تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

امام خمینی در برابر استکبار ایستاد و سلطنت را برچید

  • کد خبر : 15239
  • 29 دی 1392 - 9:32
امام خمینی در برابر استکبار ایستاد و سلطنت را برچید

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: امام خمینی (ره) توانست در برابر قدرت‌های استکباری بایستد و سلطنت را از ایران برچیند.

 

خبرگزاری فارس: امام خمینی در برابر استکبار ایستاد و سلطنت را برچید

 

به گزارش کمال مهر  از اسلامشهر، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی شنبه شب در جمع مردم اسلامشهر اظهار داشت: سفر به شهرستان اسلامشهر توفیقی بود که در اجابت دعوت امام جمعه و جمعی از روحانیون و مسئولان از بنده، صورت گرفته تا به دیدار مردم ولایتمدار شهرستان اسلامشهر نائل گردم.

وی بیان داشت: تقدیم ۸۹۸ شهید، ۲۲۰۸ جانباز و ۲۲۹ نفر آزاده سرافراز از این منطقه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نشان از  ولایتمداری و پایداری مردم شریف اسلامشهر است که همواره حامی انقلاب و نظام بوده‌اند.

وی با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان داشت: رسالت پیغمبر رحمت با آن همه ویژگی‌ها، برای این بود که امتی بسازد تا در میان امت‌های دیگر، با عظمت، بی نظیر و بهترین باشد و به عنوان الگو و سرمشقی جهانیان  مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اصولی که پیامبراکرم (ص) بر اساس آن پایه و بنیان تشکیل  قدرت بسیار بزرگ و انقلابی را تشکیل دادند، بیان داشت: اصل نخست در مکتب الهی درون‌سازی انسان است که پیامبران الهی با قلب  و روح مردم سر و کار دارند، در حالی که در مکاتب غیر الهی به جسم و ظاهر انسان‌ها پرداخته می‌شود.

این مرجع عالیقدر افزود: در قلب مردم بودن، دانستن علوم و فنون علم و فراگیری آن، ایجاد حکومت جاوید و ماندگار بسیار مهم بوده و مقدرات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اجتماعی نتیجه حکومت‌ها است لذا همه از اصول پیامبر اسلام است.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: پیامبر در سال ششم هجرت برای ساختن یک حکومت جهانی و جاوید به همه سران و سلاطین کشورهای دور و نزدیک نامه نوشتند و آنها را به اسلام دعوت کردند.

وی تاکید کرد: داشتن قدرت جهادی، نظامی و روحیه مبارزه برای مسلمانان بسیار مهم بوده، که برهمین اساس برای مقابله با دشمنان اسلام به تسلیحات نظامی و افرادی با ایمان و متعهد نیاز است.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) برای حفاظت از اسلام در برابر دشمنان، ۶۳ جنگ انجام داد تا زمینه‌های توسعه و رشد اسلام را با پرورش مسلمانان با ایمان و تقوا، پایه‌های و بنیان تمدن اسلامی را پایه‌ریزی کرده و اسلام را در کل عالم هستی ترویج کند.

وی در ادامه افزود: امام خمینی با الگو قرار دادن پیغمبر اسلام  توانست پایه‌های حکومت اسلامی را بینانگذاری کند، و با تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، تا جایی پیش رود، که به اقصی نقاط جهان سرایت پیدا کند. سخنران این مراسم تصریح کرد: امام خمینی (ره) توانست در برابر قدرت‌های استکباری بایستد و بساط سلطنت را از ایران برچیند و نظام قدرتمند اسلامی را پایه‌گذاری کند.

وی بیان داشت: در حکومت اسلامی مردم از ارکان مهم و اساسی نظام به شمار می‌روند و داشتن رهبر والگو می‌تواند ملت و انقلاب را به سرمنزل مقصود برساند و این در حالی است که داشتن ولایت فقیه و رهبر شجاع و با درایت از دیگر ارکان مهم نظام است.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: وجود یک رهبر دینی در کشور و برای هدایت جامعه و انقلاب بسیار ضروری و لازم است، چرا که شاهدیم که در کشورهایی همچون تونس، مصر، عربستان، یمن و بحرین و… انقلاب‌های مردمی زیادی صورت گرفت ولی به دلیل نداشتن رهبر به شکست کشیده شدند.

وی تاکید کرد: مجذوبیت رکنی است که امام خمینی توانست با بهره‌گیری از آن  انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و در برابر رژیم ستمشاهی ایستادگی نماید، تا جایی که دشمنان طاقت نیاورده و دست به حملات نظامی زده و جنگ تحمیلی را با کمک ۳۵ دولت به وسیله صدام علیه ملت ایران به راه اندازد.

استاد حوزه علمیه گفت: ولایت فقیه از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است، که توانسته با این سطح بینش علمی انقلاب را رهبری کرده و به نقاط مختلف جهان برساند، انقلاب‌های مصر، تونس و اردن و …  نشان از حرکت به سوی اسلام است، اما چون این انقلاب‌ها رهبر ندارند، دشمن آن را لوث می‌کنند و از مسیر اصلی منحرف می‌سازد.

وی افزود: پس از فتنه سال  ۸۸ تصمیم گرفتم به منظور روشنگری جامعه و آگاه‌سازی افکار عمومی و حمایت از جایگاه ولایت فقیه به اقصی نقاط  کشور سفر کنم که تاکنون موفق به حضور در ۱۸ مرکز استان کشور شده‌ام.

قابل ذکر است که پیش از سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی، جحت الاسلام محمد نوروزی امام جمعه اسلامشهر طی سخنانی با اشاره به حضور تعداد زیادی از حافظان و قاریان و قهرمان رشته‌های مختلف  ورزشی و… از اسلامشهر به عنوان شهرستان قرآنی و قهرمان‌پرور یاد کرد و  خواستار توجه بیشتر مسئولان و دست‌اندرکاران به نیازها و خواسته‌های به حق مردم منطقه شد. قابل ذکر است که آیت‌الله نوری‌همدانی بعد از سخنرانی در جمع مردم اسلامشهر، در میان بدرقه گرم مردم، این شهرستان را به مقصد شهر مقدس قم ترک کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x