تارخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶
کد خبر : 211153
چاپ خبر

۹ کربوهیدرات که بدون ترس از چاقی می‌توان مصرف کرد!

کربوهیدرات‌ها معمولا به خاطر نگرانی از چاقی و اضافه وزن، از رژیم‌های غذایی حذف می‌شوند که این اشتباه بزرگی است

9 نوع کربوهیدرات را بدون ترس از چاقی، روزانه مصرف کنیدبه گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»،میوه ها و سبزیجاتی که منبع کربوهیدرات محسوب می شوند، حاوی فیتونوترینت های کلیدی مانند بتاکاروتن و لیکوپن هستند که نمی توانید آنها را از طریق منابع دیگرکربوهیدرات مانند غلات یا لبنیات به دست بیاورید.

فیتونوترینت ها نقش کلیدی در افزایش قدرت دفاعی بدن و مبارزه با التهاب دارند و قند خون را نیز کاهش می دهند:

در اینجا بهترین منابع کربوهیدرات که به هیچ وجه نباید از رژیم تان حذف کنید، معرفی شده اند:

چغندر قند: در هر ۱۳۶ گرم، ۱۳ گرم کربوهیدرات دارد و حاوی نیترات است و مصرف آن منجر به بهبود قدرت عضلانی می شود؛ بخصوص در مبتلایان به نارسایی قلبی. نیترات همچنین عملکرد ورزشی را افزایش می دهد و می تواند از ابتلا به زوال عقل جلوگیری کند.

هویج: در هر ۱۲۸ گرم، ۱۲ گرم کربوهیدارت دارد. هویج غنی از آنتی اکسیدان ها به ویژه بتاکاروتن است و به جلوگیری از انواع سرطان ها کمک می کند. مصرف هویج خام یا بخار پز بیشترین مزایای تغذیه ای را دارد.

زغال اخته: این میوه نیز یک منبع سالم کربوهیدارت است. زغال ‌اخته دارای آثار هیپوگلیسمیک بوده است و می ‌تواند سبب بهبود تغییرات بافتی پانکراس در جریان بیماری دیابت گردد که شاید این اثرات به خاطر وجود آنتوسیانین ‌ها و سایر ترکیبات آنتی ‌اکسیدانی موجود در میوه باشد.

سیب زمینی شیرین: یک سیب‌ زمینی شیرین که در اجاق کبابی شده ۳۰ درصد کمتر از سیب ‌زمینی معمولی قند خون را افزایش می ‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌ هایی است که ۴۰ درصد آن ها از نوع حلال بوده و سبب کاهش کلسترول و کندی هضم غذا می ‌شوند. در ضمن سیب ‌زمینی شیرین غنی از کاروتنوئید و رنگ‌ دانه ‌های زرد و نارنجی است که به ارگانیسم‌ ها اجازه عکس ‌العمل در برابر انسولین را می‌ دهد. سیب ‌زمینی شیرین همچنین سرشار از اسید کتوژنیک است. این ترکیب گیاهی طبیعی می ‌تواند به کاهش مقاومت در برابر انسولین کمک کند.

لوبیا: مصرف لوبیا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد ضمن این که کاهنده کلسترول بد و افزایش دهنده کلسترول خوب است. لوبیا حاوی ترکیبات آلفاآمیلاز است که باعث جلوگیری از جذب و تجزیه نشاسته می شود و کاهش وزن را به همراه دارد. هر ۱۸۴ گرم لوبیا، ۱۱۳ گرم کربوهیدرات دارد.


بیشتر بخوانید:متهمان پنهان چاقی شناسایی شدند!


موز: هر ۲۲۵ گرم از موز حاوی ۵۱ گرم کربوهیدرات است. موز یک منبع فوق العاده انرژی محسوب می شود و استفاده از آن قبل از تمرینات ورزشی سبب تقویت عضلات خواهد شد. موز غنی از پتاسیم است و مصرف آن برای حفظ سلامت قلب ضروری است.

