تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ولیعهد ناپخته سعودی بچه‌تر از آن است که مسائلی علیه ایران مطرح کند/ مرگ بر آمریکا مترادف مرگ بر آل‌سعود است

  • کد خبر : 193437
  • 02 تیر 1396 - 15:09
ولیعهد ناپخته سعودی بچه‌تر از آن است که مسائلی علیه ایران مطرح کند/ مرگ بر آمریکا مترادف مرگ بر آل‌سعود است

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به ولیعهد سعودی گفت: تو بچه‌تر از آنی که علیه ایران سخنی بگویی! صدام که قوی تر و مورد حمایت شما بود نتوانست کاری کند، بنابراین شعار مرگ بر آمریکا با مرگ بر آل‌سعود مترادف است.

به گزارش گروه  سیاسی«کمال مهر»؛ آیت الله سید احمد خاتمی خطیب نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در ابتدای خطبه‌ها خطاب به نمازگزاران با بیان اینکه شما را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، در رابطه با روز جهانی قدس اظهارداشت: راهپیمایی که شما امروز انجام دادید روحی دارد و جسمی؛ جسمش همان راهپیمایی است که فریاد «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر امریکا» در آن طنین انداز شد که این گام دشمن ستیز است و دشمن را به خشم می آورد. بنابراین عمل صالحی است که خدا آن را به نام شما ثبت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این راهپیمایی روحی نیز داشت که دارای سه عنصر اساسی است، عنصر نخست به یک پارچگی جهان اسلام باز می گردد، در سوره انبیا و مومنون بیان شده است که ما امت واحده هستیم و نمی توانیم تحمل کنیم در گوشه‌ای از جهان، سرزمین اسلام به غارت برود و واکنشی نداشته باشیم.

خاتمی عنصر دوم را نفرت از استکبار عنوان کرد و گفت: این فرهنگ تنها سیاسی نیست؛ بلکه قرآنی هم هست، چرا که در قرآن ۸بار از طاغوت نام برده شده و استکبار جهانی نیز از مصادیق طاغوت است. بنابراین این راهپیمایی تجلی نفرت از استکبار و طاغوت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جنایت‌های آمریکا و انزجار ملل مسلمان از آن افزود: این راهپیمایی نماد نفرت از دولت استکباری امریکاست که پنجه به جان مسلمانان انداخته است.

وی با تاکید بر فرهنگ ظلم ستیزی تصریح کرد: ظالم هر که هست باید با آن مبارزه کرد و مظلوم ولو غیر مسلمان باید از آن حمایت کرد.

خاتمی با تصریح این مسأله که متاسفانه در منطقه برخی کشورها خود را به اسرائیل و آمریکا متصل کرده‌اند، گفت: اخیرا جوان تازه به دوران رسیده و ناپخته سعودی که به ولیعهدی رسیده می گوید با تهران مذاکره نمی کنیم و جنگ را به تهران می کشیم اما در پاسخ باید گفت بچه تر از ان هستی که چنین مسائلی را مطرح کنی! صدام که قوی تر از شما و مورد حمایت بسیاری از کشورها بود نتوانست کاری کند، بنابراین شعار مرگ بر آمریکا امروزبا مرگ بر آل سعود مترادف می شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت های پیش رو اضافه کرد: ششم تیر که سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری است که دشمنان در آن ناکام شدند، ۷ تیر سالگرد شهادت ۷۲ تن در حزب جمهوری اسلامی و همچنین هفته قوه قضاییه را در پیش داریم که همه اینها نشان دهنده این است که دهه شصت دهه‌ای است که عزیزان زیادی شهید شدند تا انقلاب خالص شود.

خطیب نماز جمعه تهران در خصوص عملیات موشکی اخیر کشورمان افزود: در رابطه با عملیات موشکی لیله القدر باید بگویم که در قران از منتقم سخن به میان آمده این عملیات در حقیقت متجلی صفت منتقم بودن خداوند بود.

وی افزود: همزمانی این عملیات با طرح سنای آمریکا بسیار معنا دار است بدین معنی که هر چه طراحی کنید ایران ذره‌ایی عقب نشینی نحواهد کرد و بر اقتدار موشکی خود خواهد افزود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: نکته دیگری که در عملیات موشکی وجود دارد پیامش به رژیم صهیونیستی و ازناب امریکا در منطقه است که شعار نیست. چرا که این تنها موشک میان برد ماست و هنوز موشک های دور برد ما را ندیده اید.

خاتمی تصریح کرد: فاصله تهدید حضرت آقا تا عملیات موشکی تنها ۴ ساعت بود و این جمله از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن را تداعی می کند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این عملیات موجب وحدت میان همه طیف‌های کشور شدو همه از آن حمایت کردند، گفت: من از سپاه پاسداران تشکر می کنم.

وی درباره طرح تصویب تحریم های سنای آمریکا، بیان داشت: چنین تصمیماتی نقض جسم و روح برجام است به خصوص ماده ۲۹آن و مردم انتظار دارند با عهدشکنی ها برخورد قاطع شود.

خاتمی در ادامه تصریح کرد: ۱۰۰ نفر در سنا بودند ۹۸ نفر رای دادند بنابراین این مسئله به این معنی است که فرقی بین دموکرات و جمهوریخواه نیست. وزیر خارجه پیشین آمریکا مکرر تاکید می‌کرد ما در مورد هسته ای ایران را عقب راندیم، دولت فعلی هم در بحث موشکی این کار را باید انجام دهد! اما ملت ایران از برنامه موشکی خود عقب نشینی نمی کند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امروز می گویند موشک نداشته باشید فردا تانگ و توپ و در نهایت می گویند تفنگ هم نداشته باشید این یعنی نابودی انقلاب. اما نمی دانند که ما تا آخر ایستاده ایم.

خاتمی در خصوص اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تغییر مسالمت آمیز نظام جمهوری اسلام تصریح کرد: ۳۸ سال است در پی آن هستید این خواب ها هیچوقت تعبیر نمی شود.

وی باتاکید بر اینکه روانشناسی ملت ایران نفرت از بیگانه سلطه‌گر است، خاطرنشان کرد: باید در برخی رویکردهای داخلی تغییر ایجاد شود که آمریکا امیدوار نشود. چرا که در این ۳۸ ساله آمریکا همیشه در اندیشه این تغییر بوده و ناکام مانده و همچنان هم ناکام خواهید ماند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=193437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x