تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پیام پهپاد جاسوسی رژیم‌صهیونیستی به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای/ پیگیری تعرض این پهپاد در مراجع بین‌المللی

  • کد خبر : 52805
  • 04 شهریور 1393 - 16:53
پیام پهپاد جاسوسی رژیم‌صهیونیستی به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای/ پیگیری تعرض این پهپاد در مراجع بین‌المللی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به انهدام پهپاد رژیم صهیونیستی توسط پدافند سپاه پاسداران گفت: این حادثه نشان می‌دهد به چه میزان فردو به عنوان جایگاهی که دارای پدافند غیرعامل است حائز اهمیت بوده و حتما باید تیم مذاکره کننده هسته‌ای از موقعیت فردو در مذاکرات به عنوان یک جایگاه منطقی برای غنی سازی دفاع کند.

کمال مهر:علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس در پی بازدید از نمایشگاه صنایع دفاعی ایران  گفت: ما امروز از توانمندی‌های راهبردی دفاعی مقتدری برخوردار هستیم.  وی افزود: گستره این توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف دفاع کشور بسیار قابل توجه است.

*توانمندی بالا در صنعت دفاع  
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: راهبرد “ما می‌توانیم” که توسط بنیانگذار انقلاب جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و مقام معظم رهبری با جدیت این راهبرد را پیگیری می‌کنند، موجب شده است ما در عرصه صنعت دفاعی از توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار باشیم.

*توان مقابله با هر تعرض 
وی ادامه داد: با توجه به سیاست بومی سازی نظامی این توانمندی‌ها بدون تردید توان مقابله با هر تعرض احتمالی علیه ایران را خواهد داشت.

*رصد جدی هر گونه نفوذ در فضای کشور 
نماینده بروجرد تاکید کرد: این سیاست‌ها موجب شده تا هر تهدیدات مانند تهدید رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی نتواند عملی شود و علاوه بر آن هر گونه نفوذ در فضای کشور با جدیت رصد می‌شود.

*نشاندن سالم RQ 170
وی اظهار داشت: از آنجایی که پیشرفته‌ترین صنایع دفاعی جهان در اختیار آمریکاست ولی ایران موفق شد هواپیمای بدون سرنشین RQ 170 را سالم به زمین بنشاند و با توانمند فنی آن را مشابه سازی کند که چندی پیش توسط رهبر انقلاب رونمایی شد.

*انهدام پهپاد رژیم صهیونیستی  
رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: چند روز پیش هم با قدرت راداری نیروهای مسلح علی‌رغم رادار گریز بدون پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی را شناسایی و منهدم کرد.

*قدرت ایران برای مقابله با هر تعرض  
بروجردی تاکید کرد: مجموعه این توانمندی‌ها شرایطی را ساخته است که جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی قرار بگیرد که هیچ قدرتی نتواند متعرض کشور ما شود.

*سیاست دفاعی ما بازدارنده است 
وی خاطر نشان کرد: سیاست دفاعی ما بازدارنده است و توان موشکی ما تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست و سیاست ما و کشورهای جهان صلح و دوستی است.

*ضرورت افزایش توان دفاعی  
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با توجه به تجربه تلخ هشت سال جنگ تحمیلی بالا بردن توان دفاعی و قدرت بازدارندگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

*حمایت دولت و مجلس از نیروهای مسلح  
وی افزود: همان گونه که رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی در بازدید ازنمایشگاه صنایع دفاعی گفتند، ضروری است حمایت دولت و مجلس از نیروهای مسلح در جهت بالا بردن توان دفاع و نظامی ادامه پیدا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما هم در این کمیسیون با جدیت موضوع حمایت از نیروهای مسلح را پیگیری خواهیم کرد.

*انهدام پهپاد رژیم صهیونیستی قبل از هرگونه بهره‌برداری   
وی در بخش دیگری از سخنان خود به معاون حفاظت اطلاعات سازمان انرژی اتمی اشاره کرد که گفته بود پهپاد رژیم صهیونیستی قبل از هرگونه بهره‌برداری منهدم شده است گفت: بله همین طور است این پهپاد قبل از نزدیک شدن به منطقه مورد نظر و هر گونه بهره‌برداری منهدم شده است.

*انهدام پهپاد رژیم صهیونیستی توسط پدافند سپاه 
بروجردی تاکید کرد: این پهپاد توسط پدافند قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منهدم شده است.

*رادارهای تیزبین جمهوری اسلامی ایران  
بروجردی هم چنین در مورد اینکه چگونه این پهپاد از مرز عبور کرده و تا مرکز ایران آمده است گفت: با توجه به این که این هواپیما بسیار کوچک و رادار گریز است در ارتفاع بالا حرکت می‌کند ولی آنچه مهم است این که از دید تیزبین رادارهای جمهوری اسلامی ایران مخفی نماند و قبل از نزدیک شدن به این منطقه حساس منهدم شده است.

*تیم مذاکره کننده از جایگاه فردو برای غنی‌سازی دفاع کند 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این حادثه نشان می‌دهد به چه میزان فردو به عنوان جایگاهی که دارای پدافند غیرعامل است حائزاهمیت بوده و حتما باید تیم مذاکره کننده هسته‌ای از موقعیت فردو در مذاکرات به عنوان یک جایگاه منطقی برای غنی سازی دفاع کند.

*پیگیری بین‌المللی
بروجردی در پایان خاطر نشان کرد: ایران حق دارد در مجامع بین‌المللی از حقوق خود دفاع و موضوع ورود پهپاد رژیم صهیونیستی به فضای ایران را پیگیری کند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=52805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x