تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

ادامه حضور ایران در عراق و سوریه به کسی ربط ندارد/ حفظ منافع ملی در جنجال‌های موشکی غرب مهم است

  • کد خبر : 211433
  • 06 اردیبهشت 1397 - 1:25

عضو شورای شهر تهران گفت: چطور می‌شود همه دنیا در عراق و سوریه باشند و ایران با وجود هم‌پیمانی استراتژیک از این دو کشور خارج شود؟

خبرنگار: کاظمی/ادامه حضور ایران در عراق و سوریه به کسی ربط ندارد/ حفظ منافع ملی در جنجال‌های موشکی غرب مهم است گروه اجتماعی «کمال مهر»؛ حسن خلیل‌آبادی  با اشاره به درخواست دولت‌های غربی مبنی‌بر خروج ایران از سوریه و عراق، گفت: آن‌ها ابتدا باید خودشان به این خواسته عمل کنند و اگر آن‌ها از عراق و سوریه خارج شدند، ما هم خارج می‌شویم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: چطور می‌توان پذیرفت که همه دنیا درعراق و سوریه منافع داشته باشند، ولی ایران که با این دو کشور پیمان فرهنگی و تاریخی و با یکی از آن‌ها مرز مشترک دارد، در آنها حضور نداشته باشد؟

وی افزود: نمی‌توان قبول کرد که دولت‌های غربی مجاز به حضور باشند، اما ما با وجود داشتن هم‌پیمانی استراتژیک از  عراق و سوریه بیرون بیاییم.

خلیل‌آبادی با تاکید بر اینکه ایران هزینه زیادی برای حفظ عراق و سوریه در برابر تروریست‌ها داده، اظهار کرد: در این شرایط ما هرگز نمی‌پذیریم که بیرون بیاییم و این کشورها را تقدیم غرب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در هیچ کشوری مداخله نمی‌کنیم، اما اینکه حضور دیپلماسی داشته باشیم و مشورت دهیم، ارتباطی به هیچ قدرت خارجی  ندارد.

خلیل‌آبادی در ادامه به جنجال‌های اخیر مقامات غربی مبنی‌بر مذاکرات موشکی با ایران، واکنش نشان داد و گفت: در حال حاضر آن‌ها اصرار فراوانی برای مذاکرات موشکی دارند و بر سر خیلی مسائل دیگر هم اصرار می‌کنند؛ اما ما باید با توجه به منافع ملی خود تصمیم بگیریم و به هر آنچه که برای منافع ملی ما مفید است عمل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا مذاکره موشکی برای منافع ملی ما مفید است یا خیر، گفت: من در این زمینه تخصص ندارم و تشخیص این مسئله با کارشناسان دفاعی و نظامی است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه بر ضرورت حفظ برجام تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به برجام تلاش زیادی شد و ما آن را حفظ کنیم. با حفظ منافع ملی خود و با هر روشی نباید اجازه دهیم که برجام از بین برود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211433

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x