تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اعمال قانون ۳۰ هزار و ۹۷۶ راننده متخلف در ایام نوروز/ تصادف منجر به فوت ۵۰ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 209985
  • 08 فروردین 1397 - 2:24
اعمال قانون ۳۰ هزار و ۹۷۶ راننده متخلف در ایام نوروز/ تصادف منجر به فوت ۵۰ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: : طرح ترافیک نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال ۹۶ آغاز و تا ۱۷ فروردین‌ ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش «کمال مهر»; کاهش ۵۰ درصدی تصادفات درون شهریی منجر به مرگ خبر خوشی است که طی روزهای اخیر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با اعلام آن در جمع خبرنگاران گفت: طرح ترافیک نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال ۹۶ آغاز و تا ۱۷ فروردین‌ ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و از ابتدای طرح نوروزی ۱۹ فقره تصادف منجر به جرح در داخل شهر البرز رخ داده است.

سرهنگ همایون شریفی با اشاره به اینکه در این مدت یک فقره تصادف با یک نفر فوتی به وقوع پیوست که نسبت به سال گذشته با ۵۰ درصد کاهش همراه بود و مصدومیت ناشی از حوادث رانندگی ۵۳ درصد کاهش داشته است.

وی به توقیف هزار و ۱۴۸ وسیله نقلیه در زمان اجرای طرح نوروزی و اعمال قانون ۳۰ هزار و ۹۷۶ راننده متخلف اشاره کرد و اظهار داشت: ۹ هزار و ۹۳۹ فقره از آمار مذکور تخلفات حادثه ‌ساز بوده و عمده تخلفات رانندگان سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز انحراف به چپ بوده است.

سرهنگ شریفی تصریح کرد: از مجموع آمار فوق ۷۰۵ فقره تخلف مرتبط با خودرو و بقیه مربوط به موتورسیکلت بوده و تاکنون پرونده ۴۱ راننده متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است و روان سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور از جمله اهداف پلیس خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز در خاتمه با اشاره به اینکه در اجرای طرح نوروزی ۲۴ ایستگاه ثابت، دو دستگاه کانکس و دو چادر برپاشده است خاطرنشان داشت: در حوزه درون ‌شهری بیش از ۸۰ تیم خودرویی، ۱۶ دستگاه موتورسیکلت و بیش از ۱۱۶ پاس پیاده روزانه در معابر شهری به شهروندان خدمات ‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=209985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x