تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آمریکایی‌ها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی خورده‌اند

  • کد خبر : 204159
  • 23 مهر 1396 - 11:30
آمریکایی‌ها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی خورده‌اند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استکبار به دنبال تضعیف منابع قدرت ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی «کمال مهر»  هدف آمریکا از ساختارشکنی غیر دیپلماتیک، امشب ۲۲ مهرماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و ضیایی بیگدلی استاد حقوق بین الملل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کمال دهقانی فیروزآبادی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون سخنان ضد ایرانی ترامپ گفت: ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مقابل روسای عالی رتبه کشورهای مختلف جهان سخنرانی بی ادبانه‌ای را انجام داد.

وی با اشاره به لابی آیپک گفت: با روی کار آمدن ترامپ این لابی خوشحالی خود را نشان داد به طوری که آنها منافع و هویت جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دادند ، تنها کسانی که از مجموعه اظهارات ترامپ در خصوص جمهوری اسلامی ایران خوشنود بودند رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مرتجع منطقه بود.

وی با اشاره به خصومت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: آنها بر علیه استقلال کشور ما حرف می‌زنند ، آنها اقتصاد و امنیت جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته اند .

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ترامپ بر علیه استقلال کشور ما حرف زد به طوری که حکومت وابسته را ترجیح میدهد، افزود: آمریکا با تاریخ ما مشکل دارد و به همین دلیل است که خلیج فارس از سوی ترامپ با اسم جعلی عنوان شد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه برجام توافقنامه بین المللی چند جانبه است که دارای بار حقوقی است، اظهار کرد: آمریکا تا به حال پیمان برجام را نقض کرده است.

وی با اشاره به اینکه ترامپ دچار عوام زدگی شده است خاطرنشان کرد: میان آمریکا و اروپا به دلیل نقض برجام شکاف ایجاد شده است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: سپاه پاسداران بزرگترین و بالاترین رکن تامین امنیت برای کشور ما و کشورهای منطقه است.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه برنامه با اشاره به اینکه اگر حتی آمریکا از برجام خارج شود توافق بین المللی بر سر جای خود باقی می‌مانند افزود: امریکا نمی‌تواند این توافق نامه را لغو کنند.

وی با اشاره به اینکه عدم سواد حقوق بین‌الملل در بیانات ترامپ وجود دارد، گفت: ترامپ برخلاف ادعاهای اعلامی خود در بیاناتش اعلام لغو برجام نکرد بلکه آن را موکول به تصمیم کنگره کرد.

نقوی حسینی تصریح کرد : تا زمانی که تحریم جدید علیه ایران انجام نشده ما به برجام ادامه خواهیم داد در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران این راه را قطع خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: باید بر روی عقل ترامپ کار کرد، زیرا کنگره آمریکا کجای برجام است که بخواهد نقایص آن را برطرف کنند.

محمدرضا ضیایی بیگدلی استاد حقوق بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه نقض برجام عمل متخلفانه بین‌المللی است، گفت: اعلام نظر ترامپ هیچ بار حقوقی ندارد.

در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری نقوی حسینی گفت : آمریکایی‌ها در دوران اجرای برجام در منطقه و عرصه های بین المللی دچار ناکامی های پی در پی شده‌اند.

وی افزود: زمانی که رییس جمهور آمریکا دست به بیاناتی توهین آمیز می‌زنند، این بیانات در محضر ملت ایران توهین محسوب می شود. وقتی که رئیس جمهور آمریکا یک ملتی را تروریست می خواند نشان‌دهنده کینه و عصبانیت اوست و همه معانی کلمات ترامپ را می فهمند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اظهار نظر ترامپ نسبت به سپاه پاسداران افزود: ترامپ بداند که سپاه پاسداران و ملت ایران یکی بوده و با بطن انقلاب عجین هستند .توهین های رئیس جمهور آمریکا نشان از عصبانیت و کینه او دارد .معتقدیم که آمریکایی‌ها در طول اجرای برجام دچار ناکامی زیادی در عرصه های مختلف شده اند و می‌خواهند این ناکامی ها را به هر نحوی جبران کرده و به دنبال راه حلی برای آن می‌گردند.

نقوی حسینی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال دور زدن برجام هستند، ادامه داد: هدف اصلی آمریکایی ها افزایش تحریم ها به ویژه اقتصادی است. آنها به دنبال بهانه هایی هستند تا کنگره را مجبور به تحریم های بیشتری علیه ایران کند، لذا این نقض آشکار برجام است.

