تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اشتغال در البرز همچنان در کُما/بیکاری ۸۲ درصد فارغ‌ التحصیلان در البرز

  • کد خبر : 181644
  • 28 بهمن 1395 - 8:24
اشتغال در البرز همچنان در کُما/بیکاری ۸۲ درصد فارغ‌ التحصیلان در البرز

این روزها فارغ التحصیلان استان البرز روز خود را با بیکاری به شب می رسانند چرا که طبق آمار اسماعیل خلیلی مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز ۸۲ درصد فارغ‌ التحصیلان البرزی بیکار هستند.

به گزارش کمال مهر «افتتاح ۲۹۵ پروژه در دهه فجر ۹۵»، این خبری بود که استاندار البرز ۱۶ بهمن ماه سال جاری با اعلام آن گفت: این تعداد پروژه های عمرانی و تولیدی همزمان با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حدود ۱۸۷۰میلیارد تومان اعتبار در استان البرز به بهره‌برداری خواهد رسید.
سید حمید طهایی افزود: ۵۴۰ واحد صنعتی نیمه فعال در استان البرز در ۳ سال و نیم گذشته فعال شده اند که تعدادی از آنها در ۱۷ سال گذشته تعطیل بوده اند که راه اندازی دوباره این واحدها ۱۰ هزار نفر را در استان مشغول به کار کرده است.
و اما این روزها فارغ التحصیلان استان البرز روز خود را با بیکاری به شب می رسانند چرا که طبق آمار اسماعیل خلیلی مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز ۸۲ درصد فارغ‌ التحصیلان البرزی بیکار هستند.
بدون شک برای عموم این سوال مطرح می شود که اگر پروژه های افتتاح شده منجر به اشتغال می شوند چرا البرز رکورد دار بیکاری در کشور است، مسئله ای که نه تنها حسن روحانی در سفر ۲۶ آبان ماه سال جاری به استان به آن اشاره داشت بلکه عزیز اکبریان و محمد جواد کولیوند دو نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بر این مهم اذعان دارند.
اخیرا محمد جواد کولیوند به خبرنگار ما گفت: سرمایه گذاری و فعالیت های انجام شده در بخش صنایع منجر به افزایش ۳ الی ۴ هزار شغل در استان البرز شده است اما واقعا این روند با مشکلات اساسی مواجه است و اینکه بگوییم توانسته ایم دغدغه اشتغال را در البرز حل و فصل کنیم انصافا محقق نشده است.
و اما اگر حقوق شهروندی به معنی مطالبات مردم از دولت یازدهم است باید گفت که آمار بیکاری استان البرز ۱۲.۵ درصد و این مهم در سطح کشور ۱۰.۷ درصد توسط تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اعلام شده است و درحالیکه تعامل دانشگاه و صنعت می تواند رمز گشای مشکلات قشر جوان و زدودن غبار بیکاری از استان نوپای البرز باشد سالها مغفول مانده است.
آنچه مسلم است بیکاری بیماری لاعلاجی است که در البرز ریشه می دواند چرا که رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان البرز فارغ التحصیلان حوزه صنعت و معدن در البرز را بالاترین درصد فارغ التصیلان در کشور اعلام می کند و معتقد است این افراد پتانسیلی قوی برای استان محسوب می شوند اما تعامل حوزه و دانشگاه متاسفانه مغفول واقع شده است.
حسین رجبی ادامه می دهد: ۱۳۰۰ مهندس با تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی در بسیج مهندسین صنعتی استان البرز فعالیت دارند و از نخبگان علمی در زمینه صنعت محسوب خواهند شد و می تواند فتح بابی برای برون رفت از مشکلات صنایع استان البرز باشد و نبود شغل برای فارغ التحصیلان متخصص نیازمند همت بلند دستگاه های مسئول است.
حال باید منتظر ماند و دید که ریشه عدم تعامل دانشگاه و صنعت، کلیدی که می تواند رمز گشای مشکلات قشر جوان و زدودن غبار بیکاری از استان نوپای البرز باشد چه زمانی خشکانده می شود؟
منبع : البرز ۲۴

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x