تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ژاندارم دیروز که ابر قدرت امروز منطقه است

  • کد خبر : 208810
  • 18 بهمن 1396 - 15:07

تمامی تجهیزات ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها به وارد کردن از کشور های اروپایی و آمریکا خلاصه می‌شد به گونه‌ای که غربی‌ها هر زمانی که اراده می‌کردند قادر به قطع رابطه با کشورمان بودند.

به گزارش   گروه سیاسی «کمال مهر»؛ ۲۲ بهمن  واژه ای آشنا برای ملت ایران و البته  برای دشمنان است؛ روزی که ابر قدرت های جهان لاف حکمرانی بر جهان می زدند، مردم ایران کاری کردند تا  عمر دارند نام  ایران  از ذهنشان خارج نشود و زمانی که  نام  ایران را می‌برند این جمله در ذهنشان انعکاس پیدا کند که ” هیچ وقت  یک  ایرانی را تهدید نکنید”.

کلیه تجهیزات نظامی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها به وارد کردن  از کشورهای اروپایی و آمریکا  خلاصه می‌شد، به گونه ای که هر زمانی که  آنها اراده  می کردند، قادر بودند  از فروش تجهیزات به ایران  جلوگیری کنند؛ این  امر موجب وابستگی بیش از پیش ایران به کشورهای اروپایی و آمریکا شده بود؛ از آن طرف نیز آموزش به نیروهای نظامی  تنها توسط مستشاران آمریکایی و دیگر کشور ها صورت می گرفت و چیزی به  عنوان خودکفایی علمی برای رژیم پهلوی تعریف نشده و بیگانه بود.

از ژاندارم منطقه تا ابر قدرتی

خوش خدمتی به آمریکا

رژیم پهلوی ژاندارم آمریکا در منطقه بود و آمریکا نیز بقای این رژیم  را برای امنیت  منافع خود حیاتی می‌دید؛ از طرفی نیز باید کارخانه های اسلحه سازی آمریکا به فعالیت خود ادامه می دادند، پس چه  کسی بهتر از خاندان  پهلوی بود تا این امر را بر عهده بگیرد و به اقتصاد آمریکا کمک کند و البته  اقتصاد خود را بیش از پیش  رو به  زوال ببرد، هم اکنون نیز کشورهای مرتجع منطقه این وظیفه را بر عهده گرفته اند و آمریکا مشغول  دوشیدنشان است.

محمدرضاشاه پهلوی میلیاردها دلار برای خرید تجهیزاتی خرج کرد که برخی از آن ها حتی قبل از جنگ  توسط آمریکا بازگشت و پول آن‌ها نیز به ایران تحویل داده نشد، اصولا  چیزی به  نام  تولید داخلی و اتکا  به  دانش نخبگان در زمان محمدرضا شاه  معنایی نداشت  تا جایی که برای تامین فشنگ  نیز دست به سوی کشورهای دیگر دراز می کرد، البته خاندان پهلوی این افتخار را داشتند که حتی توپ های پلاستیکی فوتبال را نیز از کشورهای دیگر تامین کنند!

از ژاندارم منطقه تا ابر قدرتی

جنگ تحمیلی، نقطه پرش در زمینه توان داخلی توان داخلی

با شروع  جنگ تحمیلی و حمله وحشیانه رژیم  بعث عراق، نبود  توان  داخلی بیش از پیش احساس شد، چرا که  کشورها از فروش تجهیزات  به انقلاب نوپای ایران خودداری کرده و به تعبیری رفیقان دیروز، دشمنان امروز شدند؛ به عبارتی دیگر رفیقان جیب پهلوی دشمنان انقلاب مردم ایران شدند.

خواست  مردم مبنی بر موشک در برابر موشک در جنگ تحمیلی  به آنجا رسید که نخبگان به  ساخت این  وسیله مهم دفاعی روی بیاورند تا جایی که امروز ایران اسلامی موشک هایی تا برد ۲۰۰۰ کیلومتر در کارنامه دفاعی خود ثبت کرده است؛ امری که  برای دشمنان  این  نظام  بسیار  ناباورانه  بود، چرا که  دیگر ژاندارمی در منطقه  نبود تا  از رژیم  صهیونیستی دفاع کند، بلکه  ژاندارم دیروز اسرائیل به  دشمن اول این رژیم  تبدیل شد و این سخن را می‌گوید که” اگر از اسرائیل غلطی سر بزند حیفا و تل آویو را با خاک یکسان می کنیم”.

از ژاندارم منطقه تا ابر قدرتی

ایران اسلامی پس از انقلاب  در زمینه  نخبه  پروری دفاعی سرمایه ‌گذاری بسیاری کرد و فرزندانی به مانند حاج قاسم سلیمانی پرورش داد که  نامش برای دشمنان  واهمه  و برای دوستان موجب آرامش می شود؛ گزافه نیست اگر بگوییم تنها دستاورد ایران  در زمینه  نخبه پروری دفاعی سردار سلیمانی است که می ارزد به  تمام درجه داران پهلوی که تنها از درجه داری نظامی اطاعت محض از آمریکا و خم شدن در برابر این قدرت پوشالی  را بلد بودند.

