تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

افشاگری استاد فرانسوی تاریخ: عربستان ۳۲ برابر واتیکان برای گسترش تفکرات وهابیت هزینه می‌کند

  • کد خبر : 164007
  • 13 مهر 1395 - 23:48
افشاگری استاد فرانسوی تاریخ: عربستان ۳۲ برابر واتیکان برای گسترش تفکرات وهابیت هزینه می‌کند

استاد فرانسوی تاریخ در کتاب جدید خود، حقایق تازه‌ای از خاندان آل سعود و تفکرات وهابی آن افشا کرد.

به گزارش گروه بین الملل «کمال مهر»؛ به نقل از وبسایت پی سیتر، پیری کانسا – استاد فرانسوی تاریخ – در جدیدترین کتاب خود به نام “دکتر سعودی و آقای جهاد” موضوع تلاش عربستان برای گسترش تفکر وهابیت را مطرح کرد.

بر اساس این کتاب، رژیم سعودی سالانه بیش از ۸ میلیارد یورو برای گسترش تفکر وهابیت هزینه می‌کند. این رقم ۳۲ برابر بودجه واتیکان برای گسترش تفکر مسیحیت است. بودجه واتیکان در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۲۴۵ میلیون یورو بود.

پروفسور کانسا در کتاب خود از جزئیات روابط خاندان سعودی و خانواده الشیخ پرده برداشت. این کتاب با افشای پشت پرده اقدام رژیم سعودی و تفکرات مخرب وهابی این خاندان می‌نویسد: سعودی‌ها بزرگترین گروه جنگجویان خارجی را تشکیل داده‌اند. این گروه شامل بیش از ۵ هزار جنگجویی است که در جنگ علیه شوروی سابق در افغانستان مشارکت داشتند. همچنین ۱۵ نفر از ۱۹ تروریستی که حوادث ۱۱ سپتامبر را رقم زدند، سعودی بودند و ۱۱۵ نفر از ۶۱۱ زندانی گوانتانامو ملیت عربستانی دارند. گردانندگان خاندان سعودی از خانواده افراط‌ گرای الشیخ حمایت مالی می‌کنند. هر بار که رژیم سعودی به غرب امتیازی می‌دهد، باید به خانواده الشیخ نیز که پشت پرده حکومت قرار دارد، قدرتی بدهد.بیشتر بزرگان عربستان سعودی به خاندان الشیخ وابسته هستند که از نوادگان محمد بن عبدالوهاب، بنیانگذار فرقهٔ وهابیت می‌باشند. این بزرگان، با خانوادهٔ شاهی پیوند نزدیکی دارند.

پروفسور کانسا می‌افزاید: همینک سعودی‌ها با بیش از ۲۵۰۰ تروریست در صفوف داعش، با دولت سوریه در حال جنگ هستند. عربستان سعودی برای دهه‌ها منبع تبلیغات تفکر وهابیت به عنوان تفکری فرقه‌ای، زن ستیز، نژاد پرست و ضد اسلام‌ بوده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=164007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x