وی اشاره به اظهارات ترامپ که گفته بود توافق برجام زمانی صورت گرفت که ایران در حال فروپاشی بود، عنوان داشت: چنین حرفی هیچ گونه سندیتی ندارد. اگر نمودتر اوج گیری و پیشرفت کشور را در ۳۷ سال گذشته بررسی کنید مشاهده می کنید که ما زمانی هایی که تحت شدید ترین تحریم ها بودیم بیشترین موفقیت ها را به دست آوردیم.

نقوی حسینی با تاکید براینکه تحریم ها هیچ گونه تاثیری در اراده ملت ایران ندارد گفت: تحریم ها و فشار ها اتحاد بین مردم و مسئولین و اجماع ملی را مستحکم تر کرده است.هدف استکبار این است که اراده ملت ایران را تضعیف کند ولی قطعا توطئه‌های آنها نقش بر آب خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره موضع گیری ایران در قبال نقض برجام بیان داشت: ما در مجلس قانونی را تصویب کردیم که اقدام متقابل در قبال نقض آشکار برجام می باشد. مقام معظم رهبری ۹ بند را برای شرایط برجام ابلاغ نموده اند اما تشخیص این که برجام در مسیر درست حرکت می کنند با هیئت نظارت بر اجرای برجام است.

وی ادامه داد: هر زمان که هیات نظارت اعلام کنند که برجام در مسیر درست حرکت نمی‌کند و نقض برجام صورت گرفته است قانون مجلس اجرایی خواهد شد.

نقوی حسینی با بیان اینکه اظهارات ترامپ هیچ‌گونه بار حقوقی ندارد، افزود: اگر کنگره آمریکا بعد از ۶۰ روز تصمیم قانونی گرفت و تحریم‌های جدیدی علیه ملت ایران تصویب کرد به طور قطع نقض آشکار برجام بوده و هیئت نظارت تصمیم قاطع خواهد گرفت.

وی با اشاره به اظهارات ترامپ در تروریست خواندن سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آمریکایی ها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی خورده‌اند. سپاه پاسداران در برابر تروریستی که عربستان و آمریکایی‌ها سالها برای آنها برنامه‌ریزی کرده بودند ایستاد و بینی آنها را به خاک مالید، بنابراین مشخص است آنها علیه این نهاد محبوب موضع‌گیری کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون تناقض‌گویی ترامپ در مطرح کردن خلیج فارس گفت: رئیس جمهور آمریکا ذره‌ای عقل ندارد. آقای ترامپ به جملات خودش توجه کند. اوباما، کلینتون، بوش و دیگر سیاستمداران آمریکایی از خلیج فارس همیشه نام برده‌اند. بهتر است ترامپ به سنگ قبرهای فرماندهان و سربازانی که در خلیج فارس کشته شده‌اند توجه کند .

وی افزود: کلمه خلیج عربی را شخصی به کار می برد که از عربستان پول و رشوه گرفته باشد. خلیج ع.ر.ب.ی نامی جعلی بوده و استناد تاریخی ندارد. ترامپ یک کاسب است و مشخص است که از سعودی‌ها پول گرفته است. ترامپ واقعیت آمریکا را نشان می‌دهد‌.

نقوی حسینی درباره ماندن آمریکا در برجام خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در برجام گیر نیستند. آنها با ایران مشکل داشته و مساله اصلی آنها ایران است. برجام یکی از موصوعاتی است که به آن می پردازند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال فشار به ایران اسلامی هستند، ادامه داد: استکبار به دنبال تصعیف منابع قدرت ایران است. آنها این منابع را هدف قرار داده و بنا دارند که فشارها علیه ملت ایران را بیشتر کنند. ملت ایران همچون ۳۷سال گذشته با مقاومت مشت محکمی بر دهان استکبار زده و این نقشه امریکاها را نقش برآب خواهد شد.

کمالی دهقانی درباره آماج حملات استکبار علیه سپاه پاسداران عنوان داشت: ما موضع‌گیری حکیمانه و منطقی در ۴۰سال گذشته داشته ایم. مواضع ایران در موضوع داعش بسیار حکیمانه بود و به دولت‌هایی که در برابر داعش در حال ضرر و تهدید بودند کمک کرد.

انتهای پیام/

 بزرگترین و بالاترین رکن برای کشور است

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=204159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x