تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ابعاد تازه‎ای از سرنوشت ولیعهد عربستان/«محمد بن سلمان »کجاست؟

  • کد خبر : 212498
  • 31 اردیبهشت 1397 - 0:48
ابعاد تازه‎ای از سرنوشت ولیعهد عربستان/«محمد بن سلمان »کجاست؟

در پی تیراندازی ماه آوریل در منطقه الخزامی در ریاض مقامات سعودی مدعی شدند که این تیراندازی مربوط به عملیاتی برای ساقط کردن یک پهپاد تفریحی کنترل از راه دور بوده است.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر» پایگاه خبری «نیوز اینترنشنال» پاکستان در گزارشی به غیبت غیرمعمول ولیعهد سعودی پرداخته و می‌نویسد که این غیبت تعجب‌برانگیز علیرغم شور و اشتیاق رسانه‌ای محمد بن سلمان موجب گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر این امر شده که ممکن است تیراندازی ماه آوریل در منطقه الخزامی طی یک کودتا از سوی برخی از شاهزادگان عربستان رخ داده باشد.

در پی تیراندازی ماه آوریل در منطقه الخزامی در ریاض مقامات سعودی مدعی شدند که این تیراندازی مربوط به عملیاتی برای ساقط کردن یک پهپاد تفریحی کنترل از راه دور بوده است اما فعالان عربستانی در رسانه‌های اجتماعی می‌گویند که این تیراندازی ارتباطی به ساقط کردن پهپاد نداشته و از سوی خودروهایی انجام شده که سلاح‌های سنگین حمل می‌کرده‌اند.

نیوز اینترنشنال پاکستان افزود: برخی منابع وابسته به گروه های مخالف عربستان استدلال کرده‌اند که تیراندازی ماه آوریل موجب وحشت محمد بن سلمان شده و وی را مجبور کرده تا از بیم آنکه «محمد بن نایف»، ولیعهد سابق عربستان، اقدامی در راستای سرنگونی وی انجام ندهد مقامات و اعضای خانواده سلطنتی را از خروج از عربستان منع کرده است.

رسانه‌ها و سایت‌های رسمی عربستان سعودی در طول ۳ هفته اخیر تصویری از محمد بن سلمان منتشر نکرده‌اند و آخرین اخبار و تصاویر درباره نشست‌ها و دیدارهای وی به روز ۲۴ آوریل بازمی‌گردد و محمد بن سلمان در تصاویر مربوط به نشست شورای وزرای عربستان که در روز ۱۵ می منتشر شدند نیز حضور نداشته است.

«نیوز اینترنشنال» در پایان گزارش خود می‌نویسد: حتی در دیدار مایک پمپئو از عربستان سعودی در ماه آوریل نیز هیچ تصویری از محمد بن سلمان از سوی رسانه‌ها منتشر نشد و علیرغم این که رسانه‌ها اعلام کردند او در یک ضیافت شام کاری میزبان مایک پمپئو بوده اما تنها تصاویر مربوط به نشست پمپئو با ملک سلمان بن عبدالعزیز و عادل الجبیر منتشر شد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=212498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x