تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

۱۰ درد هشدار دهنده که هرگز نباید نادیده گرفته شوند

  • کد خبر : 213013
  • 13 خرداد 1397 - 4:40
۱۰ درد هشدار دهنده که هرگز نباید نادیده گرفته شوند

دردهایی که از وجود مشکلی خطرناک در بدن خبر می دهند معمولا شدید هستند، یکباره شروع می شوند و با چندین نشانه همراه هستند.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ اگرچه احساس درد تجربه ی ناخوشایندی محسوب می شود اما نادیده گرفتن و بی توجهی به آن بدترین شیوه برای مواجهه با درد است، چون هیچ دردی بی علت نیست و بدن ما سعی دارد از این طریق ما را متوجه مشکلی در خود کند. در ادامه به دردهای جسمانی مهمی می پردازیم که نیازمند توجه فوری ما هستند.

۱- سردردهای ناگهانی

19 درد هشدار دهنده ای که هرگز نباید آن ها را نادیده گرفت

اگر سردردهایتان ناگهانی و غیر قابل تحمل هستند، ممکن است دچار اتساع عروقی مغزی باشید که در نتیجه ی متورم شدن دیواره ی یکسرخرگ رخ می دهد. اگر این مشکل درمان نشود، رنگ خونی می ترکد و این مسأله می تواند منجر به یک سکته ی مغزی کشنده یا خونریزی شدید مغزی شود. در اینصورت فوراً با اورژانس تماس بگیرید.

۲- دندان درد در هنگام خوردن نوشیدنی های سرد

19 درد هشدار دهنده ای که هرگز نباید آن ها را نادیده گرفت

اگر مینای دندان آسیب دیده و پوسیده باشد، عصب درون دندان بدون لایه ی محافظ باقی می ماند و هر ماده ی غذایی سرد یا گرمی که بخورید دچار درد غیر قابل تحملی خواهید شد. علاوه بر حساس شدن دندان، عصبی که بدون لایه ی محافظ باقی مانده شما را در معرض عفونت باکتریایی قرار می دهد و این عفونت می تواند به قسمت های دیگر بدن سرایت کند. اگر دچار حساسیت دندانی شدیدی هستید به دندانپزشک مراجعه کنید.

۳- احساس درد در سراسر دست، مچ دست و ساعد

19 درد هشدار دهنده ای که هرگز نباید آن ها را نادیده گرفت

اگر در ناحیه ی انگشتان دست (به ویژه انگشتان شست، اشاره و میانی)، کف و مچ دست احساس درد یا کرخی ای دارید که تا ساعد ادامه پیدا می کند، ممکن است دچار سندروم کانال کارپ باشید. اگر این مشکل درمان نشود، ممکن است عضلات دست تحلیل بروند و توانایی کار با دست تان را از دست بدهید. بنابراین باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

۴- گسترش درد در سراسر قفسه ی سینه

درد قفسه ی سینه یکی از علائم شناخته شده ی حمله ی قلبی است که به دلیل کاهش اکسیژنی که به قلب می رسد رخ می دهد. علاوه بر این، ممکن است این درد به فک، کتف یا گردن هم گسترش پیدا کند. در چنین شرایطی فورا با اورژانس تماس بگیرید.

۵- احساس درد خفیف در میانه ی کمر

19 درد هشدار دهنده ای که هرگز نباید آن ها را نادیده گرفت

اگر این درد به تدریج بیشتر شود و با تب و حالت تهوع همراه باشد، ممکن است دچار عفونت کلیه باشید. در اینصورت، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. این عفونت می تواند آسیبی دائمی به کلیه ها وارد کند، باعث مسمومیت خونی و یا از دست دادن کامل کلیه شود.

۶- دردی که از پایین کمر آغاز شده و به پاها می رسد

19 درد هشدار دهنده ای که هرگز نباید آن ها را نادیده گرفت

این شکل از درد یکی از شایع ترین نشانه های سیاتیک است که در اثر آسیب یا وارد آمدن فشار به عصب سیاتیک رخ می دهد. در اینصورت، به یک پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر در ناحیه ی پاها احساس ضعف می کنید، فاقد احساس دفع ادرار یا دچار بی اختیاری ادرار هستید، ممکن است دچار سندروم کودا اکوینا باشید، نوعی اختلال نادر که می تواند باعث فلج دائمی شود.

۷- احساس درد در ناحیه ی پایین سمت راست شکم

اگر این درد با تب ، حالت تهوع و/ یا استفراغ همراه باشد، ممکن است دچار تورم آپاندیس شده باشید. ترکیدن آپاندیس می تواند منجر به عفونتی کشنده شود. در اینصورت به پزشک مراجعه کنید تا برای انجام عمل جراحی شما را به یک بیمارستان بفرستد.

۸- احساس درد در ناحیه ی لگن یا شکم

دردهای قاعدگی در بسیاری از زنان شکلی طبیعی دارند. اما اگر این دردها پیوسته تشدید یابند یا رفع نشوند، ممکن است دچار آندومتریوز باشید، بیماری ای که طی آن بافت به جای رشد درون رحم، شروع به رشد در بیرون رحم می کند. بنابراین برای انجام معاینه به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. بی توجهی به این مسأله، خطر نازایی را افزایش می دهد.

۹- دردهای مداوم یا محدود در پاها

19 درد هشدار دهنده ای که هرگز نباید آن ها را نادیده گرفت

اگر این درد با قرمزی، بالا رفتن دما و متورم شدن قسمتی از پا همراه باشد، ممکن است دچار نوعی لختگی خون باشید که به آن ترومبوز سیاهرگی عمقی می گویند. در اینصورت به پزشک مراجعه کنید تا با انجام سونوگرافی شما را معاینه کند. ناحیه ی دردناک پای خود را به هیچ وجه ماساژ ندهید، چون ممکن است این کار باعث حرکت لخته ی خونی به سمت قلب یا ریه ها شود.

۱۰- احساس سوزن سوزن شدن در پا

اگر پاهایتان بی حس هستند، تیر می کشند یا در این ناحیه احساس سوزش دارید، ممکن است عصب ها در اثر بیماری دیابت آسیب دیده باشند. حتی احتمال دارد پای تان به طور کامل بی حس شود. بنابراین به پزشک مراجعه کنید تا شما را برای انجام آزمایش گلوکز خون بفرستد. اگر شدت آسیب زیاد باشد، ممکن است عضو صدمه دیده را با انجام جراحی قطع کنند.

منبع: روزیاتو

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=213013

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x