تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

از تکذیب وجود سوئیت در زندان‌ها تا حضور ب.ز در زندان انفرادی

  • کد خبر : 16594
  • 04 بهمن 1392 - 21:21
از تکذیب وجود سوئیت در زندان‌ها تا حضور ب.ز در زندان انفرادی

مهمترین رویدادهای دستگاه قضا از جمله، صدور احکام متهمان پرونده “بیمه ایران”، آخرین جزئیات پرونده “شهرام جزایری”، صدور رای نهایی پرونده اختلاس “بیمه ایران”، حضور ب.ز در زندان انفرادی و پیگیری سازمان بازرسی برای شناسایی عاملان حادثه آتش‌سوزی از مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی کمال مهر، مهمترین رویدادهای دستگاه قضا از جمله، صدور احکام متهمان پرونده “بیمه ایران”، آخرین جزئیات پرونده “شهرام جزایری”، صدور رای نهایی پرونده اختلاس “بیمه ایران”، حضور ب.ز در زندان انفرادی و پیگیری سازمان بازرسی برای شناسایی عاملان حادثه آتش‌سوزی از مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

**حجت‌الاسلام والمسلمین “مصطفی پورمحمدی” در نشست پرسش و پاسخ همایش “بزم اندیشه” که در مرکز خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در پرونده‌های فساد مالی، دغدغه اصلی قوه قضاییه، بازگرداندن پول به بیت‌المال است.


عزم جدی دولت و دستگاه قضا برای مبارزه با مفاسد اقتصادی

وزیر دادگستری گفت: دولت به شکل گسترده‌ای در حال فراهم کردن بستر فرهنگ سازی برای جلوگیری از بروز فساد اقتصادی در نظام است و هر هفته دولت جلسه‌ای را با وزیران در این رابطه برگزار می‌کند.

** رئیس قوه قضائیه خواستار ارائه طرح‌های مناسب به منظور ایجاد تمرکز در موضوع اجرای احکام مدنی شد.

پرونده‌های زندانی‌دار در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نظارت بیشتر روسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها بر پرونده‌های زندانی دار را خواستار شد و گفت : پروند‌ه‌های دارای زندانی بازداشت موقت باید در کوتاه ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

** دادگاه رسیدگی به اتهامات آن بخش از متهمان بیمه ایران که احکام شان توسط دیوان عالی کشور نقض شده بود، در هشت جلسه از ۱۸ آذر تا چهار دی ماه امسال در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد.

صدور احکام متهمان پرونده “بیمه ایران”

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: رای متهمین پرونده بیمه ایران صادر شده اما چون هنوز قطعی نیست نمی‌توان جزئیات آن را بیان کرد.

** موکلم در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه درخواست عفو کرده بود، اما از این که با درخواست وی موافقت شده یا خیر، هیچ اطلاعی ندارم.


آخرین جزئیات پرونده “شهرام جزایری”

وکیل مدافع “شهرام جزایری” گفت: پرونده موکلم در مراحل پایانی قرار دارد و از آنجایی که محکومیت وی به پایان رسیده، امکان آزادی شهرام جزایری وجود دارد.

** اعلام رای قطعی و جزئیات پرونده ۲۱ محکوم  پرونده بیمه ایران پس از مراحل تجدیدنظر در دیوان عالی کشور توسط سخنگوی قوه قضاییه اعلام خواهد شد.

صدور رای نهایی پرونده اختلاس “بیمه ایران”/ از محکومیت تا تبرئه برخی متهمان

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: رای نهایی برای ۲۶ نفر از متهمین صادر شده که ۲۱ نفر از آنها محکوم و ۵ نفر تبرئه شدند.

** مدت‌ها بود که پیگیر گفتگوی مشروح با “غلامحسین اسماعیلی” رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بودیم که در آخرین روزهای دی ماه قرار ما با رئیس سازمان زندان‌ها هماهنگ شد و این گفتگو با حضور در دفتر کار وی صورت گرفت.

در زندان‌ها “سوئیت” نداریم/ “ب.ز” همچنان در سلول انفرادی است/ هیچ بیانیه‌ای از سوی زندانیان امنیتی صادر نمی‌شود

آخرین وضعیت شهرام جزایری، ادامه بازداشت”ب.ز” در انفرادی، بیانیه‌های انتصاب داده شده به زندانیان امنیتی تهیه شده در پشت دیوارهای زندان، آخرین وضعیت دستبند و پابند الکترونیک، امکانات ویژه برخی از زندانیان و وجود سوئیت در داخل زندان‌ها، بررسی وضعیت بیمه و وام زندانیان و … موضوعاتی بود که در گفتگوی تفصیلی با رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور به آن پرداخته شد.

** بر اثر آلودگی چند روز پیش آب شرب شهر پردیس، جمع زیادی از شهروندان مسموم و راهی بیمارستان شدند.

هیاتی ویژه مامور بررسی آلودگی آب شرب شهر پردیس استان تهران شد

به دستور ناصر سراج هیاتی ویژه مامور بررسی آلودگی آب شرب پردیس استان تهران شد.

** حوالی ظهر روز یکشنبه(۲۹دی ماه) ساختمان پنج طبقه تولید پوشاک واقع در تهران، خیابان جمهوری، تقاطع خیابان ابوریحان به دلایل نامعلومی آتش گرفت و متأسفانه دو تن از هموطنان جان خود را در این حادثه از دست دادند.

پرونده حادثه آتش سوزی ساختمان پنج طبقه در خیابان جمهوری تهران

به دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور ویژه برای رسیدگی به پرونده حادثه آتش‌سوزی ساختمان پنج طبقه خیابان جمهوری و عملکرد دستگاه‌های مسئول در این حادثه تشکیل شد.

** سازمان بازرسی لحظاتی پس از حادثه به سرعت وارد عمل شد و در همین راستا هیاتی ویژه را برای رسیدگی به عملکرد دستگاه‌‌های مسئول اختصاص داده است.

سازمان بازرسی در صدد شناسایی عاملان حادثه آتش‌سوزی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هیاتی مرکب از تعدادی کارشناس عملکرد دستگاه‌های مسئول در حادثه آتش‌سوزی ساختمان ۵ طبقه خیابان جمهوری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x