البته نخبه پروری انقلاب تنها به  سردار سلیمانی ختم  نمی شود،  بلکه  انقلاب در دامان  خود بسیاری از نخبگان دفاعی را پروش داد، افرادی مانند سردار شهید حسن  باقری نابغه دفاع مقدس، یا شهید حسن طهرانی مقدم  پدر علم موشکی  ایران، حاج ابراهیم همت‌ و حججی‌ها در دامان همین انقلاب پرورش یافتند.

مسئولیت  ایران  تا قبل از انقلاب خلاصه  در حفاظت  از منافع آمریکا و اذناب او می‌شد، چرا که  خاندان  پهلوی ادامه حیات خود را در اطاعت  از دستورات آمریکا می‌دیدند و محمدرضا  از ترس اینکه  او نیز  مانند پدر مخلوعش به  زباله  دان تاریخ  بپیوند از هیچ تلاشی برای اجرای اوامر استکبار فرو نگذار بود، اما غافل از اینکه این  بار ملت  ایران کار خاندان پهلوی را یکسره خواهند کرد.

ژاندارم دیروز که امروز ابر قدرت منطقه است

لاف در قدرت

برخلاف آنچه دشمنان انقلاب اعلام می کنند؛ صدام در اظهاراتی اعتراف کرد:  اگر در جنگ با ارتش شاه پهلوی مواجهه بودیم  ظرف یک  ماه  به  پیروزی می رسیدم، بر این اساس قدرت نظامی ایران پیش از انقلاب شبیه بادکنکی  بود که با کوچکترین ضربه ای نابود می‌شد؛ نهایت این قدرت  را نیز باید در واگذاری بحرین دید که با فشارهای انگلیسی ها منجر به جدا شدن آن از ایران شد. این قدرت پوشالی امروز نیز در ارتش هایی مثل اسرائیل و عربستان دیده می شود که در مقابل حریفانی با دستان خالی در یمن و فلسطین در باتلاق مانده اند.

قدرت  دفاعی ایران  پس از انقلاب تنها  به توان موشکی  خلاصه نشد، بلکه  ایران اسلامی نیز در زمینه  ساخت  جنگنده ها گام ها ی بسیار خوبی برداشت که این تلاش‌ها منجربه ساخت جنگنده قاهر ۳۱۳ و صاعقه شد؛ تانک های ایرانی نیز  دیگر دستاورد انقلاب اسلامی است؛ ذوالفقار و کرار از جمله  تانک های ایرانی است که با پیشرفته ترین تانک های جهان برابری می کند.

آسمان ایران نیز امروز به برکت انقلاب اسلامی امن ترین آسمان منطقه و از امن ترین آسمان‌های جهان است، به  گونه  ای که  حرکات هر جنبنده ای در آسمان به خوبی در تیررس نیروهای ایرانی است؛ از کار انداختن پهپاد فوق پیشرفته جاسوسی  آرکیو ۱۷۰ آمریکا و نابودی پهپاد  هرمس رژیم صهیونیستی  حکایت از قدرت پدافند هوایی ایران دارد.

ژاندارم دیروز که امروز ابر قدرت منطقه است

تا پیش از پیروزی انقلاب، قدرت نظامی ایران در منطقه  ذیل  قدرت آمریکا  تعریف می شد و کشورمان به تنهایی قدرتی در منطقه  نداشت،  اما با  پیروزی انقلاب اسلامی ورق برگشت؛ آمریکایی که  تا دیروز از ایران  به  خاطر منافع خود حمایت می کردند، وقتی که آن را بر باد رفته دیدند به  دشمنی علیه  انقلاب پرداخت؛ این  دشمنی از پیروزی انقلاب تا امروز نیز جریان  دارد اما دیگر معادلات آن گونه که  سردمداران  آمریکایی می خواهند رقم نخواهد خورد، چرا که  ایران به قدرت منطقه ای تبدیل شده و هیچ یک از بحران‌های منطقه از سوریه تا عراق و لبنان بدون حضور آن قابل حل نخواهد بود.

انقلاب اسلامی موجب شکوفایی غیرت ایرانی – اسلامی ملت ایران شد، ملتی که  همانند امام مظلومش در برابر استکبارها سر فرود نمی آورد و چه  کشته  شود و چه بکشد پیروز است و این موضوع را می توان در ۸ سال دفاع مقدس به خوبی مشاهده کرد، دفاعی که در آن همه چیز دادیم به غیر از وجبی از خاک کشورمان.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=208810

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x