تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

اقدام ظریف بر مزار شهید مغنیه آمریکا را عصبانی کرد

  • کد خبر : 14111
  • 25 دی 1392 - 9:09
اقدام ظریف بر مزار شهید مغنیه آمریکا را عصبانی کرد

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که در مقابل کشتار هزاران فلسطینی و لبنانی از سوی صهیونیست ها همواره سکوت کرده، از این که دکتر ظریف بر مزار عماد مغنیه گلی نهاده، عصبانی شده است.

گروه وبگردی کمال مهر ؛ تجلیل محمد جواد ظریف از شهید عماد مغنیه که پنج سال پیش به دست عوامل موساد به شهادت رسید، صدای آمریکا را در آورد و سخنگوی شورای امنیت آمریکا را به واکنش واداشت.

به نوشته سایت بی بی سی فارسی(bbc persian) دولت آمریکا بازدید اخیر جواد ظریف وزیر خارجه ایران از قبر عماد مغنیه و نهادن یک دسته گل بر آن را محکوم کرده است.

کیتلین هیدن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مستقر در کاخ سفید، روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم وزیر خارجه ایران برای بازدید از مقبره آقای مغنیه در بردارنده پیامی غلط است و تنش های منطقه ای را افزایش می دهد.[!]خانم هیدن گفت که آقای مغنیه فرمانده شاخه نظامی حزب الله لبنان، متحد نزدیک ایران و عامل خشونت های مرگبار و بی ثبات کننده ای در لبنان و منطقه بوده است.

بنابه گزارش ها، آقای ظریف روز دوشنبه در جریان سفرش به بیروت، پایتخت لبنان بر قبر عماد مغنیه حلقه گل گذاشته بود.

مقام های آمریکایی می گویند که تا پیش از حملات تروریستی سال ۲۰۰۱ علیه نیویورک و واشنگتن، عماد مغنیه مسئول بیشترین حملات تروریستی علیه آمریکایی ها بود[!]عماد مغنیه که سال ها در خفا زندگی می کرد در ۱۲ فوریه سال ۲۰۰۸ در یک بمبگذاری در دمشق، پایتخت سوریه به قتل رسید. او ۴۵ سال داشت.

 

شان مک کورمک، سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا در آن زمان گفت که جهان بدون آقای مغنیه جای بهتری است.

حزب الله لبنان و ایران برای آقای مغنیه منزلت زیادی قائلند و او را یک قهرمان و شهید می خوانند.

 

 

گفتنی است این واکنش آمریکایی ها نشان دهنده این است که شهید عماد مغنیه حتی پس از شهادتش، تن صهیونیست ها و به تبع آن حامیان آمریکایی صهیونیسم را به لرزه در آورده است که حکایت از زنده بودن این شهید پس از گذشت پنج سال دارد.

 

 

نکته دیگر این است که مقامات آمریکایی وقتی رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و لبنان هزاران نفر را به خاک و خون می کشد، زحمتی برای سخن گفتن و ابراز موضع، به خود نمی دهند؛ اما شهیدی را که مقابل خشونت ها و ستم های اشغالگران و دفاع از مردم و وطنش می ایستاد، متهم به خشونت و تروریست می کنند و حتی پس از شهادتش طاقت یک شاخه گل بر مزارش را هم ندارند!

منبع: جام نیوز
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x