تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

از توقیف هدیه قسطی تا قاچاق کانتینر‌های پارچه / حیوان‌آزاری بخش دیدنی این روزهای یک سیرک

  • کد خبر : 55516
  • 25 شهریور 1393 - 10:36
از توقیف هدیه قسطی تا قاچاق کانتینر‌های پارچه / حیوان‌آزاری بخش دیدنی این روزهای یک سیرک

ذره بین این هفته سوژه‌هایی همچون توقیف یک پراید به عنوان هدیه قسطی، قاچاق کانتینرهای پارچه و اتوبوسهای حامل سوخت گازوئیل و حیوان‌آزاری که بخشی از نمایش یک سیرک شده است را بررسی کرد.

 

به گزارش  خبرنگار اجتماعیکمال مهر،خبرنگار ذره بین در اولین سوژه خود از قاچاق کانتینرهای حامل پارچه گفت.
پرونده‌هایی که بعد از اینکه ۴ سال در دادگاه انقلاب اسلامی بوده اند به دست قاضی تعزیرات می رسد.

رئیس شعبه تعزیرات هم در خصوص این پرونده گفت: وجود ۱۲۷ کانتینر پارچه از کشور امارات تحت ترانزیت داخلی و خارجی وارد تهران شده است. این پرونده ۶۰ متهم داشت که تعدادی را به صورت حضوری و سایرین را به صورت غیابی ما محکوم کردیم که این صدور رأی بعد از ۵ ماه رسیدگی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این قاچاق ۵۰ میلیارد تومان بود، افزود: از آنجا که تعدادی از این کانتینر‌های مالی از دست رفته بود و در سطح شهر پخش شده است به صورت جریمه و مال از دست رفته حدود ۱۵۰ میلیارد تومان محکوم کردیم.

رئیس شعبه تعزیرات خاطر نشان کرد: که این قاچاقچیان چندین سال این جرم را مرتکب شده‌اند.

لازم به ذکر است که این افراد این پرونده را دوباره در دیوان عدالت به جریان انداختند تا شاید این حکم را بشکنند.

*کارت سوخت اتوبوس‌های اوراق همچنان فعال است

خبرنگار ۲۰:۳۰ در سوژه دوم خود به سراغ پدیده قاچاق آن هم از نوع قاچاق سوخت رفت. دوربین ذره بین قاچاق گازوئیل با اتوبوس‌هایی را نشان داد که از طریق جاسازی در کف اتوبوس صورت گرفته است.

بدین ترتیب که کف اتوبوس برش خورده و باک غیر استاندارد جاسازی شده است. البته این مرکز دپو با دستور مقام قضایی پلمپ شده اما سوال این است که این همه سوخت از کجا آمده که بار این اتوبوس‌ها شده است.

پاسخ براساس استعلام سامانه سوخت کشور این است که کارت سوخت اتوبوس‌های اوراقی همچنان فعال است.

خبرنگار اجتماعی کمال مهر، در سوژه بعدی خود گریزی به سفرهای تابستانی که به گفتۀ سردار مومنی رئیس پلیس راهور ناجا در ماه‌های آخر شهریور حجم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد زد. سفرهایی که ماشین دولتی وسیله مورد نظر بر روی رفتن به سفر بعضی از افراد و خانواده‌هایشان است.

*چک شرکت بیمه برگشت خورد

خبرنگار  در سوژه چهارم خود عدم حمایت بیمه‌ها از بیمه‌شدگان را زیر سوال برد. مصداق این موضوع عدم حمایت بیمه از پسربچه‌ای است که به گفتۀ مادر وی پس از تصادف مراجعات به بیمه برای تشکیل پرونده و دریافت حق بیمه بی فایده بوده است.

مادری که برای پیگیری به تهران هم آمده است اما چکی که از طرف بیمه به وی داده شده است مربوط به یک حساب خالی بوده است.
بر اساس تحقیقات  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این بیمه متعلق به یک هلدینگ با سرمایه و دارایی بسیار بالایی است که پول بیمه‌شدگان را پرداخت نمی‌کند.

امین رئیس کل بیمه مرکزی در این خصوص گفت: بیمه مرکزی تکلیف خود را انجام داده است و این شرکت را تعلیق کرده است و این وظیفه دادگاه ، دادگستری و دادستان است که به این موضوع رسیدگی کند.

خبرنگار اجتماعی کمال مهر، در سوژه بعدی خود از ۳.۵ کیلو اضافه بار اشتباهی سخن گفت. بر همین اساس فرودگاه کیش در طول روز بیست پرواز دارد و مسافرانی که باید بار خود را به کانتر تحویل دهند با توجه به اینکه جریمه هر کیلو اضافه بار ۲۵۰۰ تومان است، به ازای هر ۳.۵ کیلو بار اضافی هشت هزار و ۷۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کند.

*حیوان‌آزاری جزء  بخش دیدنی این روزهای یک سیرک

دوربین ۲۰:۳۰ در سوژه بعدی تصاویر دلخراشی از حیوان آزاری نشان داد که به تازگی یک سیرک به صورت زنده برای تماشاگران نمایش می‌دهد.

گویا حیوان‌آزاری جزئی از برنامه‌های نمایشی این سیرک شده است. در این میان سوال این است که سازمان محیط زیست که مجوز صادر کرده است، سری به این سیرک زده است؟

شنیده شده است که این سیرک قرار است در اطراف تهران نیز برپا شود.

خبرنگار ذ در سوژه بعدی خود از گرانفروشی بیش از حد خودروی تاکسی بی سیم گفت که قیمت ۶۰ میلیون تومان برای فروش این ماشین پیشنهاد می‌شود اما با مراجعه به شرکت صنعت، معدن سازمان حمایت از مصرف کننده مشخص می شود که قیمت تمام شده این ماشین ۳۱ میلیون تومان است البته ۱۶۶ نفر این ماشین را به قیمت ۹۰ میلیون تومان با در اقساط۶۰ ماه خریده اند.

*برنده‌ی پراید یا پرداخت کننده‌ی اقساط آن

خبرنگار کمال مهر در سوژه پایانی خود پای یک پراید هدیه داده شده اقساطی را به میان آورد که توقیف شده است. صاحب ماشین هدیه خود را در یک مسابقه پیاده‌روی برنده شده است که پس از ۵ ماه ماشین را دریافت می‌کند اما نکته قابل توجه این است که سایپا پراید هدیه داده شده را قسطی حساب کرده است که با پیگیری پروندۀ ماشین به وی اطمینان خاطر داده می‌شود که نگران اقساط خودرو نباشد اما گویا نگرانی صاحب پراید بی دلیل نبوده است چرا که وقتی سایپا قسط ماشین خود را نداد پلیس راه شیراز به دلیل عدم پرداخت قسط خودرو را توقیف کرده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=55516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x