تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

الزعبی: دمشق هیچ ارتباطاتی با واشنگتن ندارد/سوریه به نمایندگی از همه جهان با تروریسم مبارزه می‌کند

  • کد خبر : 16235
  • 03 بهمن 1392 - 7:55
الزعبی: دمشق هیچ ارتباطاتی با واشنگتن ندارد/سوریه به نمایندگی از همه جهان با تروریسم مبارزه می‌کند

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه تفسیرهای مختلفی از بیانیه کنفرانس «ژنو یک» وجود دارد؛ تاکید کرد که دمشق هیچ ارتباطاتی با واشنگتن ندارد.

 
خبرگزاری فارس: الزعبی: دمشق هیچ ارتباطاتی با واشنگتن ندارد/سوریه به نمایندگی از همه جهان با تروریسم مبارزه می‌کند

به کمال مهر، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی در گفت‌وگو با برنامه «لعبه الامم:بازی ملل» تلویزیون المیادین گفت: اختلافاتی بر سر تفسیر بیانیه «ژنو یک» وجود دارد و سخنرانی‌های هیئت‌ها در افتتاحیه کنفرانس «ژنو ۲» مشابه یکدیگر بود.

الزعبی با بیان اینکه هیچ ارتباطات مستقیم و یا غیر مستقیمی با واشنگتن نداریم؛ افزود: همچنین هیچ تماس امنیتی پیش از تماس سیاسی وجود ندارد.

وی در ادامه از وجود تماس‌های امنیتی با کشورهای اروپایی سخن گفت و تاکید کرد که این تماس‌ها از طریق سرلشکر «علی مملوک» صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه انتخابات در اغلب مناطق در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد؛ افزود: سوریه به نمایندگی از همه جهان با تروریسم مبارزه می‌کند و بازگشت آرامش به کشور در مذاکرات دارای اولویت است.

الزعبی با بیان اینکه موضوع کناره گیری «بشار اسد» از قدرت در دستور کار نیست، یاد آور شد که در صورت مطرح شدن این موضوع، آنرا نخواهیم پذیرفت.

وی درباره پخش سخنرانی «احمد الجربا» رئیس ائتلاف مخالفان خارج نشین سوری در تلویزیون سوریه گفت: این امر نشان می‌دهد که رسانه‌های سوریه، رسانه یک کشور است نه یک حزب.

الزعبی جمهوری اسلامی ایران را کشور بزرگ منطقه‌ای خواند و افزود: اگر ایران در کنفرانس ژنو ۲ شرکت می‌کرد؛ مشارکتش مفید می‌بود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x