تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اتهام جدید و مضحک سعودی‌ها به ایران

  • کد خبر : 155823
  • 31 مرداد 1395 - 18:26
اتهام جدید و مضحک سعودی‌ها به ایران

یک رسانه سعودی ایران را متهم کرده است که تلاش داشته «ثامر السبهان» سفیر عربستان در بغداد را با کمک گروههای شیعی عراقی ترور کند.

 به گزارش «کمال مهر»؛، روزنامه سعودی الشرق الاوسط، امروز (یکشنبه) در ادعایی که پنج سال پیش مشابه آن علیه ایران مطرح شده بود، گفته که ایران تلاش کرده است سفیر عربستان در عراق را ترور کند.

الشرق الاوسط مدعی شده است که به خواسته ایران و با برنامه ریزی گروههای شیعی در عراق، قرار بوده تا خودروی ضد گلوله «ثامر السبهان» سفیر عربستان در عراق، در مسیر فرودگاه بغداد هدف گلوله آر پی جی قرار گرفته و ترور شود.

این روزنامه سعودی، گروه «کتائب خراسان» و نیروهای گروه «ابوالفضل العباس» را مجری این عملیات دانسته و تنها استناد ادعای خود را «یک مقام امنیتی عراقی» ذکر کرده اما هویت وی را فاش نکرده است.

الشرق الاوسط که مدعی است این اخبار را از منابعی در وزارت کشور عراق بدست آورده می‌نویسد که نیروهای امنیتی از طریق شنود مکالمات تلفنی و بیسیمی متوجه این نقشه شده و توانستند یکی از افراد دخیل در این طرح را در فرودگاه بغداد دستگیر کنند و وی اعتراف کرده که یک افسر ایرانی طراح این ترور بوده است.

پنج سال پیش نیز عربستان با همین حربه، علیه ایران جریان‌سازی کرد؛ زمانی که در مهر سال ۱۳۹۰ (۱۱ اکتبر ۲۰۱۱) مدعی شد که ایران تلاش داشته که «عادل الجبیر» سفیر وقت عربستان در آمریکا و وزیر خارجه فعلی این کشور را ترور کند؛ اتهامی که بر اساس آن وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند ایرانی-آمریکایی به نام منصور ارباب‌سیَر را به عنوان متهم اصلی و یک شهروند دیگر ایرانی به نام علی غلام شکوری را بازداشت کرد.

دولت  وقت جمهوری اسلامی ایران نیز در نخستین واکنش این اتهام را سناریوی تبلیغاتی آمریکا و اسرائیل دانسته بود.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=155823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x