تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

ارائه جلسات مشاوره “اضطراب” رایگان به کودکان خانواده‌های نیازمند

  • کد خبر : 40394
  • 04 خرداد 1393 - 12:12
ارائه جلسات مشاوره “اضطراب” رایگان به کودکان خانواده‌های نیازمند

مدیرکل دفتر مشاوره بهزیستی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای ارائه شده در مراکز این سازمان، گفت: به خانواده‌های نیازمند دارای کودک ۵ و ۶ ساله، ۴ جلسه مشاوره رایگان اضطراب ارائه می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر آرزو ذکائی‌فر  در خصوص خدمات دفتر مشاوره سازمان بهزیستی کشور، اظهار داشت: فعالیت‌ها در این اداره به دو بخش تقسیم می‌شود که در یکهزار و ۲۰۰ مرکز دولتی و غیردولتی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: برای افزایش دسترسی عموم به خدمات مشاوره‌ای، بجز یکهزار و ۲۰۰ مرکز مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی از طریق تماس با شماره۱۴۸۰ و مشاوره از طریق فضای مجازی در سایت سازمان انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر مشاوره سازمان بهزیستی همچنین گفت: برخی از مراکز نیز خدمات تخصصی مانند مشاوره خاص کودکان و نوجوانان، درمان اختلالات جنسی و روانی، مشاوره تحصیلی و تربیتی ارائه می‌دهند؛ از سوی دیگر برخی از مراکز به نام مراکز سلامت روان محلی که تعداد آنها ۳۰۰ مرکز در سراسر کشور است، مشاوره اولیه را انجام داده و افراد را در موارد لازم به مراکز تخصصی ارجاع می‌دهند.

ذکائی‌فر عنوان کرد: طرح دیگر شامل مشاوره و حمایت‌های روانی در بلایا است و مشخصاً اقدامات مشاوره و مددکاری مربوط به اوضاع بحرانی در هنگام وقوع بلایای طبیعی است، که بخشی از آن توسط گرو‌ه‌های همیار مردمی و بخشی دیگر توسط تیم فوریتی شامل روانشناسان و کارشناسان اعزامی به منطقه انجام می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی ساماندهی مدیریت و فرماندهی حادثه خبر داد و افزود: در این صورت در هنگام وقوع بلایای طبیعی، بحران موجود ساماندهی شده و به هر بخش با هر گونه نیاز رسیدگی خواهد شد.

مدیرکل دفتر مشاوره بهزیستی افزود: طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج و شش ساله امسال با گسترگی بیشتری در سطح کشور انجام می‌شود و محل انجام دادن آن مهدهای کودک است که بر این اساس موارد لازم به روانپزشک ارجاع داده می‌شود و ویزیت اولیه آن رایگان است؛ البته در مواردی که خانواده کودک نیازمند باشند خدمات مشاوره‌ای تا چهار جلسه رایگان خواهد بود

منبع: تسنیم
برچسب ها:
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x