تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

اگر جنگ در عراق ادامه یابد، آتش آن دامن عربستان و ترکیه را خواهد گرفت

  • کد خبر : 35296
  • 02 اردیبهشت 1393 - 9:09
اگر جنگ در عراق ادامه یابد، آتش آن دامن عربستان و ترکیه را خواهد گرفت

نخست وزیر عراق ضمن دعوت از همه مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات تاکید کرد: من مخالف هرگونه تجزیه در این کشور هستم و با آن مقابله می‌کنم، حفظ وحدت و یکپارچگی در عراق خط قرمز ما است.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر، نوری المالکی نخست وزیر عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار درباره برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور و ارزیابی خود از نتیجه انتخابات گفت: عشایر عراق حامی ما هستند و آنها تشکیل دهنده ارتش و نیروهای امنیتی هستند.
وی درباره زمان برگزاری انتخابات گفت: انتخابات قانون گذاری یک ساعت هم به تاخیر نخواهد افتاد و شرایط ما اکنون از گذشته به مراتب بهتر است، ما به پیروزی خود در انتخابات اطمینان داریم. وی افزود: عربستان سعودی با سیاستی که در پیش گرفته است به یک دولت مشکل ساز در منطقه تبدیل شده است. آنها به دنبال سقوط سوریه و لبنان و کشیده شدن جنگ به ایران هستند.
نخست وزیر عراق گفت: ما اکنون در حالت جنگ با عربستان هستیم اما جنگ ما فعلا با سلاح نیست، اگر ما به پیروزی بزرگ در انتخابات مطمئن نبودیم، شاید اصلا در انتخابات شرکت نمی کردیم و من کاملا اطمینان دارم که انتخابات در عراق در سلامت کامل و دور از هرگونه تقلب برگزار خواهد شد.
وی در حمایت از ارتش عراق گفت: مردم عراق همراه و حامی ارتش و نیروهای امنیتی و خواستار وحدت ملی هستند و مخالف هرگونه دخالت بیگانگان می باشند. برگزاری این انتخابات پارلمانی برای عراق بسیار سرنوشت ساز است و اهمیت آن در این است که اکثر احزاب سیاسی از شیعه و سنی و کردها در آن مشارکت می کنند.
نخست وزیر عراق درباره اقلیم کردستان عراق افزود: منطقه کردستان و دیگر استان ها حق ندارند درخواست جدا شدن از این کشور را بدهند، چرا که چنین درخواستی مخالف قانون است.
نوری مالکی درباره بحران سوریه تاکید کرد، اگر جنگ در این کشور ادامه یابد آتش آن دامن عربستان و ترکیه را خواهد گرفت و از همه کشورهای جهان درخواست کرد، به کمک دولت و مردم سوریه آمده، در مقابل تروریست های القاعده و جبهه النصره بایستند.
وی از تمام مردم عراق دعوت کرد برای ایجاد تغییر در این کشور پای صندوق های رای بروند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x