تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

اعتراضات خونین به اعدام یک سگ! + تصاویر

  • کد خبر : 57416
  • 18 مهر 1393 - 2:51
اعتراضات خونین به اعدام یک سگ! + تصاویر

پس از روشن شدن ابتلای یک پرستار در اسپانیا به بیماری ابولا، پرستاری دیگر نیز از شامگاه سه‌شنبه به همین دلیل در این کلینیک زیر نظر است. گزارش شده که او تبی خفیف دارد. به علاوه شوهر پرستاری که به ابولا مبتلا شده‌ نیز در بیمارستان تحت مراقبت است.

به گزارش کمال مهر، «تابناک» با این مقدمه نوشت: این سگ متعلق به پرستار اسپانیایی مبتلا به ابولا بود و بعد‌از‌ظهر امروز کشته شد. پیش از آن، مدافعان جان این سگ که گمان می‌رفت ناقل ابولا شده باشد، با جمع‌آوری امضا از طریق شبکه‌های اجتماعی به این تصمیم اعتراض کرده بودند.

پلیس اسپانیا از انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به اعتراضات در خصوص این ماجرا جلوگیری کرده است اما با این حال تصاویر مختصری از درگیری‌ها منتشر شده است.

دوستداران و طرفداران حقوق حیوانات نیز با تجمع و اعتراض به مسئولان دولتی، خواستار متوقف کردن اعدام این سگ مشکوک به ویروس شدند اما این اعتراض با ورود پلیس به محل تجمع، به خشونت و درگیری کشیده شد و شماری دستگیر و زخمی شدند.

‌در مادرید، یک مهندس اسپانیایی که از نیجریه باز‌گشته و یک پرستار به دلیل بیماری ابولا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند. در مورد مهندس اسپانیایی جواب نخستین آزمایش منفی اعلام شده است. در مورد پرستار یادشده نیز دو آزمایش انجام شده که پاسخ تا به حال منفی بوده است.

اسپانیا قصد جدی دارد تا جلو‌ی همه‌گیری آلودگی به ویروس خطرناک این بیماری را بگیرد. با این حال، مسئولان بهداشت و درمان این کشور گفته‌اند که نمی‌توانند اطمینان دهند ‌افرادی دیگر در این کشور به ابولا مبتلا نشده‌ باشند.

اتحادیه اروپا نیز می‌خواهد برای انتقال کمک‌ها به کشورهای غرب آفریقا – که ابولا در آنها شایع شده – پل هوایی بسازد. کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که قرار است حدود یک ‌میلیون یورو به پروازها‌یی به مقصد سیرالئون، لیبریا و گینه اختصاص یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=57416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x