تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

انتصاب آقازاده دهه هفتادی با «ژن خوب» در یک هلدینگ اقتصادی/ آتیه صبا؛ بنگاه اقتصادی یا معامله‌گاه سیاسیون؟

  • کد خبر : 198251
  • 25 مرداد 1396 - 16:48
انتصاب آقازاده دهه هفتادی با «ژن خوب» در یک هلدینگ اقتصادی/ آتیه صبا؛ بنگاه اقتصادی یا معامله‌گاه سیاسیون؟

اسفند ماه سال قبل بود که ولی آذروش که سابقه نمایندگی مجلس و مدیریت انبارهای گمرکی کشور را در کارنامه دارد، به عنوان مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معرفی شد.

به گزارش «کمال مهر»؛ ماه های پایانی سال ۹۵ و پیش از انتخابات ریاست جمهوری،‌ انتصاب های کم سر و صدایی در کشور انجام شد؛ انتصاب هایی که تبعاتش آنقدرها هم بی سر و صدا نبود.

اسفند ماه سال قبل بود که ولی آذروش که سابقه نمایندگی مجلس و مدیریت انبارهای گمرکی کشور را در کارنامه دارد، به عنوان مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معرفی شد.

این انتصاب به دلیل سوابق سیاسی آذروش و برخی زمزمه های انتخاباتی بودن این انتصاب، مورد توجه برخی رسانه ها و صاحب نظران قرار گرفت؛ زمزمه هایی که در هفته های بعدی برخی از آنها با تعدیل و برکناری برخی مدیران و کارمندان این هلدینگ بیشتر رنگ واقعیت به خود گرفت.

در روزهای گذشته اما اخبار بیشتری درباره برخی انتصاب های جهت دار و خاص در این هلدینگ بزرگ که برخی معتقدند اوضاع چندان مناسبی نیز از نظر اقتصادی ندارد، به گوش می رسد.

آذروش که احتمال انتصاب وی به عنوان یکی از معاونین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می رود، تلاش کرده با انتصاب برخی چهره ها در شرکت های مختلف آتیه صبا، از نفوذ آنها برای رسیدن به این سمت ها بهره گیری کند.

در همین راستا مهدی وکیلی فرزند محمد علی وکیلی نماینده اصلاح طلب و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی چندی پیش به عنوان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی کاوشگران آتیه صبا منصوب شده است.

این انتصاب در حالی صورت می گیرد که مهدی وکیلی متولد ۱۳۷۰ (۲۶ سال) بوده و داشتن تجربه لازم برای اداره یک شرکت بزرگ صنعتی و اقتصادی از سوی وی، دارای تردیدهای فراوانی است.

اما در این میان نکات قابل توجه دیگری نیز وجود دارد؛ تیرماه سال گذشته موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت محمد علی وکیلی در مجلس کلید خورد.

عضو فراکسیون امید طرح استیضاح ربیعی را به شدت در مجلس پیگیری و حتی در نامه سرگشاده به تشریح دلایل اصرار خود بر استیضاح وزیر پرداخت.

در بخشی از این نامه آمده است: « حقیراصل این حرکت را به هدف تقویت دولت و بالابردن ضریب موفقیت روحانی در٩۶ شروع کرده ام ولی ترجیح این است که توسط خود دولت انجام پذیرد و حتی الإمکان ما درمجلس شروع کننده نباشیم ضمن اینکه با مردم عهد بسته ایم که برسرحقوقشان با هیچکس عهد اخوت نبندیم، اگر احقاق حقوق مردم درگرو حمایت از وزیر خاصی باشد باکمال میل این کار را خواهیم کرد و اگر مشروط به تغییرش، سر بالا میگیرم وبدون ترس ازجنجال ها وغوغاسالاری های فرصت طلبان وظیفه خو در انطباق سوگند انجام می دهیم.»

این آتش تند برای استیضاح ربیعی اما چند روز بیشتر تداوم نداشت و ناگهان نماینده ای که شدیدا برای عملی شدن استیضاح عجله داشت، از ادامه پیگیری طرح، منصرف شد.

رها کردن طرح استیضاح وزیر با وجود چندین هفته و جنجال های رسانه ای از سوی وکیلی، در کنار انتصاب فرزند دهه هفتادی وی به عنوان مدیرعامل یکی از شرکت های مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شبهه های فراوانی را ایجاد می کند.

در همین رابطه شنیده شده که وکیلی چند روز قبل هم با علی ربیعی دیداری داشته و تاکید کرده که تمام تلاش خود را برای رای آوری وی در مجلس انجام خواهد داد.

حال باید دید محمد علی وکیلی که خود سال ها سابقه روزنامه نگاری را در کارنامه خود دارد، به شبهه ها از جمله چگونگی انتصاب فرزندش به عنوان مدیرعامل یک شرکت بزرگ صنعتی، چه پاسخی خواهد داد.

این اما پایان اتفاقات رخ داده در هلدینگ آتیه صبا از زیر مجموعه های صندوق بازنشستگی کشور نیست.

ولی آذروش مدیرعامل آتیه صبا نیز این روزها در حال لابی دوگانه ای با موافقان و مخالفان علی ربیعی وزیر کار رفاه و امور اجتماعی است تا در صورت رای آوری و یا عدم اعتماد مجلس به ربیعی، برای آینده کاری خود تدابیر لازم را انجام دهد.

وی در روزهای اخیر با تنی چند از نمایندگان مخالف و موافق ربیعی جلساتی را ترتیب داده و تلاش کرده تا این نمایندگان را با اهداف خود هماهنگ کند.

از سوی دیگر آذروش در حال رایزنی با تعدادی از اعضای شورای شهر است و در همین راستا دیداری را با دو چهره ارشد کارگزاران در منطقه سعادت آباد تهران ترتیب داده و درخواست انتصاب خود به عنوان معاون حمل و نقل شهرداری آینده را مطرح کرده است.

از سویی دیگر یکی از مشکلاتی که تاکنون به آن پرداخته نشده، عدم گرفتن تائیده بورس برای مدیرعامل فعلی هلدینگ آتیه صباست؛ موضوعی که با تلاش های انجام شده، مسکوت گذاشته شده است.

این روزها مشخص نیست که این مجموعه عظیم اقتصادی چه سرنوشتی خواهد داشت؛ آیا این هلدینگ نیز با این اقدامات و بازی های سیاسی به سرنوشت دیگر بخش های مشکل آفرین اقتصاد تبدیل خواهد شد؟

در آینده اطلاعات و اخبار بیشتری درباره عملکرد هلدینگ آتیه صبا و شرکت های تابعه آن منتشر خواهد.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=198251

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x