تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

اخاذی هشتصد میلیون ریالی در پی اغفال دختر جوان در تلگرام

  • کد خبر : 211829
  • 20 اردیبهشت 1397 - 19:36

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: فردی که به بهانه ازدواج عکس‌های خانوادگی کاربری را دریافت نموده و با تهدید به انتشار آن‌ها در فضای مجازی، اقدام به اخاذی از شاکیه نموده بود دستگیر شد.

به گزارش «کمال مهر»؛ سرهنگ شاکری در تشریح این خبر گفت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد که فردی در فضای مجازی اقدام به اخاذی از وی نموده است و بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در اظهارات خود بیان کرد، از چند سال پیش در شبکه‌های اجتماعی به ویژه شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که خود را مجرد و خواهان ازدواج با وی معرفی کرده بود آشنا شده و در حین ارتباطات آنلاین تصاویری را برای فرد مذکور ارسال که اکنون طرف مقابل از عکس‌های شاکیه و پیام‌های رد و بدل شده به عنوان اهرمی به منظور اخاذی از ایشان استفاده می‌کند و تا به حال مبلغ هشتصد میلیونی ریال از وی اخذ نموده است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان ادامه داد: با اقدامات فنی، علمی و اطلاعاتی متهم شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در سطح شهرستان سنندج دستگیر شد، در مواجه با دلایل و مدارک موجود به بزه انتسابی معترف و در نهایت متهم تحویل مراجع قضایی گردید.

سرهنگ شاکری گفت: متهم که متأهل و چند سال پیش ازدواج‌کرده بود انگیزه خود را سوءاستفاده از اعتماد شاکیه با وعده وعید ازدواج به‌قصد کسب منافع مالی و برقراری رابطه عنوان نمود.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با بیان اینکه فضای مجازی محیطی است که افراد قادر به پنهان کردن هویت اصلی خود هستند، تأکید کرد: از این‌رو کاربران باید بسیار دقت کنند و فریب هر وعده‌های دروغین مجرمان سایبری را در این فضا نخورند و به‌هیچ‌وجه اطلاعات مهم و محرمانه خود را در اختیار این کاربران با هویت جعلی قرار ندهند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x