تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران یک ضرورت است

  • کد خبر : 13092
  • 21 دی 1392 - 7:09
اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران یک ضرورت است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست حمایت خود را از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران ابراز داشت.

 

 

 

 

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر؛این مقام آمریکایی در یادداشت خود نوشت:پیشرفت دیپلماتیکی که منجر به جلوگیری از برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران بشود نتیجه مورد ترجیح اوباما در مذاکره با ایران خواهد بود.

او در ادامه با اشاره به اینکه حمایت از این دستاورد با اتخاذ یک سیاست دیپلماتیک یک اقدام عملگرایانه معقول در این راستا به شمار می رود افزود:اعمال تحریم‌های جدید بیمه دیپلماتیک مورد نظر من است.

رئیس کمیته روابط خارجی سنا ادامه می دهد:نیاز به واعمال تحریم‌های موثر در آینده علیه ایران کاملاً واضح است.

منندز، در بخش دیگری از یادداشت خود نوشت:اقدامات ساخت و ساز در رآکتور آب سنگین اراک، ساخت سانتریفیوژهای نسل جدید برای غنی‌سازی اورانیوم، شلیک موشک به فضا توسط ایران، پیشنهاد غنی‌سازی ۶۰درصدی اورانیوم در مجلس و واکنش ایران به تحریم ۱۹ شرکت توسط آمریکا را از جمله دلایلی می‌داند که اعمال تحریم‌های جدید را ضروری می‌کند.

او ضمن اشاره به سخنانی از وزیر امور خارجه ایران که گفته در صورت اعمال تحریم‌های جدید، توافق نهایی با ایران نابود می‌شودمدعی شد:لایحه جدید تحریم‌ها ایرانی‌ها را ترغیب می‌کند که صادقانه و جدی مذاکره کنند.

“منندز” افزود:در همین حال، این تحریم‌ها نقش مثبتی در مذاکرات بازی می‌کنند. برنده بزرگ آن، دولت است.

منندز در پایان این یادداشت تأکید می‌کند:در حالی که مجلس سنا در آستانه بازگشت به کار است، بیایید تلاشهایمان را بر دسترسی به اهداف مشترک متمرکز کنیم: یک راه حل دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتمی و یک سیاست بیمه دیپلماتیک در صورت شکست مذاکرات.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x