تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

ایران از هر نظر برتر از کره است/ کی‌روش همه را غافلگیر می‌کند

  • کد خبر : 164788
  • 18 مهر 1395 - 16:25
ایران از هر نظر برتر از کره است/ کی‌روش همه را غافلگیر می‌کند

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال گفت: کی روش خوب می داند با مشت گره کرده و ماسک چه برخوردی داشته باشد و قبلا هم این مسایل روحی روانی را اثبات کرده است. قطعا کی روش برای مهار بازیکنان سرعتی کره برنامه دارد و حتما همه را مانند دیدار با ازبکستان غافلگیر می کند.

«کمال مهر»؛ در آستانه دیدار تیم های ملی فوتبال کشورمان و کره جنوبی بازیکنان تیم مهمان از لحظه ورود به ایران بازی روحی روانی را آغاز کرده اند که بیشتر از آن که به ضرر تیم ملی فوتبال ایران باشد به نظر می‌رسد که اوضاع روحی روانی تیم خودشان را متشنج و نگران نشان می دهد.

خداداد عزیزی در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار تیم ملی کشورمان با کره جنوبی اظهار داشت: بی گمان بازی سختی در پیش داریم. کره همواره در آسیا یکی از رقبای جدی و اصلی ما در همه تورنمنت ها محسوب می شده و هنوز هم به حساب می آید. البته آنها این بار با این هدف به تهران آمده اند که طلسم چندین سال بدون شکست ماندن ما در تهران را هم بشکنند.
وی افزود: تا جایی که در جریان هستم اعضای تیم کره جنوبی از لحظه ورود به تهران جنگ روانی را علیه ما به راه انداخته اند که آن هم با نشان دادن مشت های گره کرده به نشانه اتحاد و البته زدن ماسک به صورت شان بوده است که شاید دومی برای شناخته نشدن شان بوده است! در هر صورت آنها هر کاری انجام بدهند حریف کوچکی برای ما نیستند و برو بچه های تیم ملی این را به خوبی می دانند و اسیر این قبیل حواشی نمی شوند.
عضو تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در این باره که ممکن است این بازی های روحی روانی روی تیم ایران اثر تخریبی داشته باشد گفت: بعید می دانم بازیکنان تیم ملی ما تحت تأثیر این مسایل قرار بگیرند. از همه مهمتر این است که کی روش با قدرت بالای سر تیم ایستاده و مانند یک ضربه گیر مقابل همه این مسایل قرار می گیرد. مگر یادمان رفته او در اولسان کره چه کرد؟
عزیزی با ذکر خاطره ای از بازی در ملبورن استرالیا گفت: آن زمان هم که ما برای بازی آخر به ملبورن رفته بودیم شرایطی اینچنینی وجود داشت که شاید چندین برابر بدتر بود ولی وقتی همه ما خواستیم بازی را ببریم کار را تمام کردیم و حالا هم با بازی که من از تیم ملی مان در دیدار با ازبکستان دیدم مطمئن شدم که تیم ملی مان اینقدر با برنامه است که با یک چنین مسایلی از مسیرش دور نمی شود.
وی درباره حریف سه شنبه تیم ملی خاطر نشان کرد: کره جنوبی برای جام جهانی بعدی همان کاری را کرده که ما کردیم و آنها هم دست به جوانگرایی زده اند با این تفاوت که آنها تیم خوبی به قوت تیم ما در اختیار ندارند و این کمک می کند ما برتر باشیم ولی باز هم نباید حریف را دست کم گرفت. آنها تیم زهرداری هستند و خیلی از بازیکنان شان در اروپا توپ می زنند.
بازیکن اسبق تیم ملی ادامه داد: اینکه کره تا اینجا ۴ گل خورده آن هم از چین و قطر نشان می دهد که خط دفاعی آنها آسیب پذیر است ولی باید این را هم در نظر گرفت که این تیم تا اینجا ۶ گل هم به ثمر رسانده و از این نظر بهترین تیم گروه است. درست که ما هم تنها تیمی هستیم که تا این هفته گلی نخورده ایم ولی این دلیل نمی شود که در این دیدار هم بتوانیم دروازه مان را بسته نگه داریم. قطعا کی روش برای مهار بازیکنان سرعتی کره برنامه دارد و حتما همه را مانند دیدار با ازبکستان غافلگیر می کند.
عزیزی تأکید کرد: ما به این برد نیاز داریم تا خیال مان از بابت صعود راحت تر شود. با این سه امتیاز ۱۰ امتیازی می شویم و هم با رقبا فاصله دارتر حرکت می کنیم و هم در دور برگشت با اطمینان بیشتری برابر همین تیم ها بازی خواهیم کرد. قطعا در دور برگشت استرس حاکم بر بازی ها با نزدیک شدن به جام جهانی بیشتر می شود و البته این برای تیم هایی که در دور رفت امتیاز از دست داده اند بیشتر هم خواهد بود. از این رو امیدوارم که بازی را با برد تمام کنیم تا خیال همه راحت شود.
وی همچنین در این باره که حضور مردم تا چه اندازه می تواند در این دیدار به تیم ملی کمک کند به مشرق توضیح داد: یکی از موضوعاتی که کره ای ها و همه حریفان ما در بازی های داخل خانه ما از آن هراس دارند بازی در آزادی پر از جمعیت است. این را بارها از زبان خیلی از بازیکنان تیم های آسیایی شنیده ام که بازی در تهران و آزادی به خاطر هواداران تیم ملی ایران کار خیلی سختی برای شان است. البته این کره هر چقدر هم که بخواهد نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد باز هم وزنه هواداران تیم ملی بر روی دوش آنها سنگینی خواهد کرد.
عزیزی در پایان گفت: انشااله که به حق این روزهای بزرگ همه بروبچه های تیم ملی بهترین بازی شان را ارائه بدهند و بتوانیم یک برد با ارزش بدست بیاوریم تا خیال جامعه فوتبال هم تا حد زیادی راحت شود. من به این تیم و بازیکنانش امید زیادی دارم. شکر خدا همه بازیکنان تیم ملی یا در اروپا بازی می کنند یا تجربه اروپا را دارند و یا اینقدر باتجربه هستند که خیال ما از بابت حضورشان در ترکیب تیم ملی راحت باشد. از همه مهمتر همه این بچه ها در این چند سال چند بار کره را شکست داده اند و همین بار روانی مثبت می تواند باعث شود با استرس کمتری نسبت به حریف وارد میدان شوند.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=164788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x