تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

این درمان لاغری سیم کشی مغزتان را عوض می‌کند

  • کد خبر : 42142
  • 21 خرداد 1393 - 9:33

یکی از جدید‌ترین درمان‌های تهاجمی مقابله با لاغری علاوه بر تغییر دستگاه گوارش اثرات موثری بر ارتباطات عصب‌های داخل مغز برای مقابله با چاقی مجدد می‌گذارد.

به گزارش کمال مهر؛‌ پژوهشگران در دانشگاه میسوری در شهر کانزاس سینی ایالات متحده به تازگی دریافته‌اند انجام جراحی بای پس معده و یا سایر روش‌های تهاجمی برای تغییر سایز ابعاد معده سبب تغییر سیم کشی عصب‌های مغزی در بیماران می‍‌گردد.
گفتنی است، دانشمندان این دستگاه نتایج فوق را با بررسی اسکن مغزی از ۱۶ فردی که جراحی بای پس معده انجام داده بودند، در مقایسه با اسکن مغزی ۱۵ نفر که با رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده بودند بدست آورده‌اند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند افرادی که با جراحی تهاجمی دچار کاهش وزن شده‌اند همچنین تمایل کمتری به خوردن مواد غذایی در مقایسه با افرادی که با رژیم غذایی دچار کاهش وزن شده‌اند، پیدا می‌کنند.
کارشناسان بر این باورند که انجام جراحی بر روی معده سبب تغییر در مرکز پاداش دهی مغز که در قسمت جلوی پیشانی قرار دارد می‌شود و به این ترتیب فرد با دیدن خوراکی‌های مطبوع و یا خوردن آن‌ها دچار احساس رضایت نمی‌گردد.
در مقابل افرادی که با رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده‌اند، به شدت در مقابل محرک‌های ارسال شده از سوی مواد غذایی به مغز دچار ضعف هستند و با احتمال بسیار بیشتری امکان دارد دوباره دچار اضافه وزن گردند.
پژوهشگران در عین حال به افراد مبتلا به چاقی توصیه اکید می‌کنند که تنها با مشاوره با پزشک متخصص نسبت به انتخاب نوع درمان برای کاهش وزن خود اقدام نمایند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=42142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x