تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

افزایش ۲۰درصدی حقوق بازنشستگان کشوری

  • کد خبر : 141465
  • 19 خرداد 1395 - 9:18

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری به صورت پلکانی و بین ۱۲ تا ۲۰ درصد افزایش یافته که در حقوق خردادماه اعمال خواهد شد.

به گزارش «کمال مهر»؛؛  محمدعلی ابراهیم زاده امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران، در خصوص جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۵ اظهار داشت: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری که در ابتدای هر سال مطرح است، برای سال ۹۵ نیز مقرر شده تا بازنشستگانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند، از افزایش حقوق بیشتری بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه برای این کار، دو سه الگو مطرح و پیشنهاد شده بود، تصریح کرد: به هر ترتیب هیات دولت با الگویی که در هفته گذشته اطلاع رسانی شد، موافقت کرد و به این ترتیب افزایش حقوق بازنشستگان به طور متوسط ۱۵ درصد خواهد بود.

یعنی برای حقوق ۷۵۰ هزار تومان ۲۰ درصد، بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان ۱۹,۵ درصد، از ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان ۱۹ درصد، از ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان ۱۸.۵ درصد، ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار تومان ۱۸ درصد، ۹۵۰ تا یک میلیون تومان ۱۷.۵ درصد، یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰ هزار تومان ۱۷ درصد، یک میلیون و ۵۰ تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ۱۶.۵ درصد، یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۱۶ درصد، یک میلیون و ۱۵۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۱۵.۵ درصد، یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ۱۵ درصد، یک میلیون و ۲۵۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۱۴.۵ درصد، یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ۱۴ درصد، یک میلیون و ۳۵۰ هزار تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ۱۳.۵ درصد، یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ۱۳ درصد، یک میلیون و ۴۵۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۱۲.۵ درصد و از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالاتر ۱۲ درصد و همسان با شاغلان افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بر اساس قانون خدمات کشوری، میزان افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان باید متناسب با نرخ تورمی که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، باشد که در دولت گذشته این تناسب رعایت نشده و عملا قدرت خرید بازنشستگان کاهش یافت.

ابراهیم زاده در خصوص کاهش فاصله پرداخت حقوق بین کارکنان و بازنشستگان دولت گفت: در صورتی که افزایش سالانه حقوق کارکنان بر اساس قانون باشد و دستگاه های مختلف دست به افزایش خارج از روال قانونی نزنند، طرح افزایش پلکانی در صورت تداوم، طی پنج سال آینده تا حدی خواهد توانست که تبعیض بین حقوق کارکنان و بازنشستگان را کاهش دهد.

به گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، ابراهیم زاده با اشاره به اجرای بند الف ماده ۵۰ قانون پنجم توسعه، اظهار داشت: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری باید با نرخ تورم متناسب باشد و حقوق شاغلان نیز با بازنشسته‌ها به شکل همسان افزایش یابد، که در دولت یازدهم افزایش حقوق بالاتر از میزان تورم صورت گرفت. با این حال دولت، درصدد است به منظور جبران کاهش قدرت خرید بازنشستگان در دولت گذشته، حقوق بازنشستگان را بیشتر از میزان تورم سالانه افزایش دهد. همچنین با توجه به اعلام دولت مبنی بر تک رقمی کردن تورم در سال جاری، افزایش امسال حقوق بازنشستگان حداقل پنج و حداکثر ۱۰ درصد بیش از تورم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه میانگین کل افزایش حقوق بازنشستگان صندوق ۱۵ درصد است، افزود: تعداد کسانی که از روش پلکانی بهره مند می شوند ۸۲ درصد بازنشستگان است و ۱۸ درصد مابقی، همان افزایش ۱۲ درصدی حقوق را خواهند داشت.

انتهای پیام/ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x