تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اظهارات جالب روزنامه آمریکایی درباره ایرانیان

  • کد خبر : 33666
  • 24 فروردین 1393 - 9:30
اظهارات جالب روزنامه آمریکایی درباره ایرانیان

«صادقانه باید گفت ایرانی‌ها هیچ توافقی را که حاوی شرایط سخت‌ آمریکا باشد، امضا نخواهند کرد».

به گزارشکمال مهر، روزنامه آمریکایی هافینگتون‌پست با اشاره به مذاکرات وین نوشت: دولت اوباما موضع خود را در مورد مفاد توافق هسته‌ای پیش‌رو با ایران سخت‌تر کرده است. در حالیکه مذاکرات هسته‌ای با ایران وارد مرحله حساسی شده که می‌تواند موجب موفقیت یا شکست توافق شود، واشنگتن خواسته‌های خود را افزایش داده و در برابر دادن امتیازات بیشتر مقاومت از خود نشان می‌دهد. اوباما با این سخت‌گیری‌ها می‌تواند ناقوس مرگ مذاکرات را به صدا دربیاورد.

این گزارش می‌افزاید: خواست‌های آمریکا شامل کنترل شدید بین‌المللی بر برنامه موشکی ایران، کاهش شدید تمام فعالیت‌ها در نیروگاه‌های هسته‌ای ایران، افزایش نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای است. صادقانه باید گفت ایرانی‌ها هیچ توافقی را که شامل این شرایط باشد امضاء نخواهند کرد. تمام ایرانیان، از جمله رهبر این کشور، قبول چنین توافقی را تحقیر ملی قلمداد خواهند کرد که شوکت و تمامیت کشور را زیر سوال خواهد برد. چنین امتیازهایی را هیچ کشوری نپذیرفته است.

هافینگتون‌پست می‌نویسد: این شرایط هیچ ربطی به تاکتیک‌های چانه‌زنی و روش‌های توافق ندارد. باید دید که آیا آمریکا و متحدانش می‌خواهند به توافق دست یابند یا خیر.این روزنامه معتقد است: اوباما جرأت جنگ ندارد هر چند که اکنون همه می‌دانیم تحریم‌های اقتصادی تاثیری نخواهد داشت. از آنجا که بسیاری از کشورها خواستار تجارت انرژی با ایران هستند بازگشت به وضعیت تحریم‌ها غیرممکن است.

در آخر حمایت پیشین روسیه و احتمالا چین هم وجود نخواهد داشت. قراردادهای بین تهران و مسکو نشان از تحول در روابط این دو کشور دارد. در ماجرای اوکراین، ولادیمیر پوتین نشان داد که اوباما در سیاست جدی جهانی تازه‌کار است. حالا او دست بالا را دارد و بصورت غریزی می‌داند چطور از آن استفاده کند.

وی مسلما نخواهد گذاشت پیشنهادهای آمریکا در مورد ایران این فرصت‌ها را از بین ببرد.هافینگتون‌پست‌ خاطر نشان کرد: آمریکا نمی‌تواند با دستور و فرمان آمرانه بر دنیا حکومت کند. موفقیت، مخلوق اراده آمریکا به تنهایی نیست. حالا حتی اگر پوتین را کنار بگذاریم، حامد کرزی، پاکستانی‌ها، المالکی، السیسی، پیش از آن مرسی، طیب اردوغان، دیلما روسف و حتی محمود عباس «نه» را گفته‌اند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x