تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آزادگان جهنم صدام را به بهشت مقاومت تبدیل کردند/کشور دیگر ظرفیت تکانه‌های ارزی را ندارد/رئیس کل بانک مرکزی باید بر بانک‌های خصوصی نظارت جدی داشته باشد

  • کد خبر : 215057
  • 26 مرداد 1397 - 15:36
آزادگان جهنم صدام را به بهشت مقاومت تبدیل کردند/کشور دیگر ظرفیت تکانه‌های ارزی را ندارد/رئیس کل بانک مرکزی باید بر بانک‌های خصوصی نظارت جدی داشته باشد

امام جمعه موقت تهران گفت: مقابله با دشمن هزینه دارد؛ اما هزینه ایستادگی و مقاومت به مراتب از تسلیم کمتر است.

 

بدون شک دفاع مقدس مهم‌ترین رویداد تاریخ ایران است/آزادگان هیچگاه به امام خود پشت نکردند و نفوذ ناپذیر بودندبه گزارش  گروه سیاسی «کمال مهر»، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز (جمعه ۲۶ مردادماه) پایتخت اظهار کرد: در سالروز بازگشت ستاره‌های پر فروغ آسمان ایران و مجاهدین راه خدا؛ آزادگان پرافتخار قرار داریم. شخصیت‌هایی که رهبر انقلاب از آنها به عنوان الماس‌های درخشان و گوهرهای گرانبها یاد کردند و آنها را ذخیره انقلاب اسلامی نامیدند.

امام جمعه موقت تهران  با بیان اینکه یاد شهدا منا را گرامی می‌‌داریم, گفت: شهدای منا قربانی سوء مدیریت و توطئه‌های رژیم خون ریز آل‌سعود شدند؛ رژیمی که دستش آغشته به خون کودکان یمن است.

امام جمعه موقت تهران افزود: بدون شک دفاع مقدس مهم ترین رویداد تاریخ ایران است؛ رویدادی که ایران را در قله های اقتدار اقتصادی و سیاسی قرار داد.

وی با بیان اینکه اگر دفاع مقدس نبود امروز عراق توسط مدیران برآمده از مردم اداره نمی‌شد, گفت: اگر دفاع مقدس نبود امروز لبنان مهد مقاومت اسلامی نبود و در نهایت یمن و سوریه مشتی بر سینه استکبار نبود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه اسارت یکی از برگه های ذرین دفاع مقدس است, افزود: دشمن إذعان داشت که شیران قدرتمندی در اردوگاهها حضور دارند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ایمان به مبدا و معاد بود که جوانان را در میدان حاضر کرد. این خدا بود که دفاع مقدس را خلق کرد و آزادگان رابطه خود با خدا را مستحکم کردند.

وی اضافه کرد: دغدغه روحانیون آزاده و پیشگامان اسارت این بود که وظیفه چیست و این وظیفه را چگونه انجام دهند.دغدغه این بود که باید به گونه ای حرکت کنیم که ضعیف ترین افراد با ما حرکت کنند، لذا در این مسیر از هیچ خدمتی نسبت به هم دریغ نمی‌کردند و ضعیف ترها مورد احترام بیشتر واقع می‌شدند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه شرکت کنندگان نماز جمعه باید پیشگام وحدت باشند, گفت: آزادگان نماد عزت و افتخار بودند و هیچگاه به امام خود پشت نکردند و نفوذ ناپذیر بودند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مقابله با دشمن هزینه دارد؛ اما هزینه ایستادگی و مقاومت به مراتب از تسلیم کمتر است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار کرد: اگر امروز ما از موضع قدرت صحبت می‌کنیم به دلیل ایستادگی و عزتی است که رزمندگان اسلام داشتند.

وی گفت: عراقی‌ها به سبب همین عزت بارها گفتند ما اسیر دستان شما هستیم؛ تا جایی که صلیب سرخ گفت شما یک جمهوری اسلامی در اردوگاهها تشکیل داده اید.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آزادگان اسارت گاه را به دانشگاه تبدیل کردند؛ دانشگاهی که چهل هزار دانشجو داشت.به گفته همه آزادگان اسارت قطعه ای از بهشت بود. آزادگان جهنم صدام را به بهشت مقاومت تبدیل کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار کرد: رهبر انقلاب بارها بر اصلاح نظام بانکی تاکید کردند که این امر نیاز به برنامه ریزی و استفاده از نخبگان دارد.

وی با بیان اینکه سه قوه باید اصلاح نظام بانکی را در دستور کار خود قرار دهند, افزود: رئیس کل بانک مرکزی باید این مطالبه را از دولت و مجلس داشته باشد؛ چرا که با این اصلاح راه برای رشد اقتصادی هموار می‌شود.

امام جمعه موقت تهران  با بیان اینکه اراده بانک مرکزی باید بر کاهش دارایی‌های خارجی باشد, اظهار کرد: باید با برنامه جدی افزایش دارایی‌ها ی خارجی بانک مرکزی کنترل شود و می‌توان از طریق آن هزینه های دولت را کاهش داد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: با افزایش بدهی‌های دولت شاهد رشد نا موزون پایه پولی خواهیم بود؛ لذا دولت باید برای پرداخت بدهی‌های انباشته خود برنامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: امروز معضل اصلی در بدهی بانک های خصوصی به بانک مرکزی است . بدهی ١٢٠ هزار میلیاردی به دویست هزار میلیارد افزایش یافته است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از رئیس کل بانک مرکزی انتظار می رود برای رشد واقعی اقتصاد برنامه ریزی کند؛ گفت: هر چند با مشکلات ارزی مواجه هستیم؛ اما مشکلات کشورهایی که دارای بدهی خارجی سنگین هستند را نداریم. ما امروز کمترین بدهی خارجی داریم که یازده میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه ما از ظرفیت بالایی برای تولید ثروت برخوردار هستیم؛ اظهار کرد: اگر تصمیمات درستی اتخاذ شود؛ یک نوسان ارزی نمی تواند اقتصاد ما را متزلزل کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه باید تصمیماتی اتخاذ شود که اجماع علمی را پشت سر خود داشته باشد, خاطرنشان کرد: آقای رئیس کل با دستور و امر معاون و مدیر را جابه جا نکنید؛ مسئولیت‌ها را به دست مدیران علیم و حفیظ قرار دهید؛ چرا که شما مسئول هستید و باید پاسخگو باشید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کشور دیگر ظرفیت تکانه های ارزی را ندارد, اظهار کرد: اهداف کوتاه مدت و ناپایدار خود را برای عمل در این زمینه در دستور کار قرار ندهید.

وی تاکید کرد: قانون پولی و بانکی کشور مربوط به سال ۵١ است که بانک مرکزی با همکاری دولت آن را اصلاح کند. باید در راه اصلاح نظام بانکی برای استقلال بانک مرکزی گامهایی برداشته شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: هدف‌گذاری در بانک مرکزی باید در راستای رشد تولید ناخالص داخل به منظور ثبات نرخ ارز در کشور و جلوگیری از تکانه های سخت در میان مدت و بلند مدت باشد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: رئیس کل بانک مرکزی باید با ابزارهای نظارتی کارآمد بر بانک های خصوصی نظارت جدی داشته باشد.

وی  گفت: از رئیس بانک مرکزی انتظار می رود با برنامه ریزی در جهت هدایت منابع به سمت واقعیت اقتصاد و رشد تولید ناخالص داخلی گام بردارد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=215057

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x