تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

اظهارات اوباما خلاف روح مذاکرات و ناشی از توهم درباره نیات ایران از حضور در گفت‌وگوهاست

  • کد خبر : 26326
  • 13 اسفند 1392 - 7:44
اظهارات اوباما خلاف روح مذاکرات و ناشی از توهم درباره نیات ایران از حضور در گفت‌وگوهاست

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات اخیر اوباما گفت: اینگونه سخنان دو پهلو فقط باعث استمرار فضای بی اعتمادی است و به مذاکرات جدی و سازنده لطمه می زند.

 

به گزارش کمال مهر، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به سخنان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یکی از رسانه های آن کشور، اظهار داشت: اینگونه سخنان دو پهلو فقط باعث استمرار فضای بی اعتمادی است و به مذاکرات جدی و سازنده لطمه می زند.

وی افزود: بخشی از اظهارات رئیس جمهور آمریکا مغایر با اصول حقوق بین الملل و مخالف روح مذاکرات دیپلماتیک مبنی بر پرهیز از شعارهای غیر سازنده و توسل به تهدید است و بخشی از آن ناشی از توهم در باره نیات ایران از حضور در گفتگوهای دیپلماتیک می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به سردرگمی موجود در اظهارات اوباما از آنچه که توسل به ابزارهای قدیمی و نخ نمای تهدید علیه دیگران خواند، ابراز تاسف کرد و تصریح نمود اینگونه اظهارات تاثیر خود را در فضای بین المللی از دست داده است.

افخم با تاکید مجدد بر غیر نظامی بودن ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان ساخت کشورمان با صیانت از حقوق مشروع خود بر اساس معاهدات بین المللی، ساختار برنامه هسته ای خود را حفظ نموده و به فعالیت های صلح آمیز بر اساس برنامه هایش ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اصل حسن همجواری را از اصول سیاست خارجی کشورمان دانست که مورد توجه خاص دولت یازدهم قرار دارد. وی با اشاره به برخی تلاش ها برای تخریب روابط کشورمان با همسایگان از طریق ایران هراسی؛ تاکید کرد این  سیاست تاکنون نتیجه ای در بر نداشته و نخواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به تلاش برخی گروههای فشار و لابی صهیونیستی برای تاثیر گذاری منفی بر سیاست خارجی آمریکا در قبال کشورهای مسلمان خاورمیانه، و القای شکاف در میان ملت های اسلامی، اظهار داشت متاسفانه بنظر می رسد دولت آمریکا تحت تاثیر این دیدگاههای رادیکال و تندرو قرار گرفته است و این امر بدبینی ملت های مسلمان به آمریکا را تشدید خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921212001732#sthash.prKkTutS.dpuf

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=26326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x