پرتقال: هر ۱۸۰ گرم از این میوه ۲۱ گرم کربوهیدرات دارد. پرتقال منبع عالی ویتامین سی است و ۱۳۰ درصد از نیاز روزانه شما به این ویتامین را تامین می کند. مصرف پرتقال پیشگیری کننده از سرطان است و افزایش سلامت قلب را به دنبال دارد. بهبود سلامت پوست از نتایج مصرف منظم این میوه است.

گریپ فروت: در هر ۲۳۰ گرم، ۱۹ گرم کربوهیدرات دارد. گریپ فروت کم کالری بوده و ارزش ویتامین سی آن بسیار بالا است. مصرف گریپ فروت باعث بهبود سیستم ایمنی بدن شده و فیبر موجود در آن به کاهش وزن کمک می کند. این میوه مانع مقاومت به انسولین شده و از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند. گریپ فروت همچنین حاوی اسید سیتریک است که می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند.

سیب: در هر ۱۲۵ گرم، ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد و غنی از انتی اکسیدان ها و فیبر است. مصرف منظم سیب از سلامت مغز محافظت می کند و مانع ابتلا به بیماری های جدی مغزی مانند زوال عقل و سکته مغزی می شود. مصرف سیب نقش پیشگیری کننده از سرطان سینه را دارد.

منبع:آوای سلامت

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید »

  • آخرین اخبار
  • قطر برای جبران محبت ترکیه دست بکار شد
    مجازات مفسدان اقتصادی راهگشای اقتصاد مقاومتی است/ وحدت دولت و ملت، راهکار مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن/ کودتای ۲۸ مرداد لکه ننگی بر دامن آمریکاست
    آزاده‌ای که افسر شکنجه‌گر عراقی را متحول کرد +فیلم
    احتمال افزایش سود بانکی قوت گرفت
    وقتی یک طلبه ۱۰۰ دلار آمریکایی را به آتش کشید +عکس
    عکس/ حضور هنرمندان در منزل مرحوم”عزت‌الله انتظامی”
    پذیرایی نیروهای ائتلاف از یکدیگر با تانک و خمپاره در جنوب یمن/ درگیری‌های شدید میان نیروهای تحت حمایت عربستان و امارت در تعز + نقشه میدانی و تصاویر
    رژیم غذایی بعد از کاشت مو؛ از سبزیجات غافل نشوید
    ترفند خودروسازان برای ایجاد اشتیاق خرید در مردم
    تیپ و استایل چهره‌های ایرانی؛ از اندیشه فولادوند تا مهدی پاکدل
    حقایقی شگفت‌انگیز و باورنکردنی در مورد آدولف هیتلر
    مشهورترین مدل‌های سایز بزرگ در جهان
    سردار ابوالحسنی: استکبار سنگ حقوق بشر را به سینه می زند/ آزادی نعمتی بود که خداوند به اسرا داد/ از مشکلات اقتصادی گریبانگیر جامعه مستثنی نیستیم
    حقوق و مزایای کارگران ساعتی چطور محاسبه می‌شود؟
    ۸۵۰ هزار میلیارد تومان سپرده بلندمدت در انتظار تصمیم بانک مرکزی
    همسر “پدرخوانده” درگذشت
    نیروهای مرزی بانه با ضد انقلاب درگیر شدند
    اصابت صاعقه پسر نوجوان را به کما فرستاد! +فیلم
    ناگفته‌های تکان‌دهنده دختر ایزدی/ از بازار برده‌فروشان داعش تا زندگی در سایه وحشت «ابوهمام»!
    آزادگان جهنم صدام را به بهشت مقاومت تبدیل کردند/کشور دیگر ظرفیت تکانه‌های ارزی را ندارد/رئیس کل بانک مرکزی باید بر بانک‌های خصوصی نظارت جدی داشته باشد
    کتابی که همه باید بخوانند
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net