها را به صورت روزانه استفاده می کنید.

بهترین غذاهای ضد چین و چروک را بشناسید

 

گوجه فرنگی

تقویت کننده پوست گوجه فرنگی شامل لیکوپن می شود که تاثیر مضر UVA و UVB را روی پوست کاهش می دهد. بعد از اینکه دریافت گوجه فرنگی با قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش ترکیب شد، تحقیقات کاهش شدت متالوپروتئیناز ماتریکس که آنزیم شکستن کلاژن هست را نشان داد.

 ماست پروبیوتیک

برخی تحقیقان نشان داده اند پروبیوتیک می تواند از مشکلات پوست های حساس پیشگیری و به درمانشان کمک کند. مخصوصا برای آنهایی که به اگزما مبتلا هستند. استفاده از ماست های حاوی پروبیوتیک کمک می کند علاوه بر دریافت پروتئین که خود برای تولید کلاژن مناسب است، از مزیت پروبیوتیک ها نیز بهره مند شوید. همچنین بوسیون های حاوی پروبیوتیک نیز موجود است که می توانید از آنها هم استفاده کنید.

 سویا

استفاده مرتب از محصولات آرایشی که بر پایه سویا هستند کمک می کند پوستتان درخشان شود. مصرف خوراکی سویا نیز به بهبود ظاهر پوست کمک می کند.

پرتقال

ویتامین C تنها برای مقابله با سرما خوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن نیست، بلکه آنتی اکسیدانی قدرتمند است که می تواند آسیب حاصل از رادیکال های آزاد را از بین ببرد. ویتامین C همچنین برای تولید کلاژن سالم مورد نیاز است. دیگر غذاهای حاوی ویتامین C از جمله فلفل دلمه ای، کلم، توت فرنگی و بروکلی نیز همین تاثیر را روی پوست دارند.

روغن زیتون

مصرف روغن زیتون به خاطر چربی های سالمی که در خود دارد می تواند تاثیرات مفیدی روی ظاهر پوستتان داشته باشد. همچنین ثابت شده استفاده از روغن زیتون بعد از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش مفید است. این کار می تواند آسیب به DNA را محدود کند. خیلی ساده با یک براش، ابتدا آن را روی پوست خود بمالید و سپس بعد از ۱۰ دقیقه بشویید. از روغن زیتون در درست کردن ماسک های صورت نیز می توانید استفاده کنید.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دو سر از غلات کامل به حساب می آید و سرشار از فیبر است. فیبر به سلامت روده کمک می کند و سلامت روده نیز مستقیما روی ظاهرتان تاثیر می گذارد. از بلغور جو دو سر برای درست کردن اسکراب پوست نیز می توانید استفاده کنید.

 

شکلات تلخ

فلاونول های کاکائو موجود در شکلات تلخ نشان داده اند می توانند تا حدودی از آسیب های پوستی در مقابل اشعه ماورا بنفش پیشگیری کنند. این بدان معنی نیست که اگر خواستید زیر نور آفتاب قرار بگیرید، قبلش یک شکلات کامل بخورید. به صورت مرتب از مقداری شکلات تلخ بالای ۷۰ درصد در برنامه خود استفاده کنید.

 آجیل

اگر از کسانی هستید که عاشق آجیل هستند باید بگویم خوردن آن برای پوستتان مفید است. انواع سرشار از اسید لینولئیک مانند بادام، پسته و بادام زمینی می توانند پوست را مرطوب نگه دارند. تمام اینها به لطف اسید چرب های اشباع نشده امگا ۶ است. اگر از آجیل ها خوشتان نمی آید، می توانید از روغنشان استفاده کنید که به صورت موضعی نیز کاربرد دارند.

منبع:سلامت نیوز

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=194895

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x