تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

افزایش حقوق کارمندان دولت ۱۰ درصد است/براى همه حالات نقض برجام، گزینه روى میز داریم

  • کد خبر : 202816
  • 11 مهر 1396 - 14:10
افزایش حقوق کارمندان دولت ۱۰ درصد است/براى همه حالات نقض برجام، گزینه روى میز داریم

سخنگوی دولت گفت: اینکه گفته شده حقوق کارمندان کمتر از نرخ تورم افزایش می‌یابد کذب بوده و افزایش حقوق کارمندان دولت ۱۰ درصد است

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز سه‌شنبه(۱۱ مهر) با اصحاب رسانه که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: هفته گذشته بخش‌نامه بودجه سال ۹۷ که مبین رویکرد دولت است را با عنوان رشد اقتصادی، فراگیر اشتغال‌زا و ضد فقر به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: بودجه‌ یکی از برش‌های برنامه ششم توسعه است و ما با ارائه آن به دنبال رشد اقتصادی ۷ تا ۸  درصد بدون اتکا به نفت هستیم، بر این اساس با توجه به بخش‌نامه بودجه میزان ایجاد اشتغال را در قانون برنامه سال آینده پیش‌بینی کردیم.

پیش‌بینی نرخ تورم ۹ درصدی برای سال آینده

وی گفت: برای ایجاد اشتغال باید در طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری کنیم و به نرخ تورم نیز توجه داشته باشیم، البته پیش بینی می‌شود نرخ تورم در سال آینده، ۹ درصد است و ما متناسب با این نرخ حدود ۱۰ درصد حقوق کارمندان دولت را افزایش خواهیم داد.

نوبخت تصریح کرد: با کسب اجازه از مقام معظم رهبری و مساعدت مجلس شورای اسلامی، بدون برداشت، ۱.۵ دلار از صندوق توسعه برای ایجاد اشتغال در کشور در نظر بگیریم، همچنین ۵ هزار میلیارد تومان از محل منابع بانک‌ها به این امر اختصاص داده می‌شود، لذا مجموعا حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی در سال آینده اعتبار تخصیص داده می‌شود.

سخنگوی دولت با اشاره به نرخ بیکاری در سال جاری گفت: خوشبختانه نرخ بیکاری تابستان امسال نسبت به سال گذشته ۱۱درصد کاهش داشت و انتظار داریم روند کاهنده آن را ادامه دهیم.

وی با اشاره به موضوع افزایش حقوق کارمندان دولت خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها آگاهانه یا ناآگاهانه اعلام کردند دولت حقوق کارکنان خود را کمتر از نرخ تورم پرداخت می‌کند بنده اعلام می‌کنم این اظهارنظر کذب و دروغ است زیرا زمانی که نرخ تورم ۷.۸ بود حقوق کارکنان دولت را ۱۰ درصد افزایش دادیم، بنابراین در سال آینده با توجه به نرخ تورم حقوق این افراد را به میزان همان ۱۰ درصد افزایش دادند.

نوبخت در ادامه درباره روش جدید بودجه ریزی در سال آینده اضافه کرد: روش بودجه ریزی ما در سال آینده عملیاتی است و با تعیین اهداف کمی، اعتبار دستگاه‌ها را مشخص می‌کنیم البته ممکن است اصلاح بودجه مقاومت‌هایی داشته باشد اما با اطلاع رسانی صحیح رسانه‌ها می‌توان از این چالش عبور کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: بخشی از بودجه سال ۹۶ صرف افزایش حقوق بازنشستگان می‌شود، همچنین باید در نحوه پرداخت‌ها نظارت کافی وجود داشته باشد تا پرداخت غیرمتعارفی صورت نگیرد.

وی بیان کرد: تا دهم مهر امسال ۸ میلیون و ۸۶۵ هزار تن گندم با ارزش ۱۱هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد که تاکنون ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این رقم به کشاورزان پرداخت شده و ۳ هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان هم در دست پرداخت است، ما در تلاشیم در اولین فرصت پول کشاورزان را پرداخت کنیم.

نوبخت ادامه داد: تاکنون به ۲۵ هزار و ۵۵۷ واحد تولیدی، ۱۷هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

سخنگوی دولت همچنین درباره خروج تاکسی‌های فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: ۵۴ هزار و ۸۸۳ دستگاه تاکسی جدید جایگزین تاکسی‌های فرسوده شده است.

وی با اشاره به وعده رئیس جمهور در اعمال تغییرات اساسی در کابینه دوازدهم اظهار کرد:‌ بیش از ۵۰ درصد کابینه دوازدهم تغییر کرده است و وزرای علوم و نیرو جزء همین تغییرات محسوب می‌شوند، همچنین تعدادی از استانداران نیز جابه جا شدند و برای سایر استانداران هم تغییراتی اعمال خواهد شد.

نوبخت متذکر شد:‌ استاندار کردستان تغییر کرده و ما برای کردستانی‌ها که مردمانی عزیز و شریف هستند و همواره مورد احترام دولت بوده‌اند استانداری انتخاب می‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه آیا برجام قابل مذاکره مجدد هست یا خیر، اظهار کرد: تنها یک مرجع خاص درباره برجام تصمیم گیری نمی‌کند، بلکه نهادهای قانونی باید در این زمینه اظهارنظر کند؛ به هرحال ما هم نسبت به این قرارداد بین المللی مراعات می‌کنیم و اگر اقدامی در این باره انجام شود ما نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهیم البته دیگران از نقض برجام ضرر می‌کنند.

سفر اردوغان به تهران در جهت توسعه مناسبات و همکاری مشترک است

وی با اشاره به سفر اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ایران ادامه داد: رابطه ما با ترکیه رابطه خوب و مطلوبی است و رفت و آمدهای مقامات این کشور به ایران انجام شده و در آینده نیز می‌شود، بنابراین سفر اردوغان هم برای توسعه مناسبات و اجرای توافقات گذشته است.

نوبخت خاطرنشان کرد: همچنین ما با ترکیه برای مبارزه با تروریسم همکاری و جلسات مشترکی داریم تا بتوانیم به وضعیت سوریه با مشارکت روسیه رسیدگی کنیم، در این راستا مواضع معقول و منطقی میان ترکیه و ایران اتخاذ خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره مسئله جدایی کردستان از عراق یادآور شد: در این باره هماهنگی مناسبی میان ایران، ترکیه و دولت عراق برقرار است، امیدواریم با توسعه مناسبات شاهد محو تروریسم باشیم، تروریسم مسئله‌ای فرامنطقه‌ای است.

نوبخت افزود: رابطه ما از سال گذشته برای تحقق این امر با کشور ترکیه افزایش پیدا کرده است، همچنین بخشی از خاک عراق در اشغال تروریست‌ها قرار دارد که ایران و ترکیه باید به این کشور کمک کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه یک رژیم جعلی و نامشروع از تحولات اقلیم کردستان حمایت می‌کند و همان طور که مشاهده می‌کنید همه دنیا آن را نفی می‌کنند.

این خبر در حال تکمیل است…

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=202816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x