تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

آموزش تربیت جنسی فرزندان در ادارات کلید خورد/ تمام مدارس غیردولتی تحت پوشش آموزش خانواده قرار می‌گیرند

  • کد خبر : 213395
  • 19 خرداد 1397 - 6:03

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: معتقدیم بخش قابل توجهی از والدین نمی‌توانند در کلاس آموزش خانواده در مدرسه حضور پیدا کنند به همین دلیل هماهنگی‌هایی کردیم که این دوره‌ها در خود سازمان‌ها و نهادهای ارائه شود.

به گزارش«کمال مهر» نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص ماجرای آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در تهران و برنامه‌های این اداره‌کل برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های ما بحث آموزش خانواده است و مباحث اینچنینی در سرفصل‌های دوره آموزش خانواده قرار دارد؛ به عبارت دیگر بر اساس شرایط منطقه‌ای و با توجه به نیازسنجی‌هایی که انجام می‌شود به والدین درباره مراقبت‌های جنسی فرزندان آموزش داده می‌‌شود.

 وی با بیان اینکه چند عنوان کتاب در این زمینه توسط انتشارات انجمن اولیا و مربیان منتشر شده است، گفت: در مجله پیوند نیز چندین بار به بحث مسائل نوجوانان پرداخته شده است.

 عباسپور به جذب ۱۳۰۰ مدرس آموزش خانواده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: به این مدرسین آموزش‌های لازم داده شد که یکی از آموزش‌ها بحث تربیت جنسی دانش‌آموزان و آموزش به والدین، بوده است.

* یک‌سوم والدین از آموزش خانواده استفاده می‌کنند

 مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه دوره‌هایی که مدرسان آموزش خانواده برگزار می‌کنند ویژه والدین دانش‌آموزان است، ادامه داد: ما به والدین آگاهی‌های لازم را می‌دهیم تا بدانند در تربیت فرزندانشان چه چیزهایی را رعایت کنند.

 وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از والدین از این آموزش‌ها استفاده می‌کنند، گفت: در سال ۹۵ حدود ۷ میلیون نفر از والدین تحت پوشش آموزش‌های خانواده قرار گرفتند و در پایان خردادماه نیز اطلاعات سال ۹۶ را جمع‌بندی می کنیم به عبارت دیگر یک سوم والدین از آموزش خانواده استفاده می‌کنند.

* آموزش به والدین در ادارات

 عباسپور در خصوص تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از خانواده‌ها در آموزش خانواده گفت: هماهنگی‌هایی را با سازمان مدیریت انجام دادیم و مکاتباتی نیز با وزارت کشور انجام شده است و تفاهم‌نامه‌ای هم با قوه‌قضائیه داریم؛ چرا که معتقدیم بخش قابل توجهی از والدین نمی‌توانند در کلاس حضور پیدا کنند به همین دلیل هماهنگی‌هایی کردیم که این دوره‌ها در خود سازمان‌ها و نهادهای ارائه شود.

وی اضافه کرد: طرح آموزش خانواده در سازمان‌ها و نهادها در حال حاضر در تعدادی از استان‌ها در حال اجراست به عنوان مثال در اداره برق استان آذربایجان غربی برگزار شد و مورد استقبال خانواده‌ها نیز قرار گرفت.

* «آموزش مراقبت‌های جنسی فرزندان» در تلویزیون تعاملی آموزش و پرورش 

 مدیر کل انجمن اولیا و مربیان به تلویزیون تعاملی آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از محتوای این تلویزیون را ما در اختیار آنها قرار می‌دهیم که مباحث مختلفی در آن ارائه می‌شود و یکی از این مباحث مراقبت‌های جنسی است که والدین باید در خصوص فرزندانشان بدانند.

 وی با بیان اینکه در سال بعد در نظر داریم آموزش‌های مجازی تقویت کنیم، افزود: در نظر داریم در قالب اپلیکیشن‌هایی روی این موضوع تمرکز داشته باشیم.

* آموزش خانواده به والدین کلاس اولی‌ها

 عباسپور ادامه داد: در دوره آموزش ابتدایی نیز تفاهم‌نامه مقدماتی را داشتیم که بر اساس آن خانواده‌هایی که فرزندانشان وارد دوره ابتدایی می‌شوند تحت پوشش آموزش خانواده قرار بگیرند و بروشورهایی را نیز در اختیارشان قرار دهیم.

* والدین تمام دانش‌آموزان مدارس غیردولتی تحت پوشش آموزش خانواده قرار می‌گیرند

 مدیر کل انجمن اولیا و مربیان در خصوص تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های مدارس غیر دولتی نیز گفت: با سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی هماهنگی انجام دادیم که بتوانیم تمام مدرسه غیر دولتی را تحت پوشش آموزش خانواده قرار دهیم که از مهر امسال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=213395

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x