تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

آشنا: برجام امروز بعد از خروج آمریکا آسیب دیده است/ منطقه مدیون مدافعان حرم است

  • کد خبر : 219310
  • 27 آذر 1397 - 0:42

حسام‌الدین آشنا گفت: امروز برجام بعد از خروج آمریکا آسیب دیده است، شاید به خاطر عدم پایبندی سایر کشورها بیشتر هم آسیب ببیند.

آشنا:برجام امروز بعد از خروج آمریکا آسیب دیده است /منطقه مدیون مدافعان حرم استبه گزارشگروه سیاسی «کمال مهر»،حسام الدین آشنا رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در همایش “صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه یک سرنوشت” گفت: نشست امنینتی تهران فرصت تامل در رابطه با  این سوال است که آیا  فرزندان این خاک در حال آباد کردن آن هستند یا با رقابت در حال ویران کردنش.

وی ادامه داد:بگذارید از موفقیت و پیروزی و نیمه پر لیوان بگوییم، برجام امروزه آسیب دیده و شاید به خاطر عدم پایبندی سایر کشور‌ها هم بیشتر آسیب ببیند، اما ننگ فعالیت هسته‌ای را از پیشانی ایران پاک کرد.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: تلاش  ایران برای برقراری صلح به برجام محدود نمی شود، ما با کمک روسیه و حمایت از دولت سوریه توانستیم از تجزیه این کشور جلوگیری کنیم نه تنها در سىریه بلکه نسبت به تمام کشور‌های منطقه هم رویکرد را  در پیش گرفتیم.

وی ادامه داد: اصل دوم مخالفت با سرکوب اعتراضات داخلی، فارق از اینکه چه کسانی اعتراض و چه کسی سرکوب می‌کند است، سرکوب گران مورد نقد ما هستند.سیاست اعتدالی ما در منطقه ایجاد این دو اصل است. ممکن است به اقتضای زمان و مکان این تعادل را از دست داده باشیم، اما سیاست‌های ما در بلند مدت را تحت الشعاع قرار نمی دهد، همچنین تاکید می کنم که تمام منطقه مدیون اسوه‌های شرف و غیرت مدافعان حرم است.

آشنا بابیان اینکه اگر بر فراز گسل‌هایی که به دنبال دخالت های برون منطقه‌ای ایجاد شده پل آشتی بنا نکنیم دیر یا زود ترک‌های این بنیاد از خانه‌های ما عبور می کند، افزود: در این نیمه تاریک، چگونه می توان رژیم صهیونیستی را ندید که بر بام اختلافات اسلام جشن گرفته است؟ آنها اکنون نمی توانند خوشحالی خود را پنهان کنند و بی شک اتحاد نا گفته بین اسرائیل و کشور‌های پیرامونی تهدید امنیتی برای منطقه ما محسوب می شود.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری  گفت: سوال این است که چگونه می توان بر دشمن شناسی انحرافی که میگوید ایران دشمن نزدیک است و اسرائیل دور غلبه کرد؟ این دشمن شناسی انحرافی اگرچه پس طاهر انقلابی مخفی شده، اما تئوری آن در انقلاب است. چگونه می گویید اگر آمریکا نبود سعودی‌ها فارسی حرف می زدند؟ دروغ نگویید. برادران عرب ما را تحقیر نکنید (عربستان) عراق و سوریه‌ای که با تنوع فرهنگ و سیاسی آشتی باشند می توانند سهم بزرگی در امنیت منطقه ایفا کنند.

وی عنوان کرد: ما گام برداشتن در این مسیر را آغاز کردیم و ملتی هستیم که در انتخابات به آزادی و امنیت رای دادیم و باید بگویم که اعتدال گرایی منطقه‌ای ما بر آمده از فرایند مردم سالاری